/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
STL_S HijackThis-log
Fra : fluffyclaus
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 20-09-06 16:25

Hej stl_s

Jeg har siddet og rodet med en maskine i et stykke tid nu. Jeg har scannet med:

Dr.Web,
Mwav,
SAS,
Ewido,
CC,

Gider du at tage et kig på denne log? Synes ikke rigtigt selv jeg kan gøre mere

Vh fluffy

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:13:54, on 20-09-2006
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\Rundll32.exe
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\T-bag\Skrivebord\Ny mappe\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [P17Helper] Rundll32 P17.dll,P17Helper
O4 - HKLM\..\Run: [!ewido] "C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_05\bin\npjpi150_05.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 20-09-06 16:57

Den er helt ren. Flot arbejde . Har der været MSN snavs på maskinen ?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 20-09-06 17:20

Hej stl_s

Nej den har ikke været inficeret med det sidste nye MSN snavs.. den har åbenbart været nede i ca. 14 dage.

Den var vist mest inficeret p.gr.a. besøg på "ureglementerede sider"

Der var noget mssearch.net, hvilket så vidt jeg ved er en trojan.downloader der henter bl.a. spyaxe ned.. så den har vel været der i et stykke tid..

Og så var der vist bare dømt generelt "uheldigt beskyttet" maskine, med hvad dertil fører af trojanere o.lign.
Så jeg har (som du sikkert kan se på loggen) smidt en omgang sikkerhedsprogrammer ind

Men tak fordi du gad at kigge den efter

Vh Claus

Godkendelse af svar
Fra : fluffyclaus

Dato : 20-09-06 17:33

Tak fordi du gad at kigge loggen igennem

Det var da heldigt at det ikke stod værre til

Vh Claus

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-09-06 19:01

Skulle det være en anden gang .

mssearchnet kan nu hente andet end spyaxe, så et tip kan være lige at køre smitfraudfix igennem. Muligvis sletter det kun lidt genveje og ikoner, men alligevel

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

3. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Fixet genstarter muligvis computeren.