/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explore 6.0 fejl
Fra : ppk
Vist : 462 gange
64 point
Dato : 27-12-02 22:46

Jeg kører med Winows XP Professional med Explore 6.0 og begge programmer er opdateret med SP-1. Mit problem er nu at efter at have prøvet at installere spillet Mistænkt2, og afinstalleret det igen kan jeg ikke følge et link fra Explore 6.0. det vil sige går jeg ind på en tilfældig webside, og der er et link som jeg trykker på kommer der kun rammen for siden op, og så sker der ikke mer. Efterfølgende har jeg installeret Netscape 7.0 for at kunne surfe på nettet og kunne bruge linksene, men da dette ikke er på dansk ville jeg gerne kunne vende tilbage til Explore 6.0. Jeg har prøvet at ville opdatere Explore men den kommer bare med en besked om at jeg har den nyeste version, og jeg ved også godt at jeg bare kan formatere HHD men der bør være en anden løsning som IKKE kræver det store arbejde det trods alt er at genoprette sin maskine.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 27-12-02 23:25

Du skal huske at afinstallere E6 før du installer det igen.

Du kan jo også vælge at gå ned på
START
programmer
systemværktøj
systemgendannelse og starte fra den dag før du installeret spillet.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 23:27

Prøv evt. at afinstallere explorer og installer igen:

Sådan afinstallere du Explorer:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q293907

Explorer 6.0 dansk:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=AD00439D-7ECA-411C-882F-BA7FE3233D11

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-12-02 23:57

Svar til TCMathiesen, jeg kan ikke komme tilbage i systemgendannelsen længere end til den 22. dec.
det ser ud som at de andre gendannelses punkter er forsvundet efter at jeg har installeret Norton Clean Sweep.
Så nu melder der sig så et nyt spørgsmål, om hvis jeg afinstallere Explore 6.0 DK vil mit adressekartotek så forsvinde, og hvad med demails jeg geren vil beholde?

Svar til Rasmus, til dit første svar kan jeg sige at det tør jeg ikke prøve endnu. Til andet svar, har jeg prøvet dette men den siger at jeg har den seneste version.

Mvh Preben

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-12-02 00:08

kunne en repair fra xp cd en være en mulighed !!!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-12-02 00:09

Du kan jo tage backup af dine e-mails, adressekartotek og foretrukne.
I Outlook2000 er det noget med Filer ->importer/eksporter og følg guiden.
Mappen med dine "Foretrukne" kan du jo bare kopiere til andet sted på harddisken

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-12-02 00:15

? til xou, hvor ligger den på Windows XP Prof. DK cdèn ? så må jeg prøve det !

Svar til catboy, det med backupèn er jeg ikke helt inde i p.t. det andet er jeg nogen lunde med på, selv om jeg bruger Outlook Expres

Mvh Preben

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 28-12-02 00:50

tryk F3 og søg efter wab filen på c:/ der er dit adresse K.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-12-02 00:57

du skal boot fra cden og så give resten sig selv følg vejledningen .(så hvis jeg husker...men den er go nok)

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 28-12-02 07:57

Du kan også prøve Reg Claner den husker det sidste nyde som du har installeret så kan du slette det og bibeholde resten.
Mvh John

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 64 point
Dato : 28-12-02 11:57

hej jeg fandt en vejledning til problemmer med e6:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q318378
lidt uddrag:
Method 1: Reinstall or Repair Windows XP
To repair or reinstall Internet Explorer and Outlook Express in Windows XP, complete the following procedure while you are logged on as an administrator:
Use the System File Checker tool to scan all of the protected files on your computer:
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type sfc /scannow, and then click OK. Note that you may be prompted to insert the Windows XP installation CD-ROM.
Test to determine if the issue is resolved. If the issue is resolved, skip the remaining steps. If the issue is not resolved, continue to the next step.
Complete an in-place upgrade of Windows XP, a repair of Windows XP, or reinstall Windows XP.For additional information about how to complete an in-place upgrade or repair of Windows XP, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

315341 How to Perform an In-Place Upgrade (Reinstallation) of Windows XP

Method 2: Edit the Registry and Install Internet Explorer 6
While you are logged on as an administrator, click Start, and then click Run.
In the Open box, type regedit, and then click OK.
Locate the appropriate registry subkey, right-click the IsInstalled (REG_DWORD) value, and then click Modify. To reinstall only the Internet Explorer 6 browser component on Windows XP, use the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

To reinstall only Outlook Express 6 on Windows XP, use the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}

Change the value data from 1 to 0, and then click OK.
Quit Registry Editor, and then download and install Internet Explorer 6. For information about how o download and install Internet Explorer 6, visit the following Microsoft Web site:

http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 18-07-03 13:35

Tak for svaret xou.