/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Inkludere andre sider
Fra : crha
Vist : 322 gange
25 point
Dato : 29-12-02 11:49

Hejsa

Jeg ved, at man via PHP kan inkludere alle slags filer, og det er også ASP sider.
Man henviser bare til hvor på nettet man vil hente en given fil, så "udregner" den siden og sender den tilbage til scriptet, som så inkludere det.

Kan man gøre dette i ASP?

Hilsen
Casper

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-12-02 11:55

Ja, men hvordan? Jeg har jo ikke set koden til PHP scriptet, kun set det i funktion

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-12-02 11:55

Ja, men hvordan? Jeg har jo ikke set koden til PHP scriptet, kun set det i funktion

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-12-02 12:04

sådan her (eksempler):

<!--#EXEC CGI="/cgi-bin/joan-count.cgi"-->

eller

<!--#include virtual="/cgi-bin/aktif.cgi" -->

istedet for de viste adresser indsætte rdu linken til det du have inkluderet og så husk at gemme filen med endelsen .shtml og IKKE .html

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-02 12:22

Her kan du lære lidt mere.
http://www.html.dk/tutorials/
Emesen.

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 29-12-02 12:40

Nej zonker! Hvis crha skriver at der bliver brugt ASP, er endelsen .ASP!
Jeg bliver så arig når folk ikke læser spørgsmålet før de svarer!

Men ellers er det korrekt det zonker skriver:
<!--Include virtual="/sti/tildenfilduvil/inkludere" -->

Men hvis du blot skal hente en fil fra den samme mappe, kan du bruge følgende:
<!--Include file="fil.asp" -->

Endelserne på de filer du vil inkudere kan f.eks. være:
.html
.asp
.inc
osv.

Den mest udbredte er .inc, men broblemet er bare at serveren ikke afvikler filen - selvom filen indeholder ASP kode.
Derfor vil jeg anbefale at du bruger .asp endelsen i stedet, da serveren dermed afvilker indholdet og umuliggør en evt. download og visning af kildekoden af filen separat.

Held og lykke
Dysmorf

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-12-02 12:54

Jeg skal bruge det så den kan inkludere .php og andre filer... Kan den det?

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 29-12-02 13:51

Det kan godt lade sig gøre at afvikle både ASP og PHP på samme server. Jeg har selv eksperimenteret med det på Windows 2000 IIS 5.0 og der fungerede ok.
Dog har jeg aldrig prøvet at inkludere PHP i ASP, men jeg tvivler altså stærkt på at det er ladsiggørligt...

Men prøv eventuelt at hente PHP til IIS på http://www.php.net/downloads.php under Windows binaries, og prøv dig frem...

Held og lykke
Dysmorf

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-12-02 14:18

Jeg ved godt man både kan have ASP og PHP på samme server, det har jeg selv på mit webhotel.

Men jeg downloadede engang et PHP script (som jeg selvfølgelig ikke har mere) der kunne inkludere alle slags filer.
Jeg prøvede selv at inkludere en ASP side, og det virkede fint.

Så jeg ville bare vide om det er muligt i ASP?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 14:37

> Jeg ved, at man via PHP kan inkludere alle slags filer, og det er også
> ASP sider.
> Man henviser bare til hvor på nettet man vil hente en given fil, så
> "udregner" den siden og sender den tilbage til scriptet, som så
> inkludere det.
>
> Kan man gøre dette i ASP?

Du kan godt inkludere andre sider fra din egen server i dine ASP-filer, men
ikke hvis de ligger på en anden server.
Du kan måske godt gøre det på en eller anden finurlig måde, men du kan i
hvert fald ikke få fat i de server-baserede koder hvis filen ligger på en
anden server.

Ønsker du at inkludere en fil fra dine egen server gøres det på en af
følgende måder:

<!-- #include file="filnavn.asp" -->
Denne metode inkluderer filen "filnavn.asp" der ligger i samme mappe som den
fil koden står i.

<!-- #include virtual="filnavn.asp" -->
Her inkluderer du filen "filnavn.asp" der ligger i din web-servers rod.

I begge metoder kan du gå længere ind i mappe-strukturen ved at gøre
følgende:

<!-- #include virtual="mappe1/mappe2/filnavn.asp" -->

Du kan i det første eksempel også gå tilbage i mappe-strukturen:

<!-- #include file="../../filnavn.asp" -->
Hver gang du tilføjer "../" foran filnavnet, bliver der søgt efter
"filnavn.asp" i en mappe længere tilbage i mappe-strukturen.

Jeg håber du kan få inkluderet nogle filer nu, men hvis ikke er du velkommen
til at skrive igen.

--

MK
http://www.msdesign.dk
Professionelt webdesign til fornuftige priser

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 14:44

crha skrev:

> Jeg ved, at man via PHP kan inkludere alle slags filer, og det
> er også ASP sider.
> Man henviser bare til hvor på nettet man vil hente en given
> fil, så "udregner" den siden og sender den tilbage til
> scriptet, som så inkludere det.
>
> Kan man gøre dette i ASP?

Det lyder som Server.Execute i asp. Ikke alle servere understøtter
den (Windows2000/IIS5 har den, tidligere versioner har ikke).

Normal SSI (hvor kildefilen inkluderes uden behandling) foregår som
Martin Kruse har beskrevet det i
<news:aumtf8$uco$1@news.cybercity.dk> (andet indlæg i denne tråd)
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Kommentar
Fra : crha

Dato : 29-12-02 19:00

Jeg ved ikke om i nyhedsbrugere kan se de indlæg der er fra andre brugere af kandu.dk, men jeg skrev i et indlæg:

Jeg ved godt man både kan have ASP og PHP på samme server, det har jeg selv på mit webhotel.

Men jeg downloadede engang et PHP script (som jeg selvfølgelig ikke har mere) der kunne inkludere alle slags filer.
Jeg prøvede selv at inkludere en ASP side, og det virkede fint.

Så jeg ville bare vide om det er muligt i ASP?

PS
Denne fil der kunne inkludere, kunne også inkludere filer fra andre domæner. Serveren understøttede kun PHP, og jeg kunne sagtens få ASP fra andre sider til at virke korrekt, når jeg inkluderede dem.

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 22:12

crha skrev:

> Jeg ved ikke om i nyhedsbrugere kan se de indlæg der er fra
> andre brugere af kandu.dk,

Det kan vi ikke.

> Så jeg ville bare vide om det er muligt i ASP?

Server.Execute kan inkludere resultatet af en anden asp-fil (se fx
<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/iisref60/htm/ref_vbom_seromexe.asp>)

Normal SSI-include kan inkludere en anden fil uden behandling af
koden.

> Denne fil der kunne inkludere, kunne også inkludere filer fra
> andre domæner. Serveren understøttede kun PHP, og jeg kunne
> sagtens få ASP fra andre sider til at virke korrekt, når jeg
> inkluderede dem.

Det er muligt at du ved hjælp af sockets kan lave en
includemulighed der også kan bruges til eksterne resurser - det kan
jeg bare ikke hjælpe med. Der er mig bekendt ikke nogen "nem" måde
at inkludere eksterne, ikke-asp-filer i asp.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Kommentar
Fra : kvamse

Dato : 09-02-03 17:32

Hej¨

Jeg vil på baggrund af de oplysninger som bliver hente frem gerne have en bestemt html side hente ind. hvilken html side det drjer sig om afhænger af et valg i asp koden, men lad os sige det er siden hans. html den side indeholder så noget tekst omkring hans, men hvis jeg skriver <!--Include file="http://www.mitwebsted.dk/personer/hans.html" -->
hvilket er på samme server som mit asp script ligger på dog ikke samme mappe. ja så skriver den ikke teksten fra den html side ind men den kommer heller ikke med nogen fejl. hvad er det jeg gør forkert???