/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad sker der i Danmark :-(
Fra : Klumme
Vist : 2966 gange
500 point
Dato : 22-09-06 14:31

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-09-06 14:39

Hvad er spørgsmålet?

Der er jo ikke noget nyt i det, det har bare aldrig været interessant at lave film om det fordi det ikke dannede politisk korrekt basis for at skrive stil i skolerne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-06 14:42

Nyt og nyt... Det har jo ikke stået på siden stenalderen. Det er faktisk escaleret de sidste 10 år.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-09-06 14:56

Snedig måde at føre krig på, ødelægge de unges intelligens, det har du aldrig været forbeholdt et bestemt miljø.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-09-06 14:56

du= nu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-06 15:43

Klumme

Hvad sker der i Danmark? Som du selv siger

Citat
Nyt og nyt... Det har jo ikke stået på siden stenalderen. Det er faktisk escaleret de sidste 10 år.

Det har du ret i, men det er ikke kun i "whisky-bæltet" det foregår. Det er i hele landet. Og det er ikke kun blandt unge, men også "ældre" det foregår. Og det er i alle samfundslag

Så derfor synes jeg også at filminstruktøren Rune Bendixen skulle have været en tur rundt i "hele" landet.

Citat
Utryg fremtid
Filminstruktøren Rune Bendixen er bekymret over den outrerede livsform med sex, vold og stoffer, han blev vidne til under researchen til filmen.

– Det er lidt betænkeligt, at de her rige, unge og smukke mennesker har så meget magt. De er jo blandt andet kernen af den ungdom, der i fremtiden skal være drivkraften i vores samfund og føre demokratiet videre. Men jeg stiller spørgsmålstegn ved, om de med deres usædvanlige menneskesyn er i stand til at skabe et samfund, der f.eks. er trygt for mine egne børn, siger Rune Bendixen.

Nu er det jo ikke kun "de her rige, unge og smukke mennesker" der skal være drivkraften fremover.

Jeg forsvarer ikke "whiskey-bæltet" , men det samme sker bl.a. i Jylland og på Fyn.

Det er jo sikkert for sent at opfordre forældre/voksne til at se filmen, når den får premiere, så de kan få noget ud af det. Der er mange "voksne" der "hænger" ud på samme måde. Både på Sjælland, Fyn, Jylland samt øerne.

Hvorfor går Regner Grasten kun efter et gymnasium og hvorfor er det kun 26-årige Aaron Gouran fra Hellerup bemærkninger, der bliver taget for gode øre.

Den 26 årige Aaron var måske en af dem, der ikke kom i bukserne på pigerne. Eller også var han en af dem, der straks blev vraget.

http://ekstrabladet.dk/underholdning/film/article209137.ece

Vold,narko og sex det kan findes mange steder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-06 15:49

Citat
– En overklassefar fandt ud af, hvad hans lille 18-årige datter rendte rundt og lavede. Hun sad og sniffede coke med en eller anden gangstertype, og så lå hun og kneppede med ham og hans ven. Mere end halvdelen af de unge rige i Nordsjælland er fucked up på stoffer, fortæller 26-årige Aaron Gouran fra Hellerup.

Han er idémanden bag den kommende film 'Rich Kids', der skal produceres af Regner Grasten og instrueres af filminstruktøren Rune Bendixen. Filmen, der får premiere 1. marts 2007, vil falde som en bombe i overklassens diskrete plysklippede græsplæner.

Han har åbenbart ikke været med i inderkredsen i Nordsjælland. Men det er da muligt at finde andre steder end i Nordsjælland, det har jeg læst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-06 16:36

Det er jo ikke kun i Nordsjælland man skal passe på sine "børn" men også i Jylland

http://ekstrabladet.dk/112/article226962.ece

men der skal man tage sig i agt for spejderledere

Forældre overlader da trygt deres børn til spejderne

PAS NU PÅ ..... kære forældre ..... det kan gå galt for Jeres børn i en tidlig alder.

Hvornår er forældre så mest trygge?

Er det når de sender dem til spejder?

Elller en tur i byen?

Det kan det jo være svært at svare på. Forældre går i byen og forældre er spejderledere i deres fritid.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-06 20:18

Jeg ved det godt Ans, men det var bare pludselig så tydeligt, at den er ravruskende gal med forælderne

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-09-06 10:31

Forældrene? ..det var meget bredt klumme...

Men ja, det er dælme rystende...jeg tænker ofte på, hvad der skal blive af verden, hvis halvdelen er fuck up af stoffer og sindsyge af det lort...

Nej, jeg tror at det hele er gået alt for hurtigt, på et tidspunkt må vi stoppe op og få øje på en anden måde at leve på...det er simpelthen nødvendigt.

Vi er på vej ud på et skråplan, derfor al den misbrug af alting..
Vi skal lære mådehold...uden at jeg vil prædike eller lyde frelst, men jeg tror nu at det ikke er helt forkert.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 16:32

Ak ja, den ungdomskultur

Citat
Det er lidt betænkeligt, at de her rige, unge og smukke mennesker har så meget magt. De er jo blandt andet kernen af den ungdom, der i fremtiden skal være drivkraften i vores samfund og føre demokratiet videre. Men jeg stiller spørgsmålstegn ved, om de med deres usædvanlige menneskesyn er i stand til at skabe et samfund, der f.eks. er trygt for mine egne børn, siger Rune Bendixen.

Det er altså lidt komisk, at Rune Bendixen stiller spørgsmålstegn ved et menneskesyn der for langt den overvejende del af de unge KUN udleves i ungdomsårene.. For ærlig talt, hvem har ikke dusket til højre og venstre i deres ungdomsår, og hvem har ikke prøvet at eksperimentere lidt med forbudte rusmidler?! ..Det er altså ikke ensbetydende med, at man opretholder en sådan livsstil og menneskesyn hele livet..

Jeg er faktisk langt mere bekymret for den ungdomskultur, der hævder at være så meget uden for samfundet og åhh så alternativ - og samtidig kræver at samfundet skal stille et opholdssted til rådighed kvit og frit. Jeg giver ikke fem flade ører for holdningen: "vi hader det her selviske kapitalistiske lortesamfund og vi vil bare stå udenfor og være helt vildt alternative. Giv os et hus".

Og her tænker jeg selvfølgelig på de autonome, der ved hjælp af brosten og andre udemokratiske virkemidler forsøger at slå et slag for demokratiet. Det er så latterligt og så klynket, at man tror sig ret til at skal have frit opholdssted, hvis blot man påkalder sig at være en skæv eksistens. Det er til at få f fnidder af, at de på den ene side i den grad kræver ind og snakker om hvor store ressourcer de har - og på den anden side kan de overhovedet ikke overkomme hvad enhver kassedame og bagersvend klarer uden at kny..

Det er hvad jeg kalder for problematiske unge, fordi det som oftest er en livsstil der bibeholdes hele livet. De er simpelthen vokset op med den indstilling, at ALTING er de andres skyld! ... Det stammer sikkert helt fra dengang de første gang som 1 årig gik ind i en dør, og deres mor trøstede dem med en bemærkning om, at det VAR DA OGSÅ DEN DUMME DØRS SKYLD!!

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 500 point
Dato : 24-09-06 19:04

Ja hvad sker der i Danmark?!

Lige nu sker der f.eks dette: http://politiken.dk/indland/article177531.ece

Og det på trods af, at to domstole so far har slået fast, at brugsretten til huset tilhører Faderhuset. Så vidt jeg ved, betyder det, at sådan er det... BZ'erne er en flok utilpassede voldspsyko-pater, der forsøger at legitimere deres kriminelle aktiviteter via medierettede politiske floskler..

For min skyld kan vi tage en af de små, ubenyttede danske øer og forvandle den til et nye Ungdomshus... så kan disse tossenolliker, der alligevel er ganske utilfredse med dagens moderne danske samfund passe sig selv langt væk fra alle os andre. Eller vi kan sende dem ud på landet... de er jo alle alligevel imod kapitalistiske interesser, så hvad er mere naturligt end at sende dem langt væk fra storbyen, som jo er kapitalismens højborg!!

For at udvise dem lidt medmenneskelighed er jeg med på at vi ind imellem kan smide kasser med forrevne bukser, aflagt militærtøj og diverse sikkerhedsnåle og nitter ned til dem, så de ikke berøves deres kultur..

Jeg væmmes over den holdning, at man vil have alting gratis, og kan man ikke få, så tager man bare selv, den hører ikke hjemme i noget civiliseret samfund..

Basta

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-06 19:35

Det gør det jo ikke ret meget bedre at en BZ-er underviser på politiskolen

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=470516/

Jeg væmmes også ved at nogle tror, det hele er gratis.

Men for lige at komme tilbage til Klummes "spørgsmål" så betaler de unge selv (eller deres forældre).
Men det der er omtalt i Klummes indlæg sker i hele landet og ikke kun nord for København.
I sidste uge blev en bus standset i Jylland. Bussen var fyldt med unge mennesker, der skulle til fest i Løkken. Efter ransagning af bussen fandt politiet flere "stoffer", men ingen kendte noget til det. De unge havde smidt det på gulvet i bussen eller gemt det under sæderne. Derfor kunne ingen anholdes, da de ikke var i besiddelse af "stofferne". Ingen havde det på sig. Kun en enkelt blev anholdt.
Sådan er "jyderne" meget værre end sjællænderne og så lader jyderne også "sølvpapir" ligge fremme når der bliver taget billeder

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 19:43

Sådan en tur til Løkken har jeg selv deltaget i ..Nogle røg tjald, andre drak sig stang bacardi. Sådan er det nu en gang at være ung!

Sølvpapiret man bruger til at mixe lortet i, er det dog en god idé at fjerne før man forviger øjeblikket .. Er du sikker på det er jyder der lader sådan noget ligge og flyde?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-06 19:57

Der kan du selv se creamy, det er ikke kun i Nordsjælland det foregår.

Citat
Jeg ved det godt Ans, men det var bare pludselig så tydeligt, at den er ravruskende gal med forælderne

Citat
Er du sikker på det er jyder der lader sådan noget ligge og flyde?!

Næææh det kan jeg jo ikke være sikker på, men hvis jeg var jyde, så ville jeg ikke lade sådan noget ligge og flyde på mit bord. Slet ikke hvis jeg skulle tage et billede af en "fest" jeg selv havde holdt.

Billeder siger meget, man skal bare se ordentligt efter, så finder man detaljerne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 22:14

Og hvad sker der ellers i lille Dannevang?!

Der er i tråden nævnt "forældre" - så lad os lige kigge på hvad de går rundt og laver! ..Uha, de går rent faktisk rundt bryder loven: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4926066.html

Ikke nok med at de med tvang vælger at tage andre børn og deres forældre som gidsler i en konflikt de ikke kan vide om ALLE forældre rent faktisk deler, så har deres blokade indtil nu kostet Århus kommune 15 millioner.. Det er besparelser og nedskæringer de kæfter op om og brokker sig over, men de har netop pålagt kommunen at skal finde yderligere 15 millioner, fordi de ikke kunne nøjes med en lovlig demonstration!!

Nu har jeg selv arbejdet som socialpædagog i Århus, og jeg undres nu lidt (læs MEGET) over, at Århus kommune som har et af landets højeste udgiftsniveauer pr. barn stadig ikke kan indse, at det er deres korrupte byrådspolitikere der er skyld i misseren.. Det er direkte pinligt at forældrene i landets 5. dyreste kommune hævder, at det ikke kan lade sig gøre at holde udgift og serviceniveauet for børnepasningen på et acceptabelt plan, mens det sagtens kan lade sig gøre at løse opgaverne langt billigere, og uden at forældrene er utilfredse i andre kommuner.

Der er sådan cirka 165 kommuner der beviser, at det godt kan lade sig gøre.. Århus kommune bruger ca. 30% mere end landsgennemsnittet pr. barn i 2006, så måske de skulle åbne øjnene, og indse at deres byrådspolitikere er en flok uansvarlige socialdemokratiske skvatrøve, der har fucket økonomien op..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 22:23

Til tider får man den tanke, at nogle kommuner helt bevidst vælger at spare der hvor det gør ondt, for at kunne give regeringen skylden for det..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-06 22:25

Nu er jeg ikke ligefrem nationaløkonom, og måske derforkan jeg ikke lige få ind i hovedet, hvordan Århus kommune kan udtale, at det koster dem 3 mio. om dagen, at institutionerne er blokerede. Angiveligt en lønudgift (i følge et interview i TV), som kommunen skal betale til pædagogerne, på trods af, at de ikke arbejder.

Jamen i hede hule Ebberød bank........ de 3 mio. skulle kommunen jo af med under alle omstændigheder, så hvordan kan man sige at det "koster" kommunen 3 mio.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 22:31

Jeg er heller ikke nationaløkonom, men jeg er nu ret sikker på at tallet holder.

Udover lønnen til pædagogerne er der jo også lige forældrene, som skal have tilbagebetalt takster for den børnepasning de ikke har modtaget..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-06 22:37

Nåååååå Det ku de sgu da bare ha' sagt..... Du er altså så klog

Men vil det sige, at... først blokerer forælderne deres institution, og bagefter får de udgiften til den kommunale børneopbevaring refunderet LOOOL Dælme smart

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 22:45

Ja, det er lidt smart. Dog tror jeg der er mange forældre der er kommet i klemme, fordi de ikke lige kan tage ungerne med på arbejde - og uagtet jeg ikke har belæg for det (udover de få jeg kender i Århus), så er jeg ret sikker på at flere af forældrene i Århus slet ikke er interesseret i denne blokade, men er blevet tvunget ud i den..

Der er andre end mig, der har opdaget at Århus kommune er fyldt med mellemledere som intet laver. Derudover er kommunen gennemsyret af socialdemokratisk kammerateri - og det er den primære årsag til Kommunens problemer - og IKKE skattestoppet, som de mindre kloge tror

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 22:48

Giv mig 3 måneder med magten i Århus, og jeg vil ikke kun have fundet alle de penge, som de påstår de mangler, men også nok til at sænke skatten med adskillige procent

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-06 22:51

Det er utroligt.......

Men det kan være at Margrethe ll afsætter regeringen og kommunalbestyrelserne, når hun hører om alt dette slendrianeri

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-06 22:53

Jeg vil lige sove på det, inden jeg giver hende mit råd....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-09-06 23:15

Kommuner og Amter har altså penge nok. Det eneste problem er, at de sviner rundt med borgernes penge og smider dem ud på politikeres og kommunalchefers tåbelige rejser med ægtefæller til
f. eks. et 3 timers møde i København..

Pris 80.000 kr på et latterligt "møde" - hvor koner og revl skulle slæbes med, bespises fint, og efterfølgende en tur i operaen - så kom ikke og fortæl mig, at der IKKE er penge! ..Der er MASSER af penge i amter og kommuner!!!

Kommunerne klynker bare - og ynder at bilde deres borgere ind, at skattestoppet (regeringen) har skylden.. Dette er LØGN OG LATIN!! - Skattestoppet er ikke årsag til nedskæringer. Hovedårsagen er at regeringen overtog den tidligere regerings målsætning om at den offentlige sektors udgifter IKKE må stige mere end 1% om året..

I øvrigt har den nuværende regering tilført de offentlige flere penge, end den forrige. Budgetterne i Århus er offentligt tilgængelige - og jeg tør godt garantere, at de er steget år efter år..

Når Århus kommune så alligevel ikke kan få enderne til at nå sammen, så er det deres egen skyld, og ikke regeringens.. Byrådspolitikerne er en lille flok af klynkerøve, der skulle have en endefuld og smides i seng uden aftensmad

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 19:31

Hvad sker der i Danmark!!!!!!!!

I morgen bliver Rudy Frederiksen løsladt.

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=471424/

Så vil jeg da håbe at han bliver genkendt på gaden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-06 19:57

Man må da håbe, for hans egen skyld, at han har en 50'er i lommen.......... til færgemanden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-06 20:17

Jeg er mere nervøs for at han har fået en ny identitet. Nyt udseende og ny adresse. Læste da tidligere at politiet var klar/og bange for den hetz der ville komme Rudy til "gode" den dag han ville blive løsladt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-09-06 20:22

Det skulle da ikke forbavse mig. Det manglede da osse bare, at samfundet ikke skal beskytte så fint et menneske.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-09-06 02:55

Hvis nogen har planer om at flytte til Herning, så er hans hus til salg!

http://www.danbolig.dk/Koeb/Find+Bolig/Resultatsider/Vis+bolig.htm?propertyid=17579&brokerid=099&address=N%c3%b8rholmvej%201%20A&externallink=1

Jeg så ham for øvrigt i et se & hør (altså henne hos frisøren, selvfølgelig ...LOOL) .. og smart så han sq ikke ud. Han har raget skægget af, bortset fra overskægget - og så er han pilskaldet..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-06 11:46

Jeg vender lige tilbage til udgangspunktet i spørgsmålet.

De rige unge i "whiskey-bæltet" i Nordsjælland.

Idé-manden bag filmen sidder nu bag tremmer, måske skal han sidde der i 8 år

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/film/article231468.ece

At han så fyrede 20.000 af på en aften er jo ikke ensbetydende med at alle unge fra det område også gjorde det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-06 11:50

Citat
Aaron Gouran skal foreløbig sidde 13 dage i fængsel.
At sidde i fængsel havde den velfriserede ungkarl vist ikke regnet med, da han for 14 dage siden fortalte om sit liv og sin filmidé 'Rich Kids'. Filmen har premiere 1. marts 2007 og skal tage udgangspunkt i Aaron Gourans liv i Nordsjælland, kendt som whiskybæltet. Han skulle også selv spille en rolle i filmen.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 07-10-06 22:23

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : Masserafcoke

Dato : 26-01-07 22:23

Lidt lir på bålet....

http://www.youtube.com/watch?v=1ogIR-Vt1CQ

- et "for real" lækket klip fra castingen.... meget sygt!