/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvad betyder det?
Fra : LouiseVuitton
Vist : 821 gange
40 point
Dato : 12-10-06 17:14

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside i hjennesideprogrammet, NVU. Nu skal jeg have overført mine sider til nettet enkeltvis. Har skrevet det der skal stå i felterne, men overførelsen afslutter og der kommer en box op, hvori der står:

“421 Too many connections (1) from this IP”

Hvad betyder det og hvad kan jeg gore ved det ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-06 17:36

Kender ikke lige dette program, men det kunne tyde på at det er en gratisudgave, så du kun kan up-loade en fil ad gangen.
Men du har sikkert også IE i nyeste udgave, her kan du også FTP til til din hjemmeside.
Her er fordelen, at du kan trække elementerne direkte fra stifinder, over i browservinduet med din hjemmeside.
Det er nemmest når du åbner begge programmer, og havlver dem på skærmen.
Du vil ved FTP møde en indtastningsboks hvor du skal indtaste adgangskode og password til din hjemmeside.
Forbindelsen lukker automatisk, når du lukker IE ned.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 12-10-06 18:09

Jeg forstår ikke helt? Det lyder ikke som et svar på mit spørgsmål?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-10-06 18:32

Det betyder at du overfører for mange stumper på en gang,
Måden man overføre på kaldets FTP, de fleste steder/webhoteller tillader kun op til
5 forbindelser af gangen, forbindelserne kan være svære at forstå,
da en forbindelse teknisk set godt kan bruge mere end en af de 5.

Svare lidt løsligt til at når du ringer til en telefon, så er der brugt 2 forbindelser,
en hver vej, hvis så en anden ringer til dig i mens, ja så dutter den optaget,
"Too many connections".
Løsning, du må starte med at overføre en ting af gangen ,for ligesom at se hvordan det går.

Jeg vil gerne vide hvad NVU er , måske er det ikke så godt til at overføre med.
filezilla fra http://sourceforge.net/projects/filezilla er godt til at overføre med
da det (hos mig) selv sætter tingene i en slags kø og overfører det derved nemmere.
filezilla er ikke til at lave sider med, kun til at overføre med, det kan godt sammelignes med
en stifinder hvor den ene side er filerne hos dig, og den anden side er dine filer på nettet/webhotellet. og det er gratis.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-10-06 19:16

Bruger kun 2 forbindelser up/ down, eller går der til tider. TOTAL kuk i både op og ned.
NVU går jeg ind for, er et indbygget upload program, i stil med dem fra Jubii's hjemmesider

NVU, minder mig om at min Norman Anti Virus, - gerne vil have KONTAKT til nettet.
Du er sikker på der ikke er tale om 2 forskellige programmer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-06 19:45

her kan i se hvad NVU er for noget (på dansk)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=nvu+&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-10-06 21:06

Det ser da fint ud, tak e.c

LouiseVuitton der er så nok kun tilbage at det sted som du uploader til,
ikke tillader for mange forbindelser af gangen.
Hvor finder man din side eller webhotel ?
Det vil gøre det nemmere at finde en løsning !

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-10-06 21:48

Prøv at se under PROFILEN..................????!!!!!!!! Q

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-10-06 23:21

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-06 10:07

NVU er endnu et af disse forfærdelige WYSIWYG integrerede Web-udviklingsværktøjer

http://www.nvu.com/index.php

Hvad du kan gøre ved det?

1.) Skriv din (X-)HTML, CSS, Javascript, PHP eller ASP kode i en alm. ASCII editor. (notepad.exe)
2.) Overfør til/fra din host via et FTP program (..eller som severino skriver vha. Internet Explorer)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-10-06 11:44

IE eller stifinder er en af synderne for unødig “421 Too many connections (1) from this IP”

Molo du sætter 'bare' en server op laver et overvågningsscript (i notepad)
så vil du kunne se, at IE/stifinder laver 2-3 forbindelser pr. fil når du lukker IE/stifinder vil du
se at 1-2 forbindelser stadig er til stæde, gætter at det handler om buffer , lige som windows,
overdrevne forbrug af ram.

Notepad er godt for dig, men fornægter du ikke at vævemaskinen er opfundet,
og hækler dit tøj selv,

Fjerner du også farverne når du ser tv
Næe du , en stentavle og en mejsel, det hved man hvad er,
man spare også strøm, og med minimal øvelse kan alle også bruge stentavlen i stedet for cad/cam
ja den kan vel også erstatte digitalkameraet

Savner nu min ZX81

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-10-06 12:16

Molokyle - hvad så med dette.
http://www.hirsenet.dk/Notesblok.htm

Ps. Det er da også lækkert med gear på cyklen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-10-06 12:57

http://online.htmlvalidator.com/php/onlinevallite.php
Citat
The lite edition missed 2 errors and 5 warnings that the standard or professional edition would have found.

Undskyld e.c

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-06 18:15

e.c -> Ingen !DOCTYPE : http://www.ericmeyeroncss.com/bonus/render-mode.html

<style> ... </style> bør have en type parameter: type="text/css"

Undgå store bogstaver også i din CSS: 'HR' ...brug 'hr' istedet, da xhtml ikke godtager store bogstaver i markørnavne ( Det 'hedder' <hr> .. </hr> : http://www.w3schools.com/tags/tag_hr.asp )

Ingen dobbelte anførsels tegn om CSS parametre. Jf:
Kode
font-family: "MS Sans Serif", "sans serif";

Skriv f.eks.:
Kode
font-family: arial, tahoma, verdana, sans serif;

Undlad forvirrende navne og store bogstaver i klassenavne som: P.msoNormal, LI.msoNormal

..brug istedet: p.normal, li.normal

..for at lave klasser til markørene <p class="normal"> .. </p> og liste markøren <li class="normal"> .. </li>

Opgiv ikke tekststørrelse som pt; (punkter) eller mål (cm og inch), men brug istedet skalérbare størrelser som: px; (pixel), em eller ..% (procent).

Angiv farver med HEX værdier; color: black; ..bli'r til; color:#000000; el.; color:#000;

Parameteren i <body..>: 'bgcolor' (..og de fleste andre layout parametre til markører) er deprecated i HTML 4.01 strict DTD og XHTML 1.1 og XHTML 1.1

Benyttes XHTML skal <body> .. </body> som minimum indeholde en eller anden form for blokmarkør. Inline kode validerer ikke korrekt, når den står alene. Jf.:
Kode
<body background="file:///A|/Notebook.jpg" bgcolor="#FFFFFF">
Er det her man begynder.
</body>

Skriv istedet til eksempel:
Kode
<body>
<div>
Er det her man begynder.
</div>
</body>

..og brug CSS til baggrundsbillede og baggrundsfarve:
Kode
body
{
backgrond-color:#000;
background-image:url('MIN_BAGGRUND.jpg');
}

Sværere er det heller ikke!

..men det er sådan man begynder

</NOTESBLOKKEN>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-06 18:18

Citat
Savner nu min ZX81

Natmanden (stenmanden)
Ja ZX81 var jo også den første elektroniske stentavle, som kom på markedet!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-10-06 19:24

Ok ok - jeg prøvede ellers så godt jeg kunne. Altid skal jeg høre om den doctortype.

Nixen - Newbrain/lynx kom før ZX

Undskyld "LouiseVuitton " at jeg kom til at bruge dit spørgsmål til pjat.
Nu skal jeg nok holde op med, at genere de to uvidende.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 13-10-06 19:30

natmaden - Kan du forklare mig hvordan man downloader det program du snakker om. Jeg har prøvet, men tror jeg kommer ind på noget forkert..

Nvu er et meget enkelt og nemt hjemmesideprogram.. Lige min smag :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-06 19:46

Du behøver såmen intet program validatorprogram (..hvis det var dét?) ..sålænge du er on-line

W3 organisationen er de som 'bestemmer' hvad er korrekt kode. På deres hjemmeside: http://www.w3.org/ finder du en on-line validator, som dels kan tjekke din up-loadede side, såvel som den du evt. har liggende 'klar' på din harddisk. Dette gør du her: http://validator.w3.org/ og for CSS' vedkommende her: http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Hvis det er Filezilla (FTP klient) ? Så henter du den under menuen 'Download' her: http://filezilla.sourceforge.net/

Altså her: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 40 point
Dato : 13-10-06 19:52

Hvis det er filezilla du vil hente:
http://sourceforge.net/projects/filezilla
klik på den grønne bjælke
rul ned og vælg Download ud for filezilla 2.2.28
og så vælger du filezilla_2_2_28_setup.exe
vælg et Download
GEM/save
og gemmer den lige i en mappe du laver/har lavet

Nu kan den så indstalleres.

Brugen af programmet fortæller en anden nok om.

Håber jeg har husket det hele.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-10-06 21:34

Jeg ville alligevel prøve at bruge browseren til at øverføre filerne på, som jeg har nævnt tidligere.
Du skaber forbindelsen til din side og flytter et kopi af alle de filer du skal have lagt over, på samme måde som når du flytter filer fra en mappe til en anden.
Programmet har du jo i forvejen.
Hvor svært skal det være!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-10-06 14:20

Så fortæl LouiseVuitton hvordan det er så nemt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-10-06 16:20

Det er også nemt at stå på ski,
men de glemte at sige hvordan man stopper
Men der var nu flot på Aspen !
Hilsen en gipsbruger

Jeg kan godt se at det er lidt forvirrende at hente noget fra http://sourceforge.net/projects/filezilla
Bla. fordi at der er mange udgaver og fordi at selve downloadet sker andre steder,
Jeg har lige hentet det, og lagt det her http://natmaden.dk/kandu/louise-vuitton/

Lidt hurtigt brygget sammen men bare spørg.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-10-06 16:29

Hmm lidt tekst ved billederne havde nok hjulpet !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-10-06 16:31

Det er f........... flot

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-06 21:35

e.c -> Se hér er der en som husker at inkludere en !DOCTYPE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-10-06 14:36

Gjorde jeg det

Nææ det gjorde HTML-KIT jeg trykkede bare på 'new document'

Indrømmet, jeg kunne have lavet det i dos.

MEN HVOR SVÆRT BEHØVES DET AT VÆRE

Har lige igen prøvet FTP med IE/Stifinder.
Den laver en ID på port 20
og åbner 2 dataforfindelser til port 21
Det er da også godt nok hvis den brugte dem, men den ene port står og keder sig.
Når man lukker vinduet med forbindelsen lukker den ene port 21 og der går noget tid
2-?? minutter før resten frigives.

Det svarer vel til at hvis man ringer til en mobil, så ringer man fra 2 nummere,
For at forhindre andre i at kunne komme i gennem med eks . 'banke på'.
Når samtalen er slut , lader man være med at ligge røret på,
For at sikre at andre ikke kan komme til(hvis man nu havde mere at sige).
Ren teknisk kan det nok lade sig gøre at ændre dette, meen nej ,
jeg bruger sjældent IE/Stifinder til det.
HTML-KIT klarer det fint og sikkert også NVU(som jeg vil prøve).
Filezilla er bare lavet kun til det(FTP) og opfylder mine behov.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 16-10-06 10:01

e.c # Det er iorden .. Det er da hyggeligt med lidt humor ;)

Til jer andre, så har jeg lige kigget jeres indlæg igennem igen og kan ikke finde det indlæg der beskriver hvordan man bruger Filezilla . Mener da der var en der beskrev hvordan man brugte det ...

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 16-10-06 10:21

Når det ene problem bliver løst, dukker det andet op ! ØV ..

Jeg har endelig fundet ud af hvordan jeg oploader mine sider til nettet takket være Filezilla.. men når jeg så går ind på nettet for at kigge om alt gik som det skulle, ser mine sider forkerte ud ..

Der mangler bagrundsfarve, Billeder, efekterne i menuen ..

Hvad kan jeg ha gjort forkert??

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 16-10-06 10:34

Nu er det kun min forside (Index) der laver ged i den !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-10-06 10:47

Hvis du har lavet det med css, så skal dine sider vide hvor disse Css filer ligger.
Så du må lige fortælle siderne hvad der ligger hvor.
Der ligger måske to index sider på servere.
Læg evt. et link til din side. (hvis du helst ikke vil vise siden er det OK)

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 16-10-06 11:01

Error:   Disconnected from server
Error:   Unable to connect!

Det skriver den ved nogle af de sider jeg oploader og andre skriver den:

Status:   Upload successful
Status:   Starting upload of C:\Documents and Settings\EUC\Skrivebord\Webdesigns\red_twist\red_twist\images\corner1.jpg

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-10-06 12:04

Formoder at du fandt ud af filezilla.
Hvilket webhotel er siderne lagt på ?
Det ville hjælpe hvis du gav et link til din side !

Error: Disconnected from server
Der er noget der hedder timeout,
Forbindelsen bliver afbrudt hvis der ikkke er aktivitet i et stykke tid.
Dette sker for at frigive forbindelsen til eventuelt andet brug.
for at undgå "421 Too many connections (1) from this IP”

Error: Unable to connect!
Det kan være fordi det skete alligevel, "421 Too many connections (1) from this IP”
Årsagen kan være at du har forbindelse til siderne samtidig med eks. NVU !

Status: Upload successful
Noget fik du da uploadet, og derfor fortsættes der med den næste del (corner1.jpg)
Status: Starting upload of C:\Documents and Settings\EUC\Skrivebord\Webdesigns\red_twist\red_twist\images\corner1.jpg

At der er ged i siderne . Var de ok på din egen komputer ?
Tænker at der mangler noget som ikke er blevet uploadet !

Du skriver forsiden (Index) med stort 'I' der er foreskel på store og små bogstaver i navnene
på hjemmesider, så Index.html og index.html kan være 2 forskellige.

Hvis du i din forsides kode feks. har et linie
Kode
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css" />

Så virker det ikke hvis "default.css" er gemt som "Default.css"

Håber at du kan følge med

----

e.c zx80/81 kom før Newbrain.
Opfinderen af zx, Clive Sinclair blev slået til ridder af den engelske dronning,
For at være den der gjorde det muligt far almindelige mennesker at have en komputer,
Derfor hedder han nu Sir Clive Sinclair.
Timex lavede en licenseret udgave af zx81 med den dobbelte mængde ram (2kb)
Been there , done that

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-10-06 17:38

hmm.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-06 19:22

Uden for nummer: Z-80x processorerne var en klon af Intels 8080

Næsten samme instruktionssæt, men : http://www.geocities.com/siliconvalley/peaks/3938/z80arki.htm

Den virkelige forskel lå i operativsystemet

1.) Newbrain : http://en.wikipedia.org/wiki/Grundy_NewBrain
2.) http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_ZX80

</NØRD>

Godkendelse af svar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 25-11-06 11:08

Tak for svaret e.c.