/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny licensnummer til Win XP
Fra : mermic
Vist : 737 gange
50 point
Dato : 27-12-02 18:15

Hej

Kan det lade sig gøre at skifte licensnummer til WIN XP uden at geninstallere - I "Denne Computer" -> "Vis Systemoplysninger" kan jeg se mit licensnummer, men det er mig umuligt her at ændre dette til et andet. Jeg orker simpelthen ikke at geninstallere XP da jeg har en masse programmer som jeg så vel ligeledes skal geninstallere.

mvh
Michael

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 60 point
Dato : 27-12-02 18:18

Change Product Key without Reinstall:

1. Run regedit and go to:
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current
Version\WPAEvents, on the right double click on "oobetimer"
and change at least one digit of this value to deactivate windows.

2. Choose run from start menu and type in this command:
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a to get the
activation screen and go to the second option which is
activate by phone.

3. In the new screen choose the option to change product
key, and type in the new product key (Corporate one only)***.

4. Close that window, reboot your system and enter the
command in step 2 for the second time to verify your
activation , you should see "windows is already activated".

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 18:26

Er ikke helt sikker med XP, men det skulle ikke være noget problem at
geninstallerer uden at det berører andre programmer....

--
\!/
(@@)
----------o00o-(_)-o00o--------------

Med venlig hilsen

Michael Nielsen

Fjern ** i e-mail ved svar
"mermic" <mermic.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NT%O9.15110$Hl6.1721139@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at skifte licensnummer til WIN XP uden at
> geninstallere - I "Denne Computer" -> "Vis Systemoplysninger" kan jeg se
> mit licensnummer, men det er mig umuligt her at ændre dette til et
> andet. Jeg orker simpelthen ikke at geninstallere XP da jeg har en masse
> programmer som jeg så vel ligeledes skal geninstallere.
>
> mvh
> Michael
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : mermic

Dato : 27-12-02 19:07

Hej

Et yderst brugbart svar som virkede - tak for det

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 19:13

"mermic" <mermic.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NT%O9.15110$Hl6.1721139@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at skifte licensnummer til WIN XP uden at
> geninstallere - I "Denne Computer" -> "Vis Systemoplysninger" kan jeg se
> mit licensnummer, men det er mig umuligt her at ændre dette til et
> andet. Jeg orker simpelthen ikke at geninstallere XP da jeg har en masse
> programmer som jeg så vel ligeledes skal geninstallere.

Ret et par vilkårlige cifre i registreringsnøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\wpaevents->oobetimer
Luk regedit. kør så "%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a"
Tryk "ring til bill g's kundeservice", på den side får du mulighed for at
ændre produkt key..
Jeg skal undlade at spørge om hvad du har gang i og hvorvide dit forehavende
er lovligt

/Sune

--
Eyescream Light 3D anaglyph software købes!
Mail mig venligst hvis du har pakken fra metabyte!

Kommentar
Fra : mermic

Dato : 27-12-02 20:12

Hej Sune

Det er helt lovligt - jeg havde blot ikke mit reg nummer da jeg skulle installere XP og "lånte" derfor XP af en anden - for her en uge efter at undgå geninstallering for at indsætte mit eget reg nummer gik jeg denne vej............ ikke ulovligt, kun i en uge men det er nu genoprettet

Mvh
Mic

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 21:47

> Jeg skal undlade at spørge om hvad du har gang i og hvorvide dit
forehavende
> er lovligt

hehe lige mine ord... og når vi nu har bevæget os ud på det plan, så findes
der faktisk et lille program der kan klare den med at ændre cd-key'en. Søg
lidt på google, jeg mener jeg har set den som "winxp_key_changer.exe" i
forbindelse med at indstallere SP1 på en warez udgave...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 22:12

On Fri, 27 Dec 2002 17:12:41 GMT, "mermic" <mermic.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej
>
>Kan det lade sig gøre at skifte licensnummer til WIN XP uden at
>geninstallere - I "Denne Computer" -> "Vis Systemoplysninger" kan jeg se

Brug programmet SysPrep, ligger i Rescource-kittet.

Henning
hsb(at)image.dk