/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hastighed?
Fra : food_life
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 28-12-02 22:40

Jeg oplever at hvis jeg har pc'en tændt hele dagen, så bliver explorer extrem langsom sidst på dagen ? Hvis jeg genstarter, er den på sin normale hastighed igen. Hvordan løser jeg det, og hvad er det der sker?

MVH

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-12-02 22:47

Gå ind i <Funktioner> og nederst <Internetindstillinger>
Midterst på første faneblad står der <Midlertidige internetfiler> Vælg midterste knap <Slet filer>
og evt. <Slet cookies> yderst til venstre.

Så fjernes alle midlertidige filer og cookies... Det sidste medfører dog at du skal logge ind på www.kandu.dk næste gang du besøger siden hvis du tidligere har sat flueben i valget at du automatisk skal logges ind næste gang du besøger siden...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-12-02 22:48

Det problem tror jeg ikke kan løses. Man må finde sig i at skulle genstarte engang imellem.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-12-02 22:52

M.h.t. til dine RAM, så skulle det ikke være årsagen, hvis du har gemt de efterhånden mange doc. og billeder man kan have igang på en gang.
Det kan også være varme i kabinettet. Trænger din køler til rensning? Hvis nej, så prøv at tage siderne af kabinettet en dag, og hvis det hjælper, er det ekstra kølerkapacitet du mangler.

mvh
summer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-12-02 23:25

Du kan også bare logge af og på igen, det er vist lidt hurtigere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-02 10:01

Pas lige på med at tage sidepladerne af. Kølesystemet i kabinettet trækker nu ikke luft hen over alle komponenterne. Sørg i stedet for at der er luft omkring og især op, så varmen kan komme væk.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 50 point
Dato : 29-12-02 13:04

Det sker også for mig at explorer.exe, pludselig bruger næsten alle resurser (80-90%).

Hvis du, som jeg, har Windows XP, er problemet dog meget nemt at løse.
Gå ind i Taskmanageren under 'Processes' og luk explorer.exe. Gå nu ind i 'Applications' tryk 'New Task...' og skriv: explorer.

Så kører det smooth igen Og du slipper for at lukke andre programmer ned som ved at logge af eller genstarte.
Samme trick kan muligvis også benyttes i Win2000.

Mvh.
Random

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-12-02 13:20
Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 29-12-02 23:59

food_life skrev i sit spørgsmål: "Jeg oplever at hvis jeg har pc'en tændt hele dagen, så bliver explorer extrem langsom sidst på dagen ? Hvis jeg genstarter, er den på sin normale hastighed igen. Hvordan løser jeg det, og hvad er det der sker?"
Der er således INTET galt med hastigheden på maskinen når han starter op -- du svarer på en helt anden type spørgsmål, idet den pågældende situation fortsat vil gentage sig, idet midlertidige internetfiler fortsat kommer (og dette uanset hvilke kørende processer man har i systembakken!!) omend det måske vil tage lidt længere tid...
Men food_life må selv tage stilling til hvilken af kommentarerne der kan bruges... Når du bruger "Svar" så husk at du skal være sikker -- det har været oppe her på www.kandu.dk tidligere, hvor vi alle er blevet enige om at skrive som "Kommentar" hvorefter spørgeren selv kan fordele points...

Godt Nytår...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-12-02 23:20

du kan oose prøve at defrakmenter harddisken.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:43

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 01:18

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 31-01-03 19:45

Uffe29 - er du ansat hos KANDU til at styre besvarelserne?

MVH

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 31-01-03 19:52

food_life -- høflighed koster ikke en million....

Mvh.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-01-03 19:55

Jeg har brugt tid på et spørsmål,for at finde ud af bagefter at det var flere månder gammelt - og
opdage at der ingen kommentar kom bagefter.

Prøv at køre med åbnen kabinet,det kunne godt være et varme problem.
opdater div driver ,er det amd bundkort så via 4 i 1 hvis det understøtter
dette.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-01-03 19:55

Hver gang der kommer et indlæg, så popper der en mail ind til alle dem der har forsøgt at hjælpe dig. Så hvis du ikke kan bruge noget af det, eller allerede har fået løst dit problem, eller vil have en bedre forklaring, vil det altid være rart om du reagerede på indlæggene. Det er noget i den retning Uffe29 mener.
Emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 20:15

Hvis man surfer på nettet, og pludselig kommer i tanke om at der var en der kunne bruge en oplysnng/side/fil/andet og man undersøger det nærmere --> hopper ind på kandu --> ind under historik --> finder spørgsmålet --> poster indlægget --> så går der nogen timer/dage/uger så svarer spørgeren at han selv havde fundet ud af det

Jeg hjælper folk, så kan de sgu også give noget respons.....food_life

Jeg går jævnligt mine spørgsmål igennem (sidste gang 14/1) jeg abbonerer på (Under historik) for at følge op på spørgsmålene, samtidigt fjerner jeg flueben nederst på dem jeg ikke behøver hjælpe mere, og trykker send (så fjernes abbonomeringen)

Men tro ikke det giver mange point, for:
1) jeg forholder mig neutral med indlægget (opfordringen)
2) Nogen opfatter det provokerende

Så det er sjældent det giver noget udover respons, som også er sjældent

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 31-01-03 20:56

Tak for svaret Random.