/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Redneck??
Fra : nullerbullerpige
Vist : 2433 gange
100 point
Dato : 03-09-06 19:45

Hej!
Hvad betyder denne sætning på dansk?

>> I'm not a part of a redneck agenda <<

Det er mest ordet REDNECK jeg er interesseret i af vide hvad det betyder. Jeg har læst mig frem til at det er nogle som bor i syd USA, men jeg tænkte på om ordet også ar en anden betydning?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-09-06 20:09

Fandt det ang. redneck agenda:

Citat
Redneck agenda
The prevailing rather unflattering stereotype of southerners and rural folk is one of shoeless, backwards, inbred, squirrel-eating crackers living in double-wides and fleeing tornadoes with all 12 kids nestled in the back of the pickup truck

Så I'm not a part of ...

er altså én der ikke tilhører "disse folk"

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-09-06 20:10

Prøv denne link

http://search.yahoo.com/search?p=redneck+pictures&rs=1&fr2=rs-top&ei=UTF-8&fr=slv1-nero

eller Yahoo redneck pictures

Selv ovesætter jeg redneck direkte til rødnakker mener at det ogå er en bestemt fugl

mvh ow

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 110 point
Dato : 03-09-06 20:12

"Mississippi redneck" er en type bonderøv, der forbindes med også at være en dum medløber - biggot. KKK medløber type

Redneck = en der er rød i nakken - En der luger roer = Bonderøv

Så der er også et spørgsmål om hele historien hvorvidt det bare er et bonderøvs agenda, eller et mere outreret politisk agenda.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 03-09-06 20:14

Citat
Fandt det ang. redneck agenda:

Citat
Redneck agenda
The prevailing rather unflattering stereotype of southerners and rural folk is one of shoeless, backwards, inbred, squirrel-eating crackers living in double-wides and fleeing tornadoes with all 12 kids nestled in the back of the pickup truck

Er ikke så god til engelsk, en som kan oversætte det...

Men hvis man siger redneck til en anden person, forstås det så ikke om negativt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-06 20:19

Jeg tror det er slang, og betyder bonderøvs dagsorden

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-06 20:25

Diskussion om american idiot sangen her:
rul ned under teksten..:
http://www.songmeanings.net/lyric.php?lid=3530822107858508723

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-09-06 20:33

Citat
Redneck agenda
The prevailing rather unflattering stereotype of southerners and rural folk is one of shoeless, backwards, inbred, squirrel-eating crackers living in double-wides and fleeing tornadoes with all 12 kids nestled in the back of the pickup truck

Frit oversat - efter bedste evne:
Rødnakke "stamme" (Altså hvide)
Fremherskende temmeligt lidt flatterende stereotype udtryk for (hvide) primitive, barfodede, tilbagestående, indavlede, "squirrel"-spisende sydstats "idioter", der bor i store (campingvogne - mobil homes) og som flygter fra tornadoer med alle 12 unger "pakket" på ladet af en pickup.

Lad os høre en ekspert

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-09-06 20:35

Det turde fremgå at redneck bestemt bør opfattes som et negativt udtryk

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 03-09-06 20:49

1000 Tak for svaret JensT.