/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er det smagløst plat, eller???
Fra : Klumme
Vist : 691 gange
100 point
Dato : 29-09-06 06:52

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=471754/

Så er der forudsigeligt lagt op til en gang etnisk plat.... igen igen.

Jamen så giv dem dog deres penge tilbage, men lad samtidig udenrigsministeriet sende dem en regning på de faktiske omkostninger i forbindelse med evakueringen.

Man kunne i samme moment lige kigge på, hvem af de evakuerede der evt. var på kontanthjælp, sygedagpenge eller arbejdsløshedsunderstøttelse, mens de ferierede i Libanon

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-09-06 07:22

Hørte lige i radioavisen kl. 7, at Danmarks udgifter til evakueringen af de ca. 6.000 personer kostede de danske skatteborgere 60. mio. kr. svarende til 10.000 kr. pr. turist.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-06 09:18

Igen forarges man. Og jeg må medgive dig, Klumme, det kunne være interessant at vide hvem de personager er, og hvorfra de får deres midler. Jeg kan kun se det er rimeligt de får pengene retur - de har jo ikke fået varen. Men ligeledes bør bananerne afleveres videre til staten, idet de jo har fragtet dem hjem!

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-09-06 09:54

De går i meget små snabelsko.

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 29-09-06 10:01

Det er smagløst plat, som Klumme siger i sin overskrift.

Her i Danmark er vi urtoligt dårlige til at hindre plat og svindel. Man må ikke kontrollere nogen for svindel.

Men hvem kan have noget imod at blive kontrolleret?? Den, der har samvittigheden i orden, kan da ikke have noget imod at det offentlige konstaterer, at her er altså et ærligt menneske. Nej, det er lovovertræderen og svindleren, man beskytter, og som naturligvis vil være modstander af kontrol.

Jeg kommer til at tænke på de døgnkiosker, som solgte sodavand etc. sort. Så blev det for meget, og lovgiverne ændrede loven, så toldvæsenet kan konfiskere varelageret af sodavand. Men man tænkte overhovedet ikke på, at der kunne være andre varer, som kioskerne kunne gå over til at sælge sort - og det var naturligvis det, der skete. Men det varelager må toldvæsenet ikke konfiskere, før der kommer endnu en lovændring!

Jeg spørger mig selv: Hvornår lærer lovgiverne at tænke sig om??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-09-06 12:13

Danskerne er total til grin.Først kommer udlændingerne hertil,lever for vores penge.Så rejser de til hjemlandet,på ferie,for vores penge.Så skal de hjælpes hjem igen,for vores penge.Så kræver de billettens pris udbetalt til sidst.Jamen,er der simpelthen ingen grænser for grådighed.Jeg synes det er uanstændig.
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=471754/
Jeg stemmer i hvert fald på et andet parti til næste valg.Der må da for pokker,være folk i dette land,der er i stand til at rydde lidt op i galskaben.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-09-06 12:17

Undskyld Klumme.Jeg tænkte ikke lige på,du havde den samme link.Jeg sidder nemlig her og dirrer af arrigskab.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 12:28

Klumme.
En fuldkommen håbløs situation - hvis regningen til evakueringen ikke sendes videre til de rejsende - og det har man jo vedtaget, at det skal den ikke, har det jo været et statstilskud til rejseburaeuerne. Hvis man lader de evakuerede kræve refusion for tilbagerejsen - og de får den - er vi igen, igen til grin for vore egne penge.
Billedet af Akhari storsmilende på vej om bord på en af evakueringsskibene har brændt sig fast på nethinden.

Citat
Hvornår lærer lovgiverne at tænke sig om??

Det tror jeg såmænd nok de gør, men du kræver, at kreativiteten er lige stor på begge sider af koven, og det er (forhåbentligt) utopi.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 12:35

ps.

Vedrørende døgnkioskerne kan det altså ikke nytte noget, at vi sidder her på kandu og er forargede.
Varerne i kioskerne kan kun sælges, så længe der er kunder til dem !!!!!! OG DET ER DER.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 12:39

Citat
Jeg stemmer i hvert fald på et andet parti til næste valg.

Og der er "kun" een mulighed ???!!! - Og det er da også lidt skræmmende, eller ???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-09-06 12:41

Det er da ok Mosebæk. Jeg er holdt op med at dirre, og nøjes med at ryste på hovedet.

Hold da kæ..... hvor vi blir taget i hoved og røv LOOOL og det stopper aldrig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-09-06 12:44

Hvad er det, der er så skræmmende Brokke??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 12:51

Citat
Hvad er det, der er så skræmmende Brokke??

At der kun er een politisk mulighed for at tilkendegive sin utilfredshed med sager som disse.
Jeg tror ikke på eetpartisystemer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-09-06 13:22

Jeg kan slet ikke se hvad problemet er. Hvis et parti kan mønstre 90 mandater på alm. demokratisk vis, så er det dem, der danner regering. Så kan du kalde etpartisystem eller hvad du vil.

Vil det ske?? Nej det tror jeg ikke, men efterhånden som det går op for befolkningen, at de er komplet til grin, så vil det nok ende med et topartisystem LOOL hvoraf det ene vil være DF, som er det eneste parti som utilsløret siger hvad de mener og mener hvad de siger. I øjeblikket er DF Danmarks 3. største parti, og lur mig, om de ikke ved et valg vil få endnu flere mandater i folketinget.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-06 13:37

Tjaaaaaa….
Problemet kan jo fremover løses ved, at danskere med alternativ pigmentering kun kan købe enkeltbilletter, når de skal på ferie til deres oprindelsesland.
Hvis det så skulle ske, at der IKKE udbryder krig, mens de er på ferie og de IKKE bliver transporteret hjem på den danske stats regning, kan de jo købe billetten til hjemturen, når det er tid til at vende næsen mod Danmark for at hæve deres borgerløn.
Bare en tanke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-09-06 13:40

LOOOOL Gambrinus. Fint påfund

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-06 14:07

Nåh ja. Læste godt i min egen tråd "Bliv rig på andres bekostning" at borgerlønnen var indført i DK

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-09-06 15:01

Citat
alternativ pigmentering

Dagens fede udtryk!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 15:22

Citat
En fuldkommen håbløs situation - hvis regningen til evakueringen ikke sendes videre til de rejsende - og det har man jo vedtaget, at det skal den ikke, har det jo været et statstilskud til rejseburaeuerne. Hvis man lader de evakuerede kræve refusion for tilbagerejsen - og de får den - er vi igen, igen til grin for vore egne penge.

Jeg hørte også radioavisen i morges.

Der blev sagt at de rejsende med god grund kunne kræve tilbagebetaling fra rejsebureauet/erne, da de rejsende ikke havde skrevet under på at den gratis hjemrejse på statens regning kunne modregnes i et evt. tilgodehavende fra rejsebureauet/erne.

Så kan man jo håbe på at der fremover kommer en ekstra klausul på, når man bestiller en flybillet.

Som jeg ser det nu er det rejsebureauet/erne der kommer til at hænge på den udgift der nu kommer ved refusion af billetter.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-09-06 17:12

Præcis som Ans skriver:
Citat
Regningen kan løbe op i flere millioner kroner til rejsebureauer og flyselskaber, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Kan man være forarget over at nogen vil have penge tilbage for en ydelse de ikke fik??? Godtnok betalte vores stat for hjemrejsen/evakueringen, men det gælder jo uanset hvor i verden vi danskere er, og uanset hvilken hudfarve vi har, når lokummet brænder.

Jeg tror ikke et sekund på, at "etniske danskere" med blå øjne, alle som én ville undlade at prøve at få penge tilbage i samme situation...det er jo en kærkommen skilling til næste års feriebudget.

Det er jo principielt ikke anderledes end, at man har taget toget fra København til Ålborg. Man bliver syg, og overflyttes med ambulancefly til Rigshospitalet. Ergo kom man "gratis" hjem, og benyttede ikke DSB-returbiletten......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-09-06 20:33

At de evakuerede har krav på at få noget refunderet, forstår jeg ikke helt. Krig er en hændelse der dækkes af begrebet force majeure. Rejsebureauindehaverne og flyselskaberne kunne ikke forudse, at der ville opstå en krig, og burde derfor heller ikke skulle betale for den del af rejsen som på grund af krigen ikke kunne benyttes. De rejsende har fået kompensation af den danske stat i form af en hjemtransport / evakuering.

Det fremgår ikke nogen steder ( somjeg har set ), at flyene som skulle transportere de rejsende hjem, har været på destinationen for at afhente dem. Det er dog den første betingelse for at kunne flyve hjem, at der er fly til rådighed. Og ja...... jeg ved godt at lufthavnene var lukkede, men det kan man da ikke tørre af på rejsebureauerne. De har chartret fly (og jeg forudsætter at de osse har betalt for chartren) så hvis nogen skal refundere ubrugte biletter må det da være luftfartsselskaberne, som var chartret og betalt for hjemtransporten og ikke har haft omkostninger ved at flyve til Libanon og retur.

Men for fanden hvor er vi dog snotdumme. Vi skulle selvfølgelig have afkrævet dem en bindende underskrift på, at de selv skulle afholde udgifterne til evakuering. Man kunne så altid eftergive dem, hvis situationen efterfølgende talte for det.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-10-06 03:15

- hvis der ikke engang var fly til stede på det oprindeligt planlagte hjemrejsetidspunkt, så har man jo slet ikke haft mulighed for at bruge sin returbillet.

- hvis der rent faktisk har været fly tilstede på det oprindeligt planlagte hjemrejsetidspunkt, så har man slet ikke haft mulighed for at benytte sin returbillet, da man jo på det tidspunkt allerede er retur...

- altså, i begge tilfælde, har man betalt for en ydelse man ikke fik. Om det er flyselskaberne eller rejsebureauerne der i sidste ende må til lommerne, er for så vidt den rejsende uvedkommende.

Vel er krig force majeure, og så længe folk er kommet hjem efter en evakuering med livet i behold, så kan man mene, at det er usmageligt at kræve pengene retur. Men jeg kan levende forestille mig, at de rejsende juridisk er i deres gode ret, hvis det ikke nogen steder fremgår, at refusion af ubenyttede biletter eller dele heraf ikke finder sted ved force majeure, efterfulgt af en liste over force majeure tilfælde. (krig, blokade, evakuering, naturkatastrofer, strømsvigt etc. i bedste forsikringspolice-sprog)

Det korte af det lange er, at det er ikke STATEN der kommer til at betale både evakuering og refusion, altså nul plat, sådan som du egentlig lagde op til i din overskrift. Og så ovenikøbet med en bredside til ikke-etniske danskere, når det nu ikke kan bevises at blåøjede og blegfede danskere med ikke vil gøre det samme...

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-06 22:19

Tak for svaret Gambrinus. LOOOL