/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
er det rimeligt ???
Fra : kankun
Vist : 699 gange
250 point
Dato : 15-09-06 10:59

Samtlige kommunal- og amtspolitikere har brugt timevis af medietimer til at hegle regeringen ned på grund af skatte- og udgiftsstop.
De mangler penge og bliver nødt til at skære ned på forskellige velfærdsydelser, mest til ældre, børn og unge områderne.

På trods af dette har der været råd til nye prestigepaladser til de nye kommuner, der foretages rejser med koner til New Zealand for at studere kiwiernes forbrug af papirclips.
Sidst har det vist sig, at Vestsjællands Amt har brugt et fejlplaceret tilskud til nye lønninger, frynsegoder og møbler i direktionsgangen.

DR's direktør er blottet for skyldsfølelse overfor en enormt budgetoverskridelse på prestigebyggeriet i Ørestaden.

Hvornår holder det op ?
Hvor længe finder vi os i det ?

Det er vel - ret beset - skatteborgernes penge - eller ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 11:32

Husk det når der er valg

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-09-06 11:47

Citat
Husk det når der er valg

Tja, Så er der bare en anden levebrødspolitiker der lyver for at få stemmer og magt, når han hun så er valgt er det for sent.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-09-06 11:59

Hvordan går det fx med Rits billige boliger ?
http://www.sfkbh.dk/site/doc.php?id=817
Og hvad med folk ud over de 5000 boliger, der ikke har råd til at bo i KBH på en lærer, politi, eller sygeplejeskeløn skal de flytte til Sverige?

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 15-09-06 11:59

Hej
Ja og så skal vi jo ovenikøbet betale kost og logi for en af dem.
Jeg mener ham fra Farum.

Baggrunden for at Thor P m.fl. strammer tøjlerne så meget er at man vil undgå at de kommuner som bliver nedlagt skynder sig at bruge kommunekassen eller stifter gæld som den nye storkommune skal hæfte for. Det gjorde de jo i stor stil ved den forrige sammenlægning i 1970. F.eks. skyndte den daværende Herfølge kommune sig at bygge en stor svømmehal som Køge derefter måtte betale. De vidste at de aldrig ville få bevilling til en svømmehal efter sammenlægningen.
Så lidt fremskridt er der da.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-06 12:20

Citat
Samtlige kommunal- og amtspolitikere har brugt timevis af medietimer til at hegle regeringen ned på grund af skatte- og udgiftsstop.

De mangler penge og bliver nødt til at skære ned på forskellige velfærdsydelser, mest til ældre, børn og unge områderne.

Vi kan jo starte med at rykke lidt i ørene på de "skyldige", som ikke er regeringen, men byrådspolitikerne, der tilsyneladende skalter og valter med borgernes penge som det passer dem, istedet for at bruge pengene, hvor behovet er størst og gør mere gavn..

Her har du en kommune (blandt mange), som endnu ikke har lært, at skattestoppet har en pris - og tror der vokser pengetræer inde på Christiansborg.

http://www.kandu.dk/Spg93661.aspx

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-06 13:00

I øvrigt er min holdning, at regeringen gør det eneste rigtige overfor kommunerne. Hvis kommunerne ikke kan lave velfærd inden for det nuværende budget, så må de til at lære det ved at være mere sparsommelige end tilfældet er. Det kan ikke være rigtigt, at den kommunale velfærd skal finansieres, ved at skubbe en stadig stigende skatteprocent over på de næste generationer..

Desuden er ledigheden pt. rekordlav og lønningerne i den private sektor er steget betydeligt de senere år, hvilket må betyde at komunerne har større skatteindkomster og dermed flere penge end nogensinde og tilsvarende mindre udgifter forbundet med de ledige..

Sagen vedrørende ældre borgere i eksempelvis Kolding vs et stort og flot kulturhus lyder mest som en forsøg på at omgå skattestoppet og indkræve skjulte skatter gennem andre kanaler. Regeringen burde naturligvis indskærpe at skattestoppet står ved magt, samt gøre det klart for kommunerne, at man ikke kan pålægge borgerne, i dette tilfælde de ældre, nye skatter. Det kommunale selvstyre burde ikke kunne finde sted på bekostning af den enkelte borgers grundlæggende rettigheder..

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 15-09-06 21:41

tag et spejl og se på dig selv, sig så til dig selv: DUMME SVIN, tja hvorfor nu det - jo fordi du har jo selv valgt dem der sidder der - og det har du gjort fordi din omgangskreds har gjort det - og dem der kender osv - osv... du er ikke i tviv - du er en af flokken!!!! Nej du prøver ikke at gøre flokken trods og sige fra.. eller tænke anderledes eks. i en demonstration vendt mod de borgerliges synspunkter uha uha... indrøm det bare du er med der hvor det drejer sig om små vennetjenester...
derfor er du et skattet medlem af

" Die Alte Kameraden " !!!!
Det er jo ikke dig der med vel!!! når vi skal ud for at stå vagt for velfærden med div. blokader eller morgenkaffe på behørigt afstand af strisserne....bare blived -- venstre har stadig en hel tallerken fuld af løfter, Det sidste jeg hørte var at de kristelige lovede lønmodtagerne flæskested i himmelen hvis de skifterde fagforening... brug hovedet - hvis du kan - næste gang der er valg!!!

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 250 point
Dato : 16-09-06 14:59

Har med vilje ikke besvaret denne tråd før nu. Skulle lige have blodtrykket ned på et rimeligt leje først. Var ved at gå til i arrigskab og måtte lige ned og tæve konen og sparke hunden.

Min mening ligger helt på linie med kankun og jer andre.

Vi har ingen penge til forsorg - piv piv -men afsætter millionbeløb til bygning af et eller andet (ligegyldigt) kunstmuseum (Lolland/Falster).
Vi nedlægger lokalhospitaler, vi har ingen penge - piv piv - men skal bygge ny amtgård til 2-cifret millionbeløb (Vestsjællands/Storstrøms Amt).
Listen kunne blive meget lang, men det skal jeg spare jer for.

For 14 dage siden stod det bedrøvede "hundehoved" Hans Jørgen Holm (amtsborgmester) og beklagede sig over økonomien i amtet. I forgårs viste det sig, at amtet uretmæssigt havde fået dobbelt betaling for en række patienter (ca 100 millioner kroner). Pengene blev brugt til at forsøde tilværelsen på direktionsgangen.
Helt ærligt !!! Hvis jeg havde brugt nogle penge, der fejlagtigt var sat ind på min konto, var jeg kommet i spjældet.

En overgang troede jeg, at tingene ville blive bedre, da Søren Eriksen endeligt blev sparket ud, men det blev så samme surdej.

Så kom sagen med DR byggeriet i Ørestaden. Sad og så Profilen, hvor generaldirektør Blommehoved var tilsagt. Manden var jo iskold, En milliard fra eller til er vel ikke noget problem. Han er politisk udnævnt og sidder sikkert i sadlen. Man fyrer økonomidirektøren med et års hyre i fratrædelsesløn og så er den sag klaret ???

Jeg er klar over, at det hele er en omgang politisk mumbojumbo, hvor kommunerne skal tømme kasserne før lukketid. Men det er sq da ikke ansvarlig omgang med vores penge.
Vedr. lukketid: Har bemærket, at ændringer til lokalplanerne er steget drastisk i antal her i området på det sidste. Indsigelser bliver fejet af bordet. Jo, der skal smedes, skal der.

Pyh, hvor var det godt at få luft og undskyld til jer, der måtte lægge læsebriller til.

Det mest kedelige af det hele er, at Slemmert jo har ret. Får nok aldrig lettet den tunge del af anatomien til at gøre noget konstruktivt ved det hele.
Stemmer blankt næste gang, så er det ikke min skyld altsammen.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 16-09-06 18:22

.............Jeg har en haft en drøm, når alle os der er utilfredse med det fine samfund hvad enten det er på socialområdet eller andre velfærdsområder - skoler - børnehaver osv...vi mødes og drager i flok mod staden for at vise vores forståelse med hinanden mod .... " Die Alte Kammeraden".....
.....Den dag gutter er langt væk, hvor mange af jer turde stille jer op mod systemet med slagsange, civil ulydighed, blokader mv....men desværre gutter i er nogle ......ja! i tør sku ikke forestil dig at komme i fjernsynet med knyttede næver foran kapitalens forlængede arm.... tak hvad helvede siger naboen i ligusterkapitalistens hus ved siden af....

Ses vi?

Godkendelse af svar
Fra : kankun

Dato : 21-09-06 08:00

Tak for svaret brokke44.