/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvor hurtig kører jeg?
Fra : kbe
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 04-10-06 18:20

Hej alle
Jeg har 4 stk. pc'ere der alle kører trådløst net. Det virker fint.
1 af dem kører med et "gammelt" 802.11b som kun kører 11 Mbit resten er 802.11g og kører 54 Mbit. Er det rigtigt at alle så kører efter det langsomste netkort? altså "kun" 11 Mbit?

Mvh Kim

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 18:35

Ja - alle kører efter laveste hastighed.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 04-10-06 18:48

Ja det er rigtigt det som e.c skriver!
Det er sådan at du kun har et access point i din router som skal varetage alle dine trådløse enheder.
Da du helt sikkert har sat den til 54 Mbps men med AUTO, vil den forsøge at tilfredsstille alle der er tilsluttet. Derfor skruer den ned for farten, indtil alle kan være med.
Når du slukker for din 11 Mbps, vil routeren justere farten op.
Men det skal du ikke få tåre i øjnene af, for hvis du har en internet forbindelse der ligger under de 11 Mbps, så vil du ikke mærke nogen forskel, når du køre på nettet.
Det er altid det svageste led, der sætter farten, og når du skal ud på nettet, kan det meget vel være det der sætter din hastighed. Så hvis du har en 2 eller 4 Mbps opkobling, så er det her at farten sættes, uanset om du har 11, 54 eller 108 Mbps i dit trådløse netværk.
Det er kun lokalt du så kan udnytte den højere hastighed.

Godkendelse af svar
Fra : kbe

Dato : 04-10-06 19:14

Tak for svaret severino.