/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvornår er Bejing bedst?
Fra : A.C.Rosmon
Vist : 775 gange
200 point
Dato : 31-08-06 21:58

Hvornår er det bedst og billigst at tage til Bejing ikina? Hvor kan jeg opleve kinesisk nutidskunst, og findes der evt noget på nettet? Hvilke krav skal opfyldes, for at kunne komme til Kina?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 31-08-06 22:39

Prøv denne side og de link der er givet rundt om og nederst på sitet

http://www.travelmarket.dk/guide.cfm?COUNTRY_CODE=CN

Blandt andet står der:
Bedste rejsetid
Det er bedst at besøge Kina i foråret (marts og april) og i efteråret (september og oktober). Chancen for sol og lune temperaturer er størst i disse perioder. Resten af året er det enten meget koldt og fugtigt eller meget varmt og fugtigt

Pas og visum
Planlægger du en rejse til udlandet, er det vigtig, at dit pas er gyldigt. Du skal være opmærksom på, at det ikke altid er nok, at passet er gyldigt i det tidsrum, du rejser. En del lande kræver, at dit pas skal være gyldigt i månederne efter udrejse af landet.
Inden du rejser, er det også vigtigt, at du undersøger, om der kræves visum til de lande, du ønsker at besøge. Du kan få informationer om dette ved de enkelte landes ambassader eller ved det danske

Helbred og vaccinationer
Inden din afrejse bør du altid tjekke om du har de nødvendige og anbefalede vaccinationer for at rejse i landet.
Du kan finde de seneste informationer på Rejsedoktor.dk.
Husk også at konsultere din egen læge.

Om nutidskunst ...se denne side

http://www.danishculture.cn/danish/index3.htm

Ziggy99

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-09-06 09:58

Informationen som Zig, har fundet frem er rigtig godt.

Hvis du kun har et ønske om at se Peking (Beijing) så er det billigts at selv booke en rejse, igennem et hvilken som helst rejsebereau.
Du skal bare huske, er du væk mere end 7 dage, og booker i god til, koster en retur KBH - PEK ca 5000,- incl alt. Der er masser af billige hoteller at få. Du kan få dem fra 300,- kr til 1000,- ++ kr. alt efter hvad du er til.
Booker du de billige hoteller skal du ikke forvente at der er noget som taler et eneste ord engelsk.

Vil du gerne til Peking, bare for at se Peking (sommerpaladset, den forbudte by, muren m.m.) er det selvfølgelig fint

MEN......

Jeg vil anbefale at se lidt mere af Kina en bare én by.

Kina er et stort land, og der er himmelvid forskel på folk/kultur alt efter hvor man er.

Vil du se mere til Kina, end bare én by skal du ikke selv begynde at rode med at lave en rejse. Der er INTET sparet tværtimod.

Book en komplet 2 -3 uger tur med engelsk guide, de laver gruppevisum, book fly, laver program m.m. Sidst jeg kiggede på prisen ved selv at arrangere og book var over 6.000 dyrere (vel og mærke når jeg bruger folk jeg kender i Kina til at få rabatter på fly/hotel m.m.) Tager en en komplet pakke får man også set de rigtige "turist" ting.

Skal du kun til store byen Shanghai/Peking på gode hoteller er en stivkrampe god nok, ellers vil jeg lige snuppe en Heba T vaccine med.

Nu siger du at du gerne vil se noget nutidskunst, så er det i Shanghai det foregår.
Peking står fuldstændig stille i forhold til Shanghai.

Brug Google og søg: art shanghai, så kommer der en masse rigtig godt op.

P.S. Shanghai er en dejlig by... Glæd dig ( det er Peking nu og, Pekingduck er bedre i Peking end på strøget i KBH