/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
error #132
Fra : waxq
Vist : 882 gange
150 point
Dato : 04-10-06 20:15

Jeg som troede, at jeg havde ordnet den gamle pc. Mangler kun at skifte cpu'en og motherboarded *suk*

Nå - men efter reinstallering af min sønnikes pc, forsøgte jeg at installere World of Warcraft for ham. Det er en lang og tung installation. Når jeg når til cd 3, kommer denne fejl:

"this application has encountered a critical error:

Error #132 (0x85100084)
Program: C:/Docume.../Daller/lokale.../temp/blizzard installer bootstrap - 0471fe6/installer.exe
Exception: 0xC0000005 (Access_violation) at 001b:0049C524

The instruction at "0x0049C524" referenced memory at "0x22020008".

Press ok to terminate the application"

Hvad betyder det? Når jeg søger på nettet får jeg indtrykket, at det er nogen drivere, der ikke er installeret korrekt. Jeg gik derfor igang med at opdatere drivere med www.driveragent.com, som jeg abonnerer på. Der var et multimedielydkort og et pci-inputenhed, der ikke kunne findes af pc'en. Jeg fandt driverne på driveragent.com. Begge drivere var nogen ForteMedia-drivere. Jeg installerede dem, og så fik jeg nogen language-fejl og fejl om, at højttalerne ikke var sat ordentligt. Har ingen højttalere på maskinen, så jeg ignorerede, og afinstallerede de nye drivere, fordi de blev ved med at lave fejl.

Så nu står jeg her og kan ikke komme videre. Har forsøgt at afinstallere WoW flere gange, og genstarte installationen, men den stoppermed samme error hver gang.

Nogen ideer ?

Pft

Mange hilsner

Susanne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 20:27

Her kan du hente en liste over error
http://www.gregorybraun.com/MSWinErr.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-06 20:54

Åbenbart en gammelkendt WOW fejl som der ikke er en rationel løsning på.

Søg og du vil finde mange fora hvor der skrives som dette:
http://www.pcplayer.dk/forum.asp?mode=thread&id=20269

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 04-10-06 21:05

kære e.c

Fejlen error #132 er ganske kendt. Har hentet fejlkoden på dll-files.com, og der er delte meninger, om det er en driverfejl, eller om windows skal reinstalleres. Så er bange for, at det link ikke hjælper .. vil jo gerne undgå at reinstallere windows, da det tog mig 2 uger at geninstallere sidst.

BjarneD ... godt hint .. har været der, men har ikke forsøgt med msconfig. Vil prøve, såsnart SP2 er installeret

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 04-10-06 21:17

msconfig er absolut et godt værktøj til at prøve sig frem med deaktivering og ellers skal man nogen gange eksperimentere med driverversioner til grafikkortet. GeForce kortene skal ikke altid have de nyeste drivere til ældre spil.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 21:25

Med de vanskelige eksperimenter, så har jeg et forslag til at gøre det nemmere, at genindstallere.
Metode:
Slet din HD
Opret en partition med XP
Indstaller XP
træk partitionen sammen så der er 4 GB fri plads
Lav en logisk partition
Gem en sammenpakket version af din indstallation

Eksperimenter..............det går i kludder

Hen den sammenpakkede og begynd forfra med eksperimentet

Sådan gør jeg og mange andre.

Hvor hurtig er den comp og hvor mange RAM er der

Ps. det er ikke sikkert du kan flytte det hele over på et andet motherboard / CPU

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 04-10-06 22:30

Tak for hintet e.c. - det vil jeg huske, HVIS jeg må ud i en reinstallation .. hvilket jeg så absolut ikke håber.

Det er en 1533 Mhz AMD - K7VMM+ med 1024 mb ram, og grafikkort Radeon 9600 256 mb ram.

Bjarne ... på den side du henviste mig til, stod der, at man skulle installere programmet fra msconfig .. ?? som jeg forstår msconfig, og bruger det til, er for at finde tillægsprogrammer, og evt. deaktivere dem, og finde ud af hvilke programmer der er i opstart .. kan man også installere et spil derfra ? lyder mærkeligt. Jeg har jo aldrig fuldendt installationen, så kan ikke så godt bare lægge de manglende patch ind .. hmmm

I er nogen søde sjæle !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-06 22:46

Du misforstår ham. Jeg tror han mener, at du skal deaktivere alle opstartsfunktioner via msconfig hvilket vil kunne give dig en (clean boot) ren opstart uden noget unødvendigt på slæb.

En af de store svagheder ved de nyere Windows systemer (W2K og XP) er at de har store problemer med driver og programkompatibilitet fordi Microsoft som markedsførende mener, at alle andre skal tilpasse deres software og drivere til det MS har sendt på markedet og det gælder også i forbindelse med ServicePacks.
I Nogle tilfælde kan det være nødvendigt at installere Windows helt rent uden drivere for at undgå konflikter under den ret sårbare installation (Blå skærm -STOP fejl) og på samme måde kan man somme tider undgå konflikter ved programinstalationer ved at deaktivere andre aktive funktioner og nogle softwareproducenter anbefaler da også, at man skal lukke alle andre kørende programmer, hvilket i praksis betyder at man skal ind og stoppe automatisk start sammen med Windows, som jo er mere og mere almindeligt.

Altså hvis du vil følge hans råd (som jeg forstår det ud fra egen erfaring) deaktiverer du alle opstartsenheder via msconfig - genstarter og foretager din programinstallation forfra.

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 04-10-06 23:00

uha Bjarne. Lyder farligt ... næsten som en fejl 40

men ... er der andre end explorer.exe, taskmgr,exe og svhost.exe jeg skal lade være kørende, som jeg ikke må deaktivere ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-06 23:14

De programdele og funktioner du nævner kan da vist ikke deaktiveres via msconfig (så vidt jeg husker) det kan du gøre i proceslisten, men det er ikke en god ide hvis man ikke ved præcist hvad det drejer sig om.

Det vvar nu ikke just fejl 40 jeg beskrev, men det kan hurtigt blive det hvis man ikke læser rigtigt

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 05-10-06 00:05

ahhhhh ... det er jeg sørme glad for. Har aldrig set efter explorer.exe i msconfig. Lige nu forsøger jeg med en virusscan fra fejlsikret, da SP2 gik ned under installationen. Så vil jeg prøve med en hijackthis, og se om de kan finde noget af interesse hos spywarefri .. når de ting er tjekket, må jeg jo så prøve med SP2 igen. Det er så bøvlet at fjerne en halv installation af den ... og SÅ vil jeg prøve med msconfig .. men det må vist blive i morgen

pft de gode herre, og må I sove vidunderligt.

Mange hilsner

Susanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-06 00:07

U2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-06 08:42

#132 = Filpointeren kan ikke indstilles til at pege på den angivne enhed eller fil.

På dansk: Filen eller enheden kan ikke findes.

Det kunne tyde på at en *.dll fil mangler eller at der ikke er indlæst en driver til installeret hardware.

En manglende/beskadiget system *.dll i System32 biblioteket installeres/repareres således:

Start->Kør...-> skriv: cmd

I commandvinduet skriver du regsvr32 [NAVNET PÅ DLL FILEN]

Eks: regsvr32 olesvr32.dll

VIGTIGT: Inden du begynder at 'lege' for meget, var det måske en idé først at rense din registreringsdatabase med dette lille program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-06 08:43

Ps. Det kunne jo også være en 'fejl' på CD-ROM disk 3 ?

Har du prøvet at installere på en anden maskine?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 05-10-06 09:14

Tak for hintet molokyle. Det vil jeg forsøge, hvis msconfig ikke virker. Men jeg ved jo ikke hvilken fil der er beskadiget, så lidt svært at installere den igen.

Mange hilsner

Susanne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-06 09:27

Du kan prøve at slette denne temp mappe fulstændigt før du installerer spillet>
Program: C:/Docume.../Daller/lokale.../temp

sådan ser min sti ud>

C:\Documents and Settings\RAA927~1~BXX\LOKALE~1\Temp

Jeg har set at mange instalationer er mislykket på grund af at den temp installations mappe har indholdt mapper og filer fra tidligere installationer,ny instalationen kan ikke læse stien i mappen på grund af andre mapper og filer.
Manse9933

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 05-10-06 18:19

nu har jeg gjort, som I alle har beskrevet. Og tak for alle de gode råd. Det der virkede til sidst, var msconfig-tingen, hvor jeg startede op uden drivere. Nu er jeg kommet videre til CD 4, og så kom denne error 131:

The file "C:\Programmer\World of Warcraft\Data\terrain.MPQ" could not be opened, because an error 131 occurred. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (OpenArchive::Execute)
The file "C:\Programmer\World of Warcraft\Data\terrain.MPQ" could not be deleted.
The folder "C:\Programmer\World of Warcraft\Data" could not be deleted.
The folder "C:\Programmer\World of Warcraft" could not be deleted.

På WoW's hjemmeside står der under 131 kun noget om, når spillet får den error, når det ER installeret, og ikke når det er under installation.

Piv hyl vræl .. så er ikke kommet længere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-06 23:53

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=10021039&sid=1

Det ka lyde lidt som>

2. Installation Error 2

Som jeg ser det(og du har prøvet at installere flere gange)
Så kan det være at der er rester efter tidligere filer
fra instalationen som ikke er blevet fjernet
,prøv at tømme tidligere omtalte TMP
mappe og brug så din søge funktion til at søge efter

filer med wow i filnavnet og slet dem alle , prøve så at installere spillet igen,jeg ville personligt også kører et regcleaner program før installationen for at fjerne efterladenskaber fra tidligere forsøg(tomme/korupte reg nøgler)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-06 23:57

Slet alt der handler om spillet,fordi der er rester, kan det være det er årsagen til du får error 131

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-10-06 00:01

Første fejl citat

8. Error 132

The Error 132 is a vague error message that is reported when something went wrong that was unexpected and not previously documented. This error can exist due to the actual code being faulty or system instability. This was the first type of error that was created when WoW was made. The other types of errors in this thread were once Error 132s before they were isolated and separated as to their individual causes.

It is important to separate an Error 132 that happens before recent patches against those that happen after.

As an example please note this particular Error 132 that can occur before WoW is patched:
Så error 132 kan være flere ting/al ting

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-10-06 00:04

Og for at gå med livrem og seler
Så kør også en chkdsk/Scandisk før du installerer,RAM/Blandet ram, fejl er en lang historie

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-10-06 00:11

chkdsk>højreklik på installations drevet(målet)>egenskaber>funktioner>undersøg nu sæt mærke i boks to
eller den lange tur(så skal man genstarte) i begge bokse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-10-06 00:16

defragmenter

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 06-10-06 01:54

Tak manse, for alle dine forslag. Jeg har slettet alle temp, ryddet op i reg med regcleaner, der var kun en enkelt, slettet alle $uninstal.....$ mapper osv osv. Det er en helt frisk maskine, med intet andet software. Wow var det første jeg ville installere, for at være sikker på at være "clean". ... uden bedre resultat. Jeg har nu kopieret alle diskene over på min hd, og begyndt installationen derfra. Samme resultat, men nu kan den køre lidt længere (efter patch), før den kommer. Hvis jeg sætter for mange drivere til at loade, får jeg error 131 istedet for 132, eller error 38, som også beskrives på Wow-forum'et. Jeg er nu begyndt på en stresstest, for at se om maskinen har en svaghed.

Men jeg er ved at få gå hår over den. Intet af det I har foreslået, eller jeg har prøvet, har hjulpet. Gad vide, om en reinstallation eller reparation af win xp overhovedet ville hjælpe ... begynder at tvivle ... det bæst

Men jeg har ikke prøvet chkdsk - var ved igår at lave en fragmentering, men fandt det nytteløst, da der jo intet ligger på maskinen ... Prøver en chkdsk inden jeg går i seng

Tak for kampen alle indtil nu ... what should I do without you ??

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 07-10-06 01:06

Så er målet nået. Jeg har reinstalleret wow mange gange, slettet temp.filer m.m., og kørt uden overflødige drivere. Formålsløst, indtil jeg kopierede alle cd'erne over på hd'en, installerede med fravalg af alle unødvendige drivere via msconfig, dog med undtagelse af netværksdrivere og modemsdrivere, så installationen kunne "fortsætte" på nettet. Det kunne den åbenbart godt lide, for så gennemførte den installationen. Men stadig med fejl, som jeg fik repareret via repair-filen fra wow.

Da alle disse tiltag, ikke kunne være gjort med et positivt resultat uden, at jeg deaktiverede driverne via msconfig, har jeg valgt af det bliver BjarneD der modtager pointene. Jeg synes dog, at I alle er kommed med mange gode råd.

Tak for kampen.

Mange og bedste hilsner

Susanne

Godkendelse af svar
Fra : waxq

Dato : 07-10-06 01:08

Tak for svaret og din store hjælp BjarneD. Uden det råd, var jeg ikke nået længere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-10-06 10:40

Uden din egen utrættelighed var det nok ikke lykkedes. Godt gået.