/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hvad koster et farveprint?
Fra : svak
Vist : 1948 gange
100 point
Dato : 29-08-06 15:42

hej

vi har på arbejde en oki c5100 laserprinter

jeg har ikke tallene for driftsomkostninger eller antal kopier

kan man anslå en GENNEMSNITSPRIS for et FARVEprint?

jeg har fra en printerkonsulent fået en tommelfingerpris for et sort/hvidt print på ca. 20 øre.

pft.

mvh

svak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 16:58

prøv at spørge i din fotoforretning, om hvad den reelle pris er, jeg tror prisen er ca kr. 5, men ved det ikke med 100% sikkerhed

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-08-06 17:38

Det kommer også an på, hvor meget toner der skal på printet. Er det et foto som dækker hele A4 arket,- eller er det blot tekst der er markeret med farve enkelte steder?
Men jeg vil også foreslå at du spørger, - f.eks. der hvor printeren er købt.
Jeg havde en Xerox farvelaserprinter. Den havde et gennemsnitsforbrug på ca. 7 kr. pr. print. Men jeg er også slem til at tone fuldt op, på de opgaver jeg laver. Prisen blev målt over 1000 gennemsnitsprint.
Ammitz