/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Eksekverbare filer
Fra : 19431225
Vist : 1772 gange
100 point
Dato : 05-10-06 22:59

Hej
Jeg har fået et problem når jeg åbner nyhedsinfo fra kandu. Når jeg forsøger at åbne linket popper vinduet find kædeoversigt op og vil have mig til at gemme filen og give den et navn filtypen er EKSEKVERBARE filer.Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-06 23:40

Dialogboksen Find kædeoversigt vises, når du åbner et hyperlink i en e-mail-meddelelse i Outlook 2003:
Denne fejlmeddelelse rammer af og til brugere der installerer en anden browser. En forklaring på problemet og en løsning på dette kan findes på dette link:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B821692
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-06 23:47

Tjek lige at dit mailprogram er tilknyttet en browser....

Det er sikkert den den leder efter og har du f.eks. flere browsere og mailprogrammer installeret kan det være der det går galt.

Prøv at holde shift nede medens du klikker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-06 23:56

linkene ovenover er sikkert din løsning- problemet kan opstå lige pludselig hvis du for eks har installeret en anden browser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-06 23:57

ups - ville ikke rende dig i hælene pallebhansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-10-06 02:52

Gør som refi ______skriver, åben den. OG du har en lus
Har du modtaget mail fra dette forum, med en EXE> fil_ kan jeg kun sige LAD være.
En exe fil, er en fil, der åbnes, det øjeblik, du TRYKKER/ KLIKKER ÅBN - GEM
Ufattelig den kan komme gennem din mail- et eller andet.
Og fatter ikke at der er noge herinde, der r[der kam til at [bne den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-06 08:51

"disken"

Du er HELT galt afmarcheret........

Selvfølgelig skal man ikke BARE åbne eksekverbare vedhæftede filer (det er der vist heller ingen der har sagt skal gøres) - eller andre vedhæftede for den slags skyld, men her er der ikke tale om virus.

Hvis spørgeren bruger Outlook 2003 er "pallebhansen"´s løsning den rigtige, men kommer fejlen i et andet mailprogram er det sansynligvis fordi mailprogrammet IKKE ved hvilken browser den skal bruge.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 06-10-06 09:09

til pallebhansen
Jeg har nu forsøgt med din beskrivelse, men det var ikke lige efter beskrivelsen jeg kom til mappeindstillinger, men gennem kontrolpanelet. Jeg har fjernet fluebenet i brug DDEog kørt rediger 2 gange som beskrevet, men selv efter genstart er problemet der stadigvæk og jeg kan se at fluebenet i brug DDEikke er fjernet. Hvad gør jeg nu?.
Det kom efter jeg havde installeret Firefox, men den er afinstalleret igen, men ikke via kontrolpanel her lå programmet ikke men i programmer.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-06 16:18

Klik i startmenuen, vælg 'Angiv programadgang og -standarter.
Find der hvor der står hvilket e-mailprogram skal være standart og vælg
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 06-10-06 18:54

Tak for svaret pallebhansen.