/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skift sprog
Fra : zero200
Vist : 812 gange
250 point
Dato : 05-10-06 12:01

hej
har lige geninstlleret xp home men har åbenbart mistede min danske version så jeg installeret en eng. version og nu tænkte jeg på om jeg kan lave sproget om på en eller anden snedig måde

på forhånd tak
michael

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-06 12:06

Måske denne tråd kan hjælp??

http://www.navisionguider.dk/Debat1439.html

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 12:54

Det kan du ikke.
Der findes en pakke, der kan købes MUI, der skulle kunne lave den om til andre sprog, men der gælder visse regler for brugen af pakken.
http://www.ikt.hum.aau.dk/documents/indstillinger/mui/index.php
http://www.google.dk/search?hl=da&q=mui&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 05-10-06 13:43

Start -> Kontrolpanel -> Internationale og sproglige indstillinger (Regional and Language option?) -> Vælg DK

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 13:46

En Engelsk udgave af Xp kan ikke laves om til Dk

Accepteret svar
Fra : helgec

Modtaget 250 point
Dato : 05-10-06 13:52

"En Engelsk udgave af Xp kan ikke laves om til Dk" Jeg har måske misforstået noget - keg gik ud fra at spørger tænkte på tastatur og tidszone, ellers forekommer spørgsmålet da noget ejendommeligt

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 15:26

Som jeg forstår det, vil han ikke ændre tastatur og lign, men hele indholdet på en Engelsk Xp, til Dk.
Hvilket han ikke kan, medmindre den omtalte MUI sprogpakke kan gøre det.
Men den kræver licens, og koster også penge.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-10-06 00:16

hvis du bruget et p2p program,som bitcomet,som kan hentes på www.bitcomet.com
så har jeg et link til en mui pakke som kan lave dit xp om til dansk,her er linket:http://thepiratebay.org/tor/3505233/Windows_XP_Multilingual_User_Interface_Pack

Godkendelse af svar
Fra : zero200

Dato : 23-10-06 19:26

Tak for svaret helgec.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 19:55

Vil bare lige sige, at det link der er blevet udlagt her, fra en Nordjyde, virker, på en XP pro.
Men at give point, til den første der gav dig svaret, var sikkert at foretrække.
Men hyg dig.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-10-06 20:00

helgec
Kører med ovennævte link, og det går rimeligt hurtig, 1 dag/ døgn.
Men den virker kun på en PRO, og den bliver NÆSTEN helt DK, dog mangler der de meget dybt liggende programmer, som stadig dukker op. på UK, B.la skal du hente en DK udgave af MediaPlayér/ Movimaker og andre DK udgaver fra MS