/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
http://www.virusburst.com/?aff
Fra : geu
Vist : 1724 gange
100 point
Dato : 21-09-06 08:29

Nu har jeg scannet og pcén er fejlfri. Men der er en blå cirkel med et ? i, hvor den linker til den her hjemmeside. http://www.virusburst.com/?aff=334

Den skriver det er en Critical System Error.

Kommentar
Fra : carsten.jonassen

Dato : 21-09-06 08:48

Hej geu,

Jeg blev ramt af den samme forleden dag. Vælg Administrer tilføjelsesprogrammer... under menuen Funktioner. Klik på et program på listen og klik på Deaktiver. Jeg deaktiverede alle.

mvh CAJ

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-06 10:14

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Ser så den i eftermiddag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 11:19

geu følg stl_s råd så er du på den sikre side

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-09-06 11:52

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
C:\VIRUSfighter\Bin\Zanda.exe
C:\BMWgroup\ETKLokal\transbase\tbmux32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\VIRUSfighter\bin\ZLH.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\VIRUSfighter\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\mstsc.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Documents and Settings\hbn\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\MXB8HGJQ\hjtspecial[1].exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=de&l=de&s=gen
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=de&l=de&s=gen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Protection Bar - {479fd0cf-5be9-4c63-8cda-b6d371c67bd5} - C:\Programmer\strCodec\iesplugin.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\VIRUSfighter\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BMW KeyReader.lnk = C:\programme\BMW KeyReader\Keyreader.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\system32\Shdocvw.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: PCANotify - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PCANotify.dll
O21 - SSODL: hemadynamometer - {6076d2b1-634c-4685-843b-f826045ea5dc} - C:\WINDOWS\system32\syycum.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: pcAnywhere Host Service (awhost32) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\VIRUSfighter\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\VIRUSfighter\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\SYSTEM32\SPOOL\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe
O23 - Service: Transbase - Transaction Software, D 81737 Munich - C:\BMWgroup\ETKLokal\transbase\tbmux32.exe

Skal lige sige det ikke er min egen der er syg denne gang

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-06 18:14

Der er to antivirus på maskinen, og det går ikke. De vil genere hinanden, og dermed ikke virke optimalt.

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer scanneren, og opdater den manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Du skal ikke scanne endnu.

3. Genstart i fejlsikret (tast f8 flere gange under opstart), hvis du ikke kan, så kig her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

4. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Hvis fixet genstarter computeren, så skal du bagefter starte op i fejlsikret igen, og fortsætte proceduren med SuperAntiSpyware.

5. Start SuperantiSpyware, og klik "Scan your computer". Sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scanneren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

6. Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log. SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier også denne log ind.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-09-06 08:24

kan ikke finde den log fra SmitfraudFix.. Muligvis en fejl 40

hijackthis

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\VIRUSfighter\Bin\Zanda.exe
C:\BMWgroup\ETKLokal\transbase\tbmux32.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\VIRUSfighter\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\VIRUSfighter\bin\NJEEVES.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\hbn\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\9COFHL4L\hjtspecial[1].exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\VIRUSfighter\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BMW KeyReader.lnk = C:\programme\BMW KeyReader\Keyreader.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\system32\Shdocvw.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: PCANotify - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PCANotify.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: pcAnywhere Host Service (awhost32) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\VIRUSfighter\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\VIRUSfighter\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\SYSTEM32\SPOOL\DRIVERS\W32X86\3\HPZipm12.exe
O23 - Service: Transbase - Transaction Software, D 81737 Munich - C:\BMWgroup\ETKLokal\transbase\tbmux32.exe

SuperAnti

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 09/22/2006 at 07:56 AM

Core Rules Database Version : 3089
Trace Rules Database Version: 1118

Memory threats detected : 0
Registry threats detected : 0
File threats detected : 32

Adware.Tracking Cookie
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@malwarewipe[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@stats1.reliablestats[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@www.winantivirus[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@www.virusburst[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@e2.emediate[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@www.theuptodatesafety[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@scanner[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@dk.winantivirus[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@indextools[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@drivecleaner[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@indexstats[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@winantivirus[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@ex=0[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@2006[3].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@go.winantivirus[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@1071214352[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@revsci[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@1071183736[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@toplist[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@1070847646[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@ad1.emediate[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@ex=1_[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@www.pesttrap[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@go.drivecleaner[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@www.drivecleaner[1].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@track.adform[2].txt
   C:\Documents and Settings\hbn\Cookies\hbn@www.thespyguard[1].txt

Browser Hijacker.Favorites
   C:\Documents and Settings\hbn\Foretrukne\Online Security Test.url
   C:\RECYCLER\S-1-5-21-927975177-3253629412-3977492507-1006\Dc6.url

Malware.VirusBurst
   C:\powerweb certifikat\vb_distrib.exe

Trojan.ErrorSafe
   C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\UERSK_0001_N91M2407NetInstaller.exe

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 27-09-06 16:51

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-09-06 17:01

Hov, jeg har da vist helt glemt at svare på din log. Det må du meget undskylde .

Så er din log ren.

Efter et virus/spyware angreb, er det altid en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Hent ATF Cleaner her fra http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Start ATF Cleaner. Sæt flueben i "Select all" (du kan undlade cookies, hvis du vil). Klik "Empty selected".

Link til sikring af din computer http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Husk at "skjule" dine filer igen, hvis du har visning af skjulte filer aktiveret.