/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hvad skal/kan jeg være ?!
Fra : Anjaaa
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 02-10-06 19:43

hej..
Jeg går i 1.g , på gymnasiet.
efter skolen, om lang tid, kunne jeg tænke mig at arbejde med børn.

har altid haft den drøm at blive sygeplejerske, og tage med røde kors, og hjælpe børn og familier i anden form for nød.
men, efterhånden, har jeg tænkt over, sygeplejerske måske ville kede mig, så har noget i tankerne, med Social Rådgivning, omkring børn, som ikke har det godt i deres familier - men kanman rejse f.eks til afrika og hjælpe der?

har tænkt meget over at arbjede på børnehjem, også i udlandet - men hvad kunne det være for en for for arbejde?

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 02-10-06 20:59

Når du gerne vil være tæt på børnene og have muligheden for at rejse ud, så vil jeg helt klart anbefale dig pædagoguddannelsen.

Socialrådgivere har sjældent den daglige tætte kontakt med børnene, det er pædagogen der har den. Socialrådgiveren er den der for det meste ordner alt papirarbejdet samt økonomien.

Som pædagogstuderende kan du komme i udlandspraktik, her kan du så afprøve om det at rejse ud er noget for dig. Og du kan skabe kontakterne, som du så senere kan benytte dig af når udelængslen kalder

Held og lykke med dit valg
Hilsen jspi (Socialpædagog)

Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 03-10-06 08:48

Hej.
hvad laver en såkaldt, socialpædagog i Danmark så?

det der med at være i en børnehave, og lignende er for kedeligt, mener jeg :)
så det skal være noget spændende.

såsom at arbejde på børnehjem i Afrika, eller lignende.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 03-10-06 20:10

For det første så arbejder jeg med voksne udviklingshæmmede og har aldrig haft ønske om at drage ud af landet. For det andet spurgte du efter noget med rådgivning af børn og det kræver altså en uddannelse som man bestemt ikke kommer sovende til. Og så gik jeg ud fra at pædagoguddannelsen var et bud, da den giver adgang til at arbejde med børn ude for landets grænser, hvorimod en socialrådgiver forvalter lovgivning .
Og ja det er desværre sådan at man må igennem alt det kedelige teori og praktik før man er kvalificeret til at have med børn at gøre på en professionel ansvarlig måde. Og da vi taler om børn som har oplevet mange dårlige ting så har de krav på at de mennesker der skal have med dem at gøre, ved hvad de gør. Så de ikke risikerer at gøre det hele meget værre.

Dit svar får mig til at tænke på om du overhoved er interesseret i at tage en uddannelse. Hvis ikke så tror jeg du får svært ved at få lov til at arbejde med børn i andre lande. De fleste hjælpeorganisationer kræver at man har en uddannelse.

Men du må da meget undskyld hvis jeg har misforstået dit spørgsmål.

Mvh jspi

Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 26-10-06 16:12

ja det bare fint med dig.
det var da åndsvagt at sige.

jeg siger, at sådan noget som at arbejde, med børn herhjemm i børnehvaer ikk er mig.
er man i udlandet, lærer du at se verden fra en anden synsvinkel. er sammen med børn, der har andre værdier, osv.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 26-10-06 21:04

Citat
ja det bare fint med dig.
det var da åndsvagt at sige.
Tja måske.

Men den bemærkning får mig til at tænke på at du måske skulle blive lidt mere moden inden du får ansvar for andre menneskers børn.

Kommentar
Fra : Anjaaa

Dato : 01-11-06 11:22

det det er slet ikke noget med modenhed.
du mener simpelhen, at ud fra det jeg skriver, kan se at jeg er meget umoden.
det er jo latterligt. Du skal da slet ikke besvare på spørgsmål - hvis du ikke kan forstå, at ikke altid er det man siger det rigtige. Hvilket i , dit tilfælde det ikke er.
Du behøver ikke sidde og sige, at jeg skal blive mere moden. Du aner da ikke, om jeg kan tage det ansvar at arbejde med andre mennesker.