/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
pirat whist
Fra : hpapp
Vist : 3391 gange
100 point
Dato : 08-10-06 11:48

er der en som kan oplyse hvordan man regner satserne ud hvis man melder 10 gode og kun får 8 stik jeg forudsætter at vi starter med 25 ører ved 7 almindelig.
hp

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 110 point
Dato : 08-10-06 11:57

melder du 7 alm er beløbet 25 øre pr stik over dvs 25 for at vinde meldingen og så pr stik over.
Går meldingen i 10 er er det 1 kr for at vinde og 1 kr for hvert overstik.
Går du i bet er det dobbelt modsat .Ved 10 er det 1 kr for meldingen og 2 for hvert understik(bet)
Ved "gode " er det så bare dobbelt op

10 gode som går i 8 bliver så 2kr for melding og 4 kr pr bet dvs 2+4+4= 10 kr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-06 12:00

Ifølge min hovedregning giver det minus 4 kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-06 12:07

Jeg har nu lært:

7 - 25 øre
8 - 50 øre
9 - 75 øre osv.

Hvis den går hjem får man beløbet - altså ved meldingen 10 = 1 kr. Derefter det samme pr extrastik - 11=2kr osv.

Understik er dobbelt - så ved meldingen 10 hvor du KUN får 8 = 2 understik = 4 kr.

Så der er åbenbart lidt forskellig måde man fortolker reglerne på.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-06 12:15

Jeg ser at der er flere måder at regne på .Men vi har altid regnet meldingen med (for at det skal lønne sig at melde sine kort)
Så i dette tilfælde bliver det 2 for melding og 4 pr bet som er to stk = 10 kr

Vi har så også flere gange spillet med kontra(bank i bordet) for at få spændingen op -men som før nævnt der er mange muligheder og priser ,bare man bliver enige før første spil så kan det jo være det samme hvilken metode der bruges

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-06 12:27

Ser først nu at der meldt 10 gode det er dobbelt, herovre regner vi med dobbelt for hver stik der meldes over minimum, her er det 7=25øre, 8=50øre, 9=1kr., 10=2kr. og gode=4kr. når der meldes 10, 2 understik giver så minus 8kr, havde du fået 12 stik havde du vundet 8kr

Godkendelse af svar
Fra : hpapp

Dato : 08-10-06 12:53

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-06 16:03

selvtak.....
håber du får mange "overstik"