/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Video - ændring til digital
Fra : semmer
Vist : 500 gange
300 point
Dato : 08-09-06 15:07

Har en del film liggende, desværre analoge. Hvordan får jeg dem nemmest ind i computeren og dermed ændret til digitale film?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 15:10

Hvilke "typer" film er der tale om ?

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-09-06 15:30

Det er HI 8 film, små kasetter med 90 minutter på hver
og desværre analoge

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 15:37

Så må du finde et kamere der kan håndtere båndene og tilslutte det til komputeren.

Derefter kan du optage/kopiere det hele på maskinen.

Programmer til formålet findes i tusindvis - nogle gratis andre mod betaling....

Drejer det sig kun om få film ville jeg alliere mig med en fotoforretning og få dem til at overspille det.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 15:37

1) Køb et TV-kort til PC en

Din optager har sikkert et stik med 3 stik der passer dertil.

2) Har du eller kender du en der har en DVD optager kan du overspille til en DVD dér - og derefter hente dem ind i PC en.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 15:38

Citat
Din optager har sikkert et stik med 3 stik der passer dertil.

Din optager har sikkert et kabel med 3 stik der passer dertil.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 15:46

Skulle måske lige for god ordens skyld nævne, at du kan bruge Windows Movie Maker (en del af Windows) når du skal have optagelserne hentet ind i PCen

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 310 point
Dato : 08-09-06 15:50

Ja jeg bliver ved:

Hvis du vælger løsningen med DVD-optageren så husk at indstille optageren til HØJESTE kvalitet - mange står som standard til ALMINDELIG kvalitet. Ved at vælge højeste kvalitet får du så mange "informationer" som muligt med over på PC. Dér kan du så altid spille "tilbage" på en DVD med en lidt ringere kvalitet (= mindre DVD-"forbrug")

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-09-06 18:55

Har i eftermiddag været i Merlin Horsens, de siger jeg skal købe en lille box og sende signalerne fra videooptagerens ledninger gennem boxen og ind i computeren. I boxen ændres signalerne til digitale, og kan behandles på normal vis?

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 19:10

Jamen det er da glimrende (selvom jeg ikke kan se hvad boxen skulle gøre) når tingene er i komputeren er de jo automatisk digitale

Uanset hvad - kan de behandles på "normal vis" når først filmen ER på komputeren UANSET hvor de kommer fra.

Som sagt kommer det lidt an på hvor mange bånd det drejer sig om - ellers er det nok billigere at alliere sig med en fotoforretning - de har udstyret.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-09-06 19:58

Det drejer sig om mange bånd
eller måske endda "meget mange"

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-06 00:06

Så er det selvfølgeligt billigere selv at lave dem

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 09-09-06 15:06

Tak for svaret pirt03 - der skal altså en port monteres
ellers kommer de slet ikke ind i maskinen

Og det her ændrer signalerne undervejs fra analoge til digitale:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=83000

Mvh - SEMMER