/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
tyk guldfisk
Fra : jelre
Vist : 5188 gange
40 point
Dato : 01-10-06 18:28

Hej
Jeg har en guldfisk der i de sidste 2 år er blevet tykkere og tykkere. Først troede jeg at den var gravid, men nu er vi i oktober og den bliver bare større og større. Den har det godt, er frisk og rørig, men ligner nu en tennisbold. Mit spørgsmål er : Kan dens endetarm være groet til, så den ikke kan komme af med afføringen. Jeg har haft fisken fanget og den er meget udspilet og der er ligesom ikke noget hul i tarmåbningen. Som sagt har den haft det i et par år, men er der en anden forklaring på det ?.
MVH Frank

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 19:24

Citat
Kan dens endetarm være groet til,

NEJ
Og det kan mennesker DITTP heller ikke, ???
Men den kan være træt af livet/ sygdom eller andet.
Fisk, har desværre en BEGRÆNSET levealder.
Så det er sikkert en/ naturlig DØDSDOM, for en FISK.
Det kunne JO have været, at den har gaft det for GODT, og fået en masse god
mad, der kan fremkalde Canser, selv på en fisk.
Indvoldsorm/ og andet, der er SYND for fisken.
Har du hørt om Flagyl, bruges også til mennesker, men en enkel TABLET,
kan redde et helt Akvarium, der er syge.
Kan du ikke få det, ved din Dyrehandler, så tal med din DYRELÆGE/ MENNESKELÆGE, og sgi, at det er til et Akvarium,, 1 pILLE til 50 L VAND, og SKAL UDSKFTES, efter en uge,
Men i dit tilfælde, tror jeg en AFLIVNING var/ er billigere
Men havde JEG en sådan fisk, fik katten nattemad, efter en human aflivelse
af fisken.
Og det kan sikkert ikke bruges til noget, men katten kan tåle meget, men ÅBENBART ikke din fisk.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 19:29

Det kunne også være, at rognen/ÆG var gået hen og blevet til, en anden RÅDDENSKAB
der breder sig/ eller de er blevet til såkaldte STEN, fisken, på ingen måde kan komme af med.
Og så er der en vej--------MAD
Sorry too sige, men synd for fisken, ELLER.

Kommentar
Fra : jelre

Dato : 01-10-06 20:48

Okay. Nu skal i huske på at jeg har haft guldfisk og karusser i ca. 20 år. Min guldfiskedam har jeg haft i de sidste 15 år og jeg har aldrig haft sygdom i bassinet. Da jeg startede, havde jeg 10 fisk og nu er der ca 100 stykker.
Men hvis i siger at der ikke er nogen vej udenom, så er der kun at aflive fisken og så vil jeg undersøge den og prøve at give jer en beskrivelse af, hvad der måske var galt med fisken.
mvh Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 29-01-07 22:41

Er dine guldfisk i et akvarie indendørs eller i et udendørs bassin?

mvh
franksp