/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvad købe og hvordan???
Fra : h_bmv
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 30-09-06 11:45

Jeg skal lave et trådløst netværk i et gammelt hus i 2 plan, med en broget samling pc'er der dog alle kan klare at køre W xp. De skal alle have adgang til internettet og være i lokalt netværk med printer- og fildeling og så de kan spille netværksspil. Printeren skal bare deles via den pc som den er sat til.

Jeg har selv et lille kabel-netværk, men der kører det jo bare med W xp's inbyggede netværksguide, så er helt og totalt på bar bund med trådløs! Hvad skal jeg købe?? billigst?? HJÆÆLP........

Huset har Tdc's det langsomste bredbånd og tlf. stikket sidder i hjørnet længst væk fra pc'erne....
Må man forlænge netværkskabelet fra bredbånds modemet med 25 - 50 meter?? (For så kan forældrene holde øje med modemet i stuen , tænde eller slukke...)

Der skal være en pc alene i et rum i stueetegen, og 2 til 4 gamle pc'er til børnene i et rum i kælderen, og der er en ny bærbar i husstanden, som er standard-udstyret med trådløs netværk.....

Er det "bare" at springe ud i at købe en eller anden tilfældig trådløs router (med firewall nødvendig????) med switch og tage eventuelle problemer derfra?????

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 30-09-06 11:50

og hvad er det med usb trådløs dongle og antenne via pci, og det hele ser mig egentlig noget dyrt ud, og hvad er det med kryptering, er det noget almindelige dødelige ken finde ud af ??

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 30-09-06 12:30

Hej
Kig lige på denne side
Der kan du bruge din el instalation i huset

http://www.emb.dk/category.282.article.1235

IPM

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 30-09-06 12:41

Det er noget alle kan finde ud af, du har jo altid Kandu hvis du kører fast, jer har bestemt mig for at starte med denne trådløse router: http://www.itbutikken.dk/i/124385/1.htm der kan printeren sættes til så du behøver ikke have en anden PC tændt for at printe, du kan købe en usb dongle til de PCer der ikke har trådløs netkort, så er du fri for at lave indgreb indvendig i PCen: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=63&Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=usb&Check134=655&Direction135=2&Sorted135=&Equal133=&Equal643=&Submit.x=17&Submit.y=1 det ser da ikke vildt dyr ud, jeg har sat nogle venner igang med trådløs netværk, men har ikke fået købt noget selv endnu, men regner med hjælp her på Kandu når og hvis jeg kører fast

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 30-09-06 15:07
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-06 16:12

I øjeblikket kører alle PC på internettet via LAN - det skal de også med trådløst.
Det mest almindelige er 54 Mps på en G protokol.
Kører du netbank ......................så SKAL din forbindelse krypteres.
Kryptering er bare at man laver en kode på eks. 10 tal / bogstaver (abcde)
Når de andre comp finder netværket bliver de bedt om at taste samme kode ind.
Går der koks i det hele, så resetter man bare, og begynder forfra.
Man kan godt have ledningsnet som deler en wireless ud via accesspoint til nogle comp.
De få kan så ikke se det net nem kun bruge internettet.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 01-10-06 17:50

ok forløbig tak kigger ind igen i morgen.....

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 07-11-06 21:58

Tak for svaret o.v.n..