/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
98-xp
Fra : refi
Vist : 809 gange
120 point
Dato : 22-09-06 11:52

Sidder med et problem jeg godt lige vil høre jeres mening/løsning om/på.......

Jeg har et "gammelt" (årgang 2000) program der KUN kan køre på win98....
Programmet fines ikke i nyere versioner, og vil sikkert først blive lavet til XP når behovet er stort nok (har snakket med producenten)
Programmet ligger på cd og skal IKKE installeres.
Det er kun et "view" program forstået på den måde at det IKKE er muligt at "skrive" til programmet (det gemmer intet - det skal det heller ikke).

Det kører udmærket på komputere med win98 styresystemer, men kan IKKE køre filmklip på systemer med XP.

Det hjælper IKKE at lave en midlertidig genvej og ændre kompatibilitetstilstanden.

Uddyber gerne hvis ønskeligt......

At lægge 98 ind på en anden partition er IKKE løsningen - det skulle jo så ske på 100vis af maskiner.

Det er lidt af en opgave jeg har sat mig for, men håber det lykkedes med jeres hjælp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-06 16:40

Det er ikke altid det vil lykkedes at få et gammelt program til at virke på XP og det bliver nok endnu værere når vi skal igang med Vista.
Jeg havde i tidernes morgen da XP lige udkom en Agfa Snapshot scanner som jeg forsøgte at få til at køre på XP. Det kunne bare ikke lade sig gøre og der fandtes ikke en ny driver til den, så det endte med at jeg forærede den væk til en der havde 98

Hvad med bare og finde en anden viewer der kan det du vil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-06 17:08

Den går desværre IKKE.

Vieweren er jo indbygget i programmet..... Så den kan ikke ændres.

Det er DER hele problematikken ligger.

Alle "film" er små klip (1-2 sek) der kører i konstant loop automatisk når man starter dem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-06 17:12

Tja så ved jeg det godt nok ikke lig hvad der er at gøre. Du har selvfølgelig afprøvet alverdens krumspring for at få det til at virke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-06 17:27

Korrekt...

Problemet er ikke så meget selve programmet - det kører udmærket på XP....

Det er som sagt den indbyggede viewer der ikke virker på XP - og uden den er programmet ikke optimalt, da det er nødvændigt at man kan se de små "klip"

Jeg kan køre klippene på realplayer (i XP) men da det skal hænge sammen med programmet er det ikke rigtig en løsning...

Min ide var om man kunne lave en slags "patch" til vieweren og derefter kopiere (klone) program og patch over på en ny CD.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 23-09-06 00:10

Du kan gå ind på disken og vælge kompatibilitetstilstand til win 98,det skal self. være exe filen du gør det ved,meeen xp gør det ikke altid korrekt,så det er ikke sikkert at det virker,xp emulerer ikke win 98 helt nøjagtigt,kun nogenlunde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-06 13:01

Den mulighed er afprøvet (som tidligere skrevet) - det ændrer desværre ikke noget

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-09-06 17:27

Hejsa

hvilke fejl får du ??
hvilken viewer er der tale om ??
hvilke fil typer skal vieweren åbne ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-06 20:01

Som beskrevet vil den indbyggede afspiller IKKE loade filmene....

Det er ganske alm. mpg film (de kører udmærket i RealPlayer)

Hvad vieweren er for en ved jeg ikke - den er jo indbygget i programmet.

ALT fungerer normalt - bare ikke playeren - den kan KUN under win98

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-06 20:05

Det er vel ikke en fejl i installationen der driller her, bare en strø tanke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-06 20:17

Nix....

Producenten kender problemet - blot IKKE løsningen.....

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 24-09-06 18:44

Kunne godt lyde som om at man måke kunne klare det med en dll opdatering på skiven ?
Ved ikke hvordan viweren virker så det er kun en tanke.
/rex

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-06 09:40

Det var også noget i den retning jeg havde i tankerne......

Men hvordan ?????

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 25-09-06 19:14

Det kommer jo an på hvordan viweren virker præsis, den nemmeste måde er vel at kopiere hele svineriet ind i en mappe og prøve at køre det derfra, for så at finde ud af hvilket dll fil der benyttes kan du bruge "udelukkelses" metoden (rename) på en dll af gangen

/Rex

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-06 22:50

Prøver lige at kigge lidt på den mulighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 17:50

Desværre er jeg/andre ikke kommet løsningen nærmere......

Gode muligheder accepteres stadig

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 120 point
Dato : 13-11-06 18:53

Kan du maile en kopi af skiven, det vil gøre det en smule lettere at hjælpe. På nuværende tidspunkt skyder vi jo lidt i blinde da vi ikke præsis ved hvad vi har med at gøre

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 27-12-06 14:58

Tak for svaret 75653.

Der er desværre ikke noget at gøre....

Har talt med det danske mediefirma der laver DVDen.....

De er også blevet gjort opmærksom på problemet men kan/må IKKE rette det da det oprindelige er fra et amrk. medicinalfirma - så det bliver først rettet når næste udgave kommer

Men din ide var god nok.....

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 27-12-06 16:53

Beklager da at jeg ikke kunne hjælpe bedre

/Rex