/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Livstegn
Fra : sdam
Vist : 1091 gange
100 point
Dato : 08-10-06 11:36

Jeg har - nu på andet døgn - ikke haft forbindelse til min E-mail server! Jeg kan ikke gennemskue, hvor proppen sidder.
Når jeg søger at oprette forbindelse til den, kommer den efter 60 sekunder og fortæller følgende:

Der opstod en timeout under kommunikationen med serveren. Konto: 'POP3.mail.dk', Server: 'POP3.mail.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC19

Jeg mener ikke at vide der skulle være blevet ændret ved noget overhovedet i opsætningerne!

Har I et kvalificeret bud på en løsning?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-06 12:06

Prøv at gå ind direkte på mailserveren og læs din post, der kan være en der "hænger" : mail.tdconline.dk du skal oprette dig som bruger først, til det skal du bruge din brugernavn og kode som du fik da du blev TDC kunde

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 110 point
Dato : 08-10-06 12:08

Fandt måske en løsning her: http://dansk.internet-noerderne.dk/oelos.asp?kode=0x800CCC19

Citat
[B]Outlook Express! Fejl 0x800CCC19[/B]

1. Luk alle programmer og forbindelser og søg efter filen POP3UIDL.DBX og slet den. Genstart derefter computeren.

2. Der ligger måske en korrupt email, eller en email med en meget stor vedhæftet fil, på serveren. Slet denne. Lav eventuelt en Telnet forbindelse til serveren for at slette mailen (Læs mere om Telnet under "Hvordan gør jeg").

3. Dette problem kan skyldes en antivirusprogram eller en firewall, der ligger og forstyre kommunikationen. Prøv at deaktivere eller afinstallere sådanne programmer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-06 12:10

Hvis du kan hente din post via webmail skulle du måske lige tømme indbakken da der kan ligge en fil som ikke kan videresendes.

eller du kan søge efter og slette denne fil: Pop3uidl.dbx
Den ligger i din post lagringsmappe. Jeg har ikke selv prøvet den, men flere har oplevet at pågældende fil har haft fejl og har løst problemet ved at slette den.
Den skulle blive gendannet automatisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 13:48

Den ligger i webmailen - hvis du ikke vil slette den så gå ind og send den videre til en anden webmail (du har måske allerede hotmail - yahoomail - gmail etc.) - når den er kommet frem der så send den til digselv igen.
Havde problemet i forgårs og gjorde som ovenstående da der var oplysninger der ikke måtte gå tabt... jeg kunne slette den på tdc´s webmail bagefter. (den var foriøvrigt kommet to gange)

hvis du prøver at sende en mail til dig selv vil du opleve at den kommer igennem uden problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 13:49

lige et ps - ingen grund til at deaktivere eller afinstallere nogen sikkerhedsprogrammer her -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 13:54

og ps igen - hvis du vil sikre dig postserveren er ok så kig lige engang under driftsstatus hos tdc

http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/driftsinformation/

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 17-10-06 21:01

Tak for svaret iah.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-10-06 23:20

Altid glad for at kunne hjælpe...

IAH