/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Webhotel
Fra : okjk
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 07-09-06 17:21

Hej. Efter en opdatering hos min webudbyder, gemmes mit logon/kode ikke længere, og jeg bliver ikke spurgt om windows skal gemme koderne når jeg indtaster dem manuelt - jeg HAR sat hak under spørg om windows skal spørge - - .
Hvad kan man stille op for at få den til at gemme, så man ikke skal indtaste hver gang.
Udbyder siger det ligger Browseren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 17:35

gå op i funktioner - internetindstillinger - fanebladet indhold - find autoudførelse og sæt hak i formularer og brugernavne og adgangskoder

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 17:40

Næ miritdk den får du ingen point for (endnu) - jeg har sat hak der - men bliver ikke spurgt om jeg vil gemme.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 17:46

Miritdk - du må godt låne denne forklaring.

Citat
Sådan får du computeren til at huske din adgangskode
Benyt denne fremgangsmåde, når du skal have adgang til en ressource, som er beskyttet af en adgangskode, på internettet eller på virksomhedens intranet eller netværk.
Skriv dit brugernavn i Brugernavn i dialogboksen Brugernavn og adgangskode, som vises, når du forsøger at få adgang til en beskyttet ressource.
Skriv din adgangskode i Adgangskode.
Marker afkrydsningsfeltet Husk adgangskoden.
Klik på Spørg ikke efter denne adgangskode igen.
Når du næste gang får adgang til denne ressource, angiver Windows det brugernavn og den adgangskode, du har skrevet.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 17:53

hmm - jeg har sat hak i det hele nu - og. Jeg skriver min adgangskode - som den godt vil gemme - men mit logon bliver ikke gemt - jeg bliver heller ikke spurgt om jeg vil gemme det - det vil jeg jo gerne så jeg er fri for at taste det hver gang

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 18:22

Jeg har flere gange anbefalet www.inet.dk - De henvender sig primært til virksomheder, men netop dette forhold (at de er gode for firmaer) gør dem jo også meget sikre for private. MÅSKE lidt dyrere, men den meget store sikkerhed de tilbyder og leverer KUNNE måske være de ekstra kroner værd.

Prøv dem. Venlig hilsen AJ

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-06 19:10

prøv at genstarte din pc når du har sat fluer - også hvad angår e.c´s indlæg

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 19:41

Sådan - nu kom det på plads.
Den havde gemt brugernavnet - men ikke adgangskoden - da jeg slettede brugernavnet og genstartede kom windows op med den velkendte skærm med spørgsmål om jeg ville gemme logon osv. så nu er det på plads. Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 19:42

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 19:44

det var dejligt at høre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 20:25

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 20:45

Også tak for input til jer andre

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 20:45

Også tak for input til jer andre