/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
log on på en browser med home
Fra : Merrild89
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 18-09-06 10:19

hjælp mig, jeg har windows home edition og når jeg vil logge på en browser oppe på skolen så skal jeg skrive adgangs kode og bruger navn HVER GANG.. men min makker der sidder ved siden af mig skal ikke? han har bare pro version.. nogen der kender noget til det?? så ville jeg være meget taknemmelig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-06 10:28

din sikkerhed er nok bare lidt bedre
prøv at gå op i funktioner - internetindstillinger - fanebladet indhold - find her autoudførelse og sæt flueben i brugernavne og adgangskoder (også under spørg om adgangskoder skal gemmes)

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 18-09-06 10:31

Hej Merrild 89

Der er oprette brugere på den pc'er, HVIS det er din og du er alene skal du i kontrolpanel, brugerkonti, der kan du se brugere og retigheder. Hvis du har asp.net konto kan du slette denne, men bevar filerne, når/hvis du er alene bruger kommer den ikke og spøger - HVIS du ikke har indtastet adgangskode, hvis du har sat adgangskode, skal du ændre denne til blank. Så vil den starte normalt op.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 18-09-06 10:31

det er gjort i forvejen ;) såee det hjælper nok ikke så meget :D

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 18-09-06 10:35

det er ikke mit windows, det er når jeg skal åbne en internet explor browser. der beder den om brugernavn og adgangs kode, HVER GANG. den kører over proxy heroppe på skolen....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-06 11:31

hvis det er skolens net du logger ind på er du nok oprettet som bruger og skolen som administrator - så er det bare med at huske dine adgangskoder og login navne

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 18-09-06 11:36

ja ved jeg men jeg skal skrive det hver gang. det bliver man altså træt af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-06 11:39

småtings afdeling

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 18-09-06 11:47

kan man ikke gøre noget???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-06 13:38

Hvordan optræder denne log ind boks,er det en der popper
frem på skærmen eller er det en html side med reg/password bokse/rammer?

Auto gemme proxy pass i XP Home kan ikke lade sig gøre i selve systemet XP H har ikke de samme netværks/domæne funktioner som XP Pro(pro kan),Home har ikke gem password(proxy)
i (nøgle) registrerings databasen,så der kan man ikke rette det.
Vis det er en html side du logger ind på så kan du bruge
en auto log in,maneger som roboform(gratis versionen kan man logg ind på 10 sider,auto)
Jeg bruger min blandt andet til at logge mig ind i min router settings med to klik med musen og et 240bit password/bruger navn.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 18-09-06 13:44

det er proxy og ja det er sådan en der popper op når jeg åbner en almindelig browser...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-06 13:44

242bit

eksempel:
bruger:xxxxxxxxxxx
pass:v%#NGgq5rNLHwlG2NpWq4dtIxPjp4LNJ@RFI1Ebe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-06 13:52

Du kan da prøve i toppen af browseren vil man kunne åbne en roboform toolbar hvor man f.eks. kan klikke på et tab der hedder log-ind>udfyld.
Dt kan være man kan lave et auto log-ind på en sådan
pop op boks,jeg har en gang fået det til at virke med
en java genereret log ind boks(pop op)men har ikke prøvet med en IE's indbyggede log ind boks.
læs lidt>
http://www.roboform.com/dk/
Spørg så kan vi prøv at se om vi kan få det til at funktionerer.
Jeg har selv en licenseret version(ppro)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-09-06 16:36
Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 19-09-06 08:19

det kan da ikke passe man skal betale for at få den til at huske en kode og logon til skolens netværk???

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-06 15:34

gratis versionen kan man bruge til at logge ind på 10 steder/SIDER(GRATIS)KØBER MAN EN LICENS SÅ KAN MAN LOGGE IND PÅ ET UBEGRÆNSET ANTAL SIDER/STEDER.
Altså vis du får det til at virke så er det gratis at logge ind på skolens netværk og ni andre sider uden
at købe en licens.
(programmet virker på/i ubegrænse tid,ti steder/sider)

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 07-11-06 09:04

det kan ikke lade sig gøre når man har home edition på sin com, har været ovre i vores it afdeling, og de frarådede mig at bruge den slags programmer... ellers tak.. du får bare de point :D

Godkendelse af svar
Fra : Merrild89

Dato : 07-11-06 09:05

Tak for svaret Manse9933.