/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad ønkser i jer mest??
Fra : Nordsted1
Vist : 985 gange
115 point
Dato : 14-09-06 14:20

Et ønske....

En kvinde gik i skoven, da hun pludselig snublede over noget, som ved
nærmere eftersyn, viste sig at være en af de der olielamper.

Da hun gned på den, kom der naturligvis en ånd frem.

"Får jeg nu tre ønsker?" spurgte hun.

"Nej", svarede ånden. "På grund af de dårlige tider, devaluering, global
konkurrence og sådan noget skidt, får man nu kun et ønske. Nå, hvad skal
det være?"

"I så fald vil jeg gerne have fred i mellemøsten", sagde kvinde, og halede
et kort frem. "Ser du kortet her? Jeg vil have, at de lande her skal slutte
fred med hinanden."

Ånden kastede et øje på kortet, og udbrød: "Men jøsses, dame! De der lande
har jo været i krig i tusinder af år. Jeg tror ikke, at der kan gøres noget
ved det. Jeg er god, men ikke så god! Ønsk noget andet."

Kvinden tænkte sig om et øjeblik og sagde så: "Det er aldrig lykkedes mig
at finde den rette mand. En omsorgsfuld, elskelig mand som er hensynsfuld,
kan lave mad, noget husarbejde, som er tro og en god elsker og ikke kigger
på sport hele tiden. Kort sagt en ideel livsledsager."

Ånden var stille en tid - og sukkede så: Må jeg lige se det forbandede
kort en gang til.

Hvad er jeres største ønske??

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 125 point
Dato : 14-09-06 14:26

at jeg ikke havner i en kørestol det er mit store ønske

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-09-06 14:32

Det er jo drønsvært - det største ønske afhænger så meget af det, man står i lige nu og her...

Der er de kæmpe ønsker om fred i verden og rigelig med mad til alle..

Og så er der de lidt mere nære ønsker om, at det kommer til at gå ens børn/kære det godt

Så er der dem, der handler om en selv og ønsket om helbred og langt liv..

Og så de der ting, som bare vil gøre livet lettere - at vinde ti millioner i morgen...

Nej, jeg ved det ikke helt - jeg ville jo gerne være ædel og ønske at hele verden var et super sted at være - men jeg er nok mere egoistisk... Jeg tror, jeg ville ønske at min gamle dejlige hund kom tilbage til mig - og var sund og frisk igen... Eller at jeg selv ikke var så begrænset af mit eget dårlige helbred.... Det er ihvertfald mine ønsker i dette sekund...

Hmmm... Meget svært spørgsmål.... Når man nu kun må vælge en ting ...

Vaxen

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 14-09-06 14:40

At jeg kunne få lov at se min mormor bare een gang mere.

Ellers ønsker jeg at jeg møder hende i himmelen en dag.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-06 14:42

Har de ikke olielamper på bud et sted?

Seriøst: Jeg ønsker mig en stor og dejlig familie!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-09-06 16:03

At min mormor nu har mødt rwo's mormor.
Min var knudepunktet for en stor og dejlig familie!

At livet kunne leves baglæns, med fære 'lig' i lasten.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-09-06 16:49

De ønsker man bærer med sig hele livet, dybt i hjertet, dém med at vores nærmeste og især vore børn må få et godt liv, dem har jeg selvfølgelig osse. Jeg ville naturligvis osse gerne at der var fred i verden, selvom ønsket næppe lader sig opfylde.
Derudover har jeg et stort ønske om at få lov at få nogle gode år her i vores dejlige hus, som vi var så heldige at kunne købe for små to år siden. Vi føler begge at vi er havnet midt i 'Paradis på jord' med denne bolig og dette vil jeg forfærdelig gerne nyde en masse år fremover, sammen med min husbond(e) gennem 26 år. Der har været bud efter både min mand og mig så mange gange efterhånden, begge har vi alvorlige sygdomme og nu bankes der yderligere på min dør, selvfølgelig både håber og forventer jeg at det er 'falsk alarm'.

Så - please lad det være falsk alarm...
og - please, flere gode år, tak

Venlig hilsen Dorthe.

PS. Moster Glad - er du åben for adoption?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-06 16:59

vil.du - så kan jeg være lånetante for dine børn - får nok ikke lov til at adoptere.....

Jeg krydser fingre, tæer, gaden og boulevarden for dig, Dorthe!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-09-06 18:02

Moster Glad - nu ikke krydse for meget, du skal jo osse kunne finde ud af at krydse op igen
Jeg kan ikke lide ordet 'lånetante' - hellere Moster Glad

Da den første 'Robinson' blev sendt i fjernsynet havde vi, hver mandag, besøg af en af mine veninder som, for det første ikke kunne tage TV3 og for det andet var hun single. Vi havde det bare enormt hyggeligt, hele familien spiste sammen og så smed vi os allesammen ind foran kassen og nød Robinson (det var jo den første *GG*, senere fik vi, som mange andre, NOK).
Nå men - min veninde kaldte vi så for 'Tante Robinson' og vi syntes det lød vældig hygsomt....indtil en dag hun sagde til mig at hun var utrolig ked af dette 'øgenavn', for os andre var det bestemt ikke et øgenavn men tværtom et kælenavn - hun forbandt det med an sur gammel tante som hun helst ikke ville sidestilles med. Siden har jeg været lidt mere omhyggelig med mine 'betegnelser'

Derfor - før / nu og altid: Moster Glad...herfra
Dorthe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-06 18:25

Okay Dorthe - Moster Glad er jeg også glad for - især fordi jeg er bange for at blive en sur gammel frøken.... uden knold i nakken

Jeg har nu altid gerne villet kaldes f.eks., det jeg er, moster. Eller mormor,som jeg aldrig bliver sågar bedstemor.

Det lyder sq så hyggeligt, og de ville blive overøst med kærlighed og andre irriterende tiltag

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 14-09-06 19:23

at menneskets trang til magtkampe blev skiftet ud med ægte kærlighed (naturlig omsorg/respekt for alt levende) .....

pyh, hvor det lyder, men tænk, hvis det var muligt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-06 19:26

Ja, men Aase de kan og vil jo så meget i videnskaben - genteknologi å' så'en.

De må da kunne fjerne voldsgenerne fra et foster. Og hvad der ellers skal til.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-09-06 21:01

Jeg hørte en gang en sige at han var så lykkelig, fordi der var så mange ting han ønskede sig.
Det at ønske sig noget er ofte et bedste af det hele.

Men skulle jeg ønkse mig noget skulle det være mere tid, fordi der er så mange ting jeg gerne vil lave, og jeg har så lidt tid at gøre det i.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-06 00:06

Mit højeste ønske lige pt. må være at barnet i min mave er sund og velskabt, samt at fødslen bliver ukompliceret og super hurtig. Sån omkring en lille ½ time fra start til slut vil passe mig fint *L*...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-09-06 07:32

til lykke creamygirl, med det navn skummer du fløden og får et dejligt, dejligt barn. og forstår godt dit ønske, selvfølgelig.

en fødsel gør ikke lige ondt hele tiden, men øv dig i at finde nye skældsord, da du sikkert begynder at skælde ud på et tidspunkt.
jeg tror, du har det rette temperament til det, når jeg tænker på et par af dine indlæg.

da jeg fik min førstefødte for godt 30 år siden, brølede jeg på et tidspunkt - av for helvede da osse.
for en pæn pige , som jeg var på det tidspunkt, var det ganske uhørt tale.
og så blandt alle de der hvidklædte!

det med ønskerne får mig til at tænke på storm P.: du sofus, hvad mener du om verdenssituationen??
- ingenting, jeg har fået noget i øjet!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 15-09-06 10:04

ja tillykke cremygirl med din gravilitet hvorlangt er du hende og hvornår skal den store begivende hed finde sted *ss*

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 11:13

Jeg er nok mere realistisk end jer andre - mit højeste ønske lige nu er stegt lever med nye kartofler og rigtig leversovs til aften.
Jeg behøver ingen Aladdins lampe til opfyldelse og profeterer, at det sker som ønsket.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-09-06 11:21

Addr, fiskemand - du skal IKKE invitere mig til middag i dag....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-09-06 11:23

Jeg ønsker mig lige nu, at min reol i kælderen er kortet af og samlet, når jeg kommer derned...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 11:38

FISKEMAND ???
Citat
du skal IKKE invitere mig til middag i dag

Det lader jeg så være med - naboen og jeg æder det hele selv - du aner ikke, hvad du går glip af.
Om ikke andet - godt selskab

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-09-06 11:46

*suk* stegt lever er en af mine store favoritter men desværre er jeg heeelt alene om det her i huset, derfor laver jeg det aldrig....

Der er dog håb forude idet sønnen har fået en dejlig kæreste og en dag da talen faldt på mad, lagde jeg mærke til at hun sagde at hun godt kunne lide stegt lever (og ja - men den rigtige leversovs og der skal være nok til rugbrødsmadder dagen efter ).
Måske får jeg snart lov at dele en gang lever med sønnens nye dejlige kæreste.....vi får se...håbet er lysegrønt

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 15-09-06 11:58

Hvad ønsker jeg mig mest?

Styrke, tror jeg.
Til at bære alle de dårligdomme der for tiden synes at vælte ind over vores matrikel. Sygdom og arbejdsløshed... Det er ikke nemt at være kronisk syg, men det er bestemt heller ikke nemt at være den, der står ved siden af og altid skal være stærk...

Karen, der idag har PMS og ser lidt sort på tingene

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 11:59

vil.du

JAAAAAAAAAAAAAA - hårdt stegt med bløde løg i sovsen.

UUUUUUUUMMMMMMMHHHHHHHHHH - bare klokken snart er 19.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-06 12:09

Stegt lever (der er stegt så hårdt, at det ikke er lever længere) kan jeg måske gå med til. Sovsen smager himmelsk og leveren kan man jo bare smide ud, eller ned til kæledyret, hvis man pludselig under indtagelsen bliver bevidst om, hvad det er for noget blævrende organshit man sidder og stopper i munden..

Citat
Fra : thyfoon Dato : 15-09-06 10:04

ja tillykke cremygirl med din gravilitet hvorlangt er du hende og hvornår skal den store begivende hed finde sted *ss*

Jeg går på barsel om 14 dage. Fødslen er sat til den. 26. November

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 12:21

Citat
hvad det er for noget blævrende organshit man sidder og stopper i munden..

Du spiser måske oksehaler ? - De store stykker er de bedste med bedre smag !!!

Iøvrigt - tillykke med tilstanden og den forestående begivenhed.

Hvis jeg endelig skulle deltage i ønskelisten, kunne det være at genopleve min første søns fødsel.
Det fås ikke større.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-06 12:29

Citat
Du spiser måske oksehaler ? - De store stykker er de bedste med bedre smag !!!

Uha, gider du lige Brokke! ... Bare tanken om blævrende oksehaler får det til at rumstere i mavesækkens indhold. Men ok, der trænger måske også til at blive ryddet lidt ud dernede

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-06 13:03

Altså drægtige hunkøn ! Nøjes du bare med de syltede agurker Creamy.

Jeg snupper alle haler og lever.
I dag skal den stå på frække deller, farsen skal spædes op med en lille teske moset lever.
Det giver en fantastisk sovs og en nem sprød overflade på dellerne.
(Der høres en gevaldig maverumlen her) MUMS !

..

Og tillykke creamy !
creamboy er forresten 2620 dage idag ! Det er osse mit postnummer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-09-06 13:04

Brokke44 - har du glemt fiskemoster ovre hos molo?

Jeg tror, han har glemt os - længe siden, vi har fået mad. Klart at du må ty til stegt lever

Ok, sovsen smager godt, men så heller ikke mere...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-06 13:06

Husk ! Fars blir bedst, når mor rør den

Kommentar
Fra : Ejvind.l

Dato : 15-09-06 13:08

En million ønsker.. Det ville jeg ønske..

Ellers ville det nok være verdens fred ^^

gg

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 15-09-06 13:09

"Jeg ønsker mig en milliard kroner": folk tænker ofte alt alt for småt! Næææ JEG ønsker mig en milliard tons diamanter.

"Jamen hvis der var så mange diamanter i verden ville de jo ikke være noget værd bla bla bla" JEG HØRER IKKE HVAD I SIGER, FOR JEG ER RIG, RIG SIGER JEG!!!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-06 13:13

Citat
creamboy er forresten 2620 dage idag ! Det er osse mit postnummer

Hmmm, jeg får det altså til 2617 dage... Men jeg er sq da lidt imponeret af, at du virkelig kan huske Creamboys fødselsdag. Er du i familie med os?!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 13:20

Citat
FOR JEG ER RIG, RIG SIGER JEG

Jow - jtlaursen - rig på ord er jo også en form for rigdom.

Citat
Jeg tror, han har glemt os - længe siden, vi har fået mad.

Ja - og jeg melder ham snart ind i Foreningen til Dyrenes beskyttelse, så kan han lære det, kan han.
Har set et enkelt indlæg (eller 100) fra ham, så gåt ud fra, at han har været anderswo engagiert.
Hvis han ikke passer på, får han snart et dask med finnen - yksi, kaksi osv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-09-06 13:24

...kolme - jeg bor jo tæt på Holme

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-06 13:27

Altså 14-7-1999+2620 = 15-9-2006

Ja gu'er vi da i familie, kik selv i albummet
http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/uncgi/Earth?imgsize=800&opt=-z&lat=52.2857&ns=North&lon=348.857&ew=West&alt=18&img=learth.evif

Og oksehaler bævre ikke, men de trævler mellem tandstumperne

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-09-06 13:54

Enig natmaden, oksehaler er næsten lige så lækre som lever
Dét der blævrer skal man sqda ikke spise (eller SUTTE, som man gør når man nyder oksehaler )

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-09-06 13:57

365 x 7 = 2555

14/7 - 15/9 = ?! ... hmm svært...tænke tænke, - men selv med begge dage incl. kan det aldrig blive til mere end 64 dage, så "Creamboy" er når dagen idag er omme 2618 dage "ung". Og for at fluekneppe lidt, så blev han født 7 minutter før vi skrev den. 15/7 - så mere korrekt vil det være at sige han er 2617 dage "ung"...

Æv bæv

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 15-09-06 14:33

at mine børn får et godt liv..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-09-06 15:37

Altså vil det så sige at :
Kode
<?php

function alder($dato)
{
if ($dato=="") return $dage="<b>ukendt</b>";
list($dag2, $måned2, $år2) = split('[-.]', $dato);
$år1 = date("Y");
$måned1 = date("m");
$dag1 = date("d");
$dato1 = mktime(0,0,0,$måned1,$dag1,$år1);
$dato2 = mktime(0,0,0,$måned2,$dag2,$år2);
$dage = floor(($dato1-$dato2) /60/60/24);
return $dage;
}
function dag($tekst,$dato)
{
echo $tekst." ".alder($dato)." dage<br />";
}

dag ("Creamboy","14-7-1999");

?>

Regner forkert, eller har du glemt skudår
Indrømmet 14-7-1999 er taget som dag et,
Det er jo ikke nogen "Ground zero" ,, på den anden side er man jo ikke en dag gammel på 7min.
....... Hmmm 2619dage med skuddag

Og her gik(læs flyder på en stol) jeg tillige og troede at der var 101 dage til jul,
Pling, og så er der kun 100dage,, gylp, så er det snart på tide at tape brevsprækken til !

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 17-09-06 23:40

Kode
Hvad er jeres største ønske??

Det er måske ikke et pænt ønske - men boet efter et nært familiemedlem er netop afsluttet efter et meget hårdt år - så det største ønske for alle må være:

Hvis ikke man tager hånd om sit liv og dermed også sit bo, har de efterladte virkelige problemer.

Hvis man i tide har sørget for et testamente + kombinationssæreje, det gælder specielt hvis der er dine, mine og vores børn.

Heldigvis var vores familiemedlem single og uden børn, men forestil jer det andet scenarie, især nu, hvor pensionerne ikke skal deles, det påvirker både skilsmisse/arveandelen, hvis ikke man har lavet ovennævnte juridiske dokumenter - især for kvinder er det vigtigt.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-09-06 07:59

gad vide ved nærmere eftertanke, OM jeg ville være så hellig og storsindet, hvis det virkelig skulle være.
jeg kunne jo ønske at samtlige af mine gode ønsker ville gå i opfyldelse, nå ikke - snyd.

i dag er mit ønske en sygdomsfri familie og når tiden er inde - en smertefri og fredelig afgang fra denne jord.

men, det er jo osse mandag og gråvejr.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-09-06 11:14

Jeg ønsker mig, at jeg får lov til at "rydde op" og gøre mig klar til den sidste dag, og selv arrangere min begravelse/bisættelse...

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 18-09-06 12:34

Kode
Jeg ønsker mig, at jeg får lov til at "rydde op" og gøre mig klar til den sidste dag, og selv arrangere min begravelse/bisættelse...

God ide, gid alle ville gøre det.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-09-06 14:14

den planlagde jeg for 5 år siden. (og rydder stadig op, breve, gamle uafsluttede kontakter osv.). det er i øvrigt en god ide med den oprydning uanset alder.

efter evt. højtidelighed fortsættes samlingen nede på mit yndlingssted ved limfjorden. man har uanset vejret medbragt madkurv, musikinstrumenter, mine yndlingssangbøger...... formålet er at få folk til at mindes og grine af alle de spøjse og kropumulige ting, vi har foretaget os sammen.(højskolelærer i 13 år).

fordi det er afslutningen på et godt liv.
disse og andre ønsker liggeri bankboksen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-09-06 14:39

Dét lyder dejligt, Aase

Jeg vil gerne have et stort blandet kor, som synger "Elverskud" af Niels W. Gade - "I østen stiger solen op", syvstemmigt.

Det sidste stykke tid, har jeg netop ryddet rigtig meget op. Legetøj (beholder jeg, til jeg har fundet ud af, hvad noget af det er værd), kort og breve fra barndommen - ud!

Det handler ikke kun om ting - men tingene er med til at, man mindes. Nogle minder ville man gerne have været foruden - så ud med de "dårlige" ting...

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 18-09-06 19:59

Kode
det er i øvrigt en god ide med den oprydning uanset alder.

Præcis - noget af det vi har fundet i de 2 boer, vi har ryddet, tilhører privatlivets fred, men det giver en selv noget at tænke over, hvad der efterlades - døden kan jo komme meget uventet!

Nå nej, det sker jo ikke for mig - eller?

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-06 08:20

Tak for svaret thyfoon, og alle jer andre. Jeg ville ønske at jeg kunne opfylde alle jeres ønsker, samt mine egne. Tillykke med den kommende baby Creamygirl