/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
For lave straffe igen igen :-)
Fra : Klumme
Vist : 714 gange
50 point
Dato : 12-09-06 14:25

http://ekstrabladet.dk/112/article224164.ece

Det er sgu da både til grin og gråd. 10 - 12 mdr. for vold, hvor der sparkes og hoppes på ofrets hovede.

Gud fader i skuret, hvor vi dog har en SLATTEN lovgivning

Hvad spørgsmålet er???...... det gir' vist sig selv

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-09-06 14:41

Tja, jeg bliver mere tilhænger af det amerikanske retssystem.

Bl.a. dødsstraf og "three strikes..." praksisen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-06 14:50

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal mene. Selvfølgelig er det optimale da at en mindre fængselsdom kan bringe den slags på rette spor, men hvem kan overbevise mig om, at 2 mænd på henholdsvis 27 og 32 år på nogen måde ville forbedre sig, og indse det forfærdelige de har gjort.

Ikke en skid trænger ind i sådan et par psykopaters hjernebrask på tykkelse med en moskusokses. Så om ikke andet, så spær dem inde i laaaaang tid. Så er VI sgu da fri for dem i den tid, og så sjovt er det vel heller ikke at være fængslet. Deres familie kan man spørge........ Hvad rager det mig.

Men spør mig om ofrets familie, for ikke at tale om ofret selv. Familien og han skal leve med dette i resten af deres liv. For voldsbrødrene er det mens de er buret inde at de husker hvorfor de sidder der...... og formentlig kun i 6 - 8 mdr.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-09-06 14:58

Lige præcis klumme... Straffen skal være så hård de aldrig aner hvad der ramte dem.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 50 point
Dato : 12-09-06 15:44

http://www.netsummary.dk/vis?u=:3x3m.com/files/film/DMidumhed.asx&t=DM+i+dumhed&p=

Om jeg fatter, hvad der (ikke) sker i hovedet på sådan en knægt.
Han er nok ligeglad med, hvilken straf han får.
Gambrinus

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-09-06 16:30

Same old storey. Spark og tramp en person til lirekassemand: max 1 år.
Gå ned og hent et par tusinde i banken ved at pege med en pibe, uhadada så er det jo penge: min. 3-4 år.
Det er fan'me uhyg'ligt du

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-06 16:31

Der sker absolut NADA i bolden på ham. Et ordforråd der ikke rækker til en Pixibog. Et helt utilsigtet biprodukt af en kønsakt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-06 16:37

Man kunne fristes til at opfordre folk, til at tage loven i egen hånd, men det er nok ulovligt, så det vil jeg undlade.

Men skulle en sådan hændelse overgå min familie, er jeg ikke et nanosekund i tvivl om, hvad min adfærd ville være.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-09-06 17:00

Jeg læste en artikel i BT. forleden. En kvinde har kvalt en indbrudstyv i sit hjem. I den pågældende stat, i USA, er det lovligt at dræbe i selvforsvar, og det havde Politiet takseret det til. SÅDAN...

The Punisment should fit the crime... And eye for an eye...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-06 18:19

Juridisk er det vel osse lovligt herhjemme, men man vil nok meget hurtigt løbe ind i en smart jurist, som mener at man har overskredet grænsen for lovligt nødværge. Det er et gennemgående træk i dansk straffelov, at der tages alt for meget hensyn til forbryderen........... Lav det om

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 12-09-06 21:35

Hej alle søde kandu venner

Jeg syntes også det er et mærkeligt straffesystem vi har i dag!

f.eks. kan vi tage Tønder sagen, hvor 12 mænd er indtil videre idømt fængselsstraffe på mellem 3 år og 6 måneder og 1 år og 9 måneder. En 37-årig iraker er blevet frikendt Den 46-årige far blev anholdt den 24. august 2005 Den 42-årige mor blev anholdt den 7. februar 2006 de 16 personers alder spænder fra 18 til 74 år. Hovedparten er Danske, men blandt de 16 findes også en Sri Lankaner en iraker og to afghanere.

I må undskylde, hvis de ikke lige er de sidste nye informationer fra Tønder sagen, men det var lige det jeg kunne finde lige nu, det er jo heller ikke så vigtigt.

Ja og så har vi jo den glade mand Rudy Frederiksen, som var ræven, de satte til at passe høns.
Tv 2s magasin operation X afslørede med skjult kamera, hvordan Rudy Frederiksen udnyttede unge piger via en række private hjemmesider, hvor han under falsk navn lovede pigerne en karriere indenfor model- og tv-branchen. Han får forhåbentligt 6 års fængsel.

Men vi skal vel heller ikke have dødsstraf i Danmark for, hvis det nu er de forkerte der bliver dømt, for noget de ikke har gjort. Prøv at læse denne artikel fra Jyllands – Posten om dødsstraf.

Danmark tæt på at indfører dødsstraf. Denne overskrift stod den 10.04.99 på Jyllands-Posten Indland sider.

Det er forsvarsadvokaten Bent Nielsen som advarer om, at Danmark i løbet af få år indfører dødsstraf via en folkeafstemning. Han mener man kan undgå det, ved en skærpelse af straffe over for de groveste voldsforbrydere.

Han udtaler: “Det haster. Vi kan ikke vente med at foretage den skærpelse. Jeg kan høre det, hvor jeg kommer frem.” Han understreger, at han selv er 100 procent mod dødsstraf, som han opfatter som barbarisk.

Han mener, at man skal afskaffe begrebet livsvarigt fængsel og i stedet altid fastsætte straffen, men gerne op til 50 år. Ligeledes foreslår han muligheden for prøveløsladelse afskaffet, dog ikke sådan, at straffen af den grund skærpes.

“Straffen skal nedsættes med en tredjedel, som prøveløsladelsen alligevel medfører, og simpelthen vare den tid, den er udmålt til,” understreger han.

Er kriminaliteten begået af udlændinge, der dømmes til udvisning, skal de udvises på stedet og ikke først efter, at straffen er udstået. Skærpelsen af straffen skal kun ske i de grove sager - ikke i de almindelige voldssager.

“Man løslader mange for hurtigt. Det skaber en stemning i befolkningen for, at det er nødvendigt at tage hævnen i egen hånd. Det er jeg meget bekymret for,” udtrykker Bent Nielsen, der blandt andet er kendt som den advokat, der hjalp den firedobbelte politimorder Palle Sørensen til en løsladelse sidste år.

Nå hvad mener I om det ??

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 13-09-06 16:02

Jeg er klart modstander af døsstraf. Det er unfair, at folk, som udøver grov vold (o.a.), ikke også får en grov straf, men dødsstraf løser ikke problemet.
Hvis jeg dræber en person, kommer personen jo ikke igen, ved at man dræber mig!
Fængsel på livstid er da den værste straf, en voldsmand kan få!

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 02:45

Tak for svaret Gambrinus.

Glimende link, som så fint viser hvilken afart af menneskeheden vi har med at gøre.