/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Måske underligt spørgsmål
Fra : Disi
Vist : 920 gange
50 point
Dato : 29-08-06 15:37

Måske underligt spørgsmål

Vi har camperet i mange år men først lige selv fået egen Cv på andet år
Vi har været på små pladser fra 2 stjerner til kæmpe pladser.
Vi snakkede om her forleden at de små pladser var meget mere sociale end de store.
Taler meget mere med folk og hilser pænt om morgen
Kbh. som vi var i sidste weekend var folk indadvendte, kiggede ned i jorden for at undgå øjenkontakt

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 29-08-06 15:39

Og dit spørgsmål er...???

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 29-08-06 15:39

hehe hvad er spørgsmålet så ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 15:40

Hej... Prøv engang at se denne tråd

http://www.kandu.dk/spg91929.aspx

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 29-08-06 15:44

Det var mener er hvorfor er der så stor forskel på pladser ,jo støre de er jo mindre kontakt
Jo mindre jo mere kontakt

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 29-08-06 15:46

jeg så en tråd et andet sted osse om vores fine vogne,kan bare ikke huske hvor
Ang.vores vogne bliver finer og finere men vi vil ikke bruge dem til at vaske os i ,eller lave mad i ?
Meget morsomt ikk

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 29-08-06 15:52
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-06 16:06

Det er ligesom med byer - store byer, mindre social - mindre byer, mere social.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 29-08-06 16:08

Jammen underligt ikk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 16:11

Indrømmet, jeg vasker op i fælleshuset, det er der der bliver snakket allermest så det er en rigtig hyggelig opgave. Heller ikke alle c-pladser kan strømmæssigt klarer, at man skal bruge det varme vand i vognen, samtidig med at man f.eks laver en kande kaffe. Mange gange kan det næsten også være hurtigere at vaske op i fælleshuset, fremfor først hente vandet til vognen, og så bagefter tømme vandbeholdere. Meeen maden bliver lavet i c-vognen

Jeg har fundet ud af hvorfor opvasketjansen meget ofte er mandearbejde, de tager "skyllemiddel" (øl) med

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 29-08-06 16:15

Måske ikke så underligt end da - hvis man møder én på en lille plads er det naturligt at hilse når man går forbi, eller tale med folk generelt på pladsen. Meeen hvis man møder 20 campister hver gang man går på toilettet, er man (læs jeg) tilbøjelig til ikke at hilse på samtlige - tilhørsforholdet bliver til den nære gruppe fx. dem der ligger lige omkring én eller dem man møder når man vasker op mv. Det er simpelthen for besværligt/tidskrævende/voldsomt at tale og hilse på alle på en stor c-plads.

Jeg foretrækker selv de små pladser, men har absolut også haft positive oplevelser på nogle større.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 29-08-06 16:16

"skyllemiddel" (øl)
den har jeg nu aldrig hørt før.
Vi laver aldrig mad i vognen ,jo alt så koger pasta æg så noget som ikke lugter for meget

Men jeg vil helst have et glas rødvin med

Hvor campere du henne ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 16:33

Helst på Maribo Sø Caming, og der har jeg oplevet at mænderne vasker op hele aftenen, det er det mest rene service i landet de går derfra med. Jeg kom uden skyllemiddel, jeg blev på det nærmeste beordret ind og handle for at kunne være med, men slap da med en advarsel, da jeg kom tilbage og fortalte manden om opvaskerstemningen, har han altid fulgtes med mig efterfølgende, ikke om
han vil gå glip af en sjov oplevelse.

Så hvis du vil snakke med andre campister, så vask op

Accepteret svar
Fra : jtlaursen

Modtaget 50 point
Dato : 29-08-06 16:53

Man kan sammenligne det med togvognen, hvor man hurtigt opbygger et fællesskab med dem der sidder nærmest en, hvorimod resten af vognen er udenfor dit fællesskab, da du kun har set dem perifert når du f.eks. er gået forbi. Det er nemmere at forholde sig til en mindre skare af mennesker fordi man har lettere ved at overskue få personers individuelle træk og derved kommer til at kende dem.

Måske var det noget ligegyldigt filosofisk pladder og den enkelte grund til at folk var indadvendte var at det er en plads nær KBH

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 29-08-06 17:54

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 18:17

Nååå ardal 123 ka også li' at vaske op

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-08-06 18:17

det ved jeg nu ikke om er rigtigt..
jeg campere i italien normalt i min sidste del af ferien på en rimelig meget stor 4 stjernet plads.....
der er jeg aldrig alene.altid hjælp hvis brug for det og altid lærer jeg nye folk at kende, hvert eneste år.min venskabskreds dernede er ved at være rimelig stor.
denne sommer f.ex. så kom ligepludselig en af dem der bor der hele sommeren, en ældre herre og spurte om jeg spiste muslinger...og jo tak da...
så ville han forære mig en kæmpe spand med muslinger, som han selv havde hentet i adriaterhavet om morgenen...og han vidste kun hvem jeg var gennem nogle andre.
ligeledes lærte jeg nogle andre nye at kende gennem nogle af dem jeg i forvejen har kendt i 12 år...
sidste år var jeg et par dage på en plads ved venedig...
meget uvenligt personale, nærmest en gennemgangslejr. ingen hilste på en eller hjalp hinanden med noget som helst.
det oplevede jeg også for 4 år siden i milano...
meget smagsløst.
store pladser kan skam sagtens være sociale.
jeg ønsker ikke at mænge mig og være social.
vil bare slappe af og være mig selv.
er sammen med folk hvis de inviterrer ellers ikke.....min ferie er min ferie......
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 05-11-06 00:06

Vammen camping, ved Tjele sø / Viborg er værd og benytte hvis man vil opleve en særlig plads, med masser af musik, fællesskab for de som ønsker det, intet TV eller spilleautomat, Vækning med Jagthorn, når bollerne er bagt.
Det er ubeskriveligt, - jeg har aldrig oplevet noget lignende, - og jeg glæder mig til at få mulighed for at komme igen

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 05-11-06 14:40

ja jeg vasker gerne op, hjemme så hvorfor ikke på camping.oppe i fælles køkkenet
er der altid er der altid mange at tale med og skåle med.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-06 17:54

Jeg laver mit køkken om til en campingplads - hvem tager den første opvask???

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 05-11-06 19:29

sæt en efterlysning i gæstebogen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 19:54

..... er der skyllemiddel

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-06 20:36

Det kan der komme!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-06 20:37

Og hjemmebag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 20:55

det lyder da rigtigt hyggeligt, men skal vi ikke vente til det bliver campingvejr, så kunne vi da slå lejer i nærheden

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 05-11-06 21:50

ja lad os vente til det bliver campingvejr,så kan vi campere på samme plads.
og så må vi hygge os med dejlig mad samt hygge i køkkenet.
godt med rødvin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 22:07

ardal123... det lyder da rigtig hyggeligt, og så kan vi også lige slå et smut forbi camillasmosterhanneglad

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 05-11-06 22:38

til nordsted 1.
ok lad os vende tilbage,måske flere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 22:45

ardal123... ja lad os det, men det er da dejligt at kunne sidde og tænke på camping nu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-06 00:53

Jeg vil osse på camping - det er mindst en milliardmillion år siden, jeg har været på camping!

Men jeg må nok ikke deltage i opvasken, da jeg ikke drikker skyllemiddel he he...

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 06-11-06 07:03

der drikkes også alt andet bl.a. rrøde sodavand.
vi sses.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-06 12:14

Må je' godt få en røj sodavand?

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 06-11-06 12:25

ja du må .du må enda få 2.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-06 12:28

Ihhhhhh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-06 12:49

Ardal nu heller overdrive, camillasmoster, skulle nødig gå hen og blive bebruset

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 06-11-06 12:54

Hej Ole65

denne plads lyder fin
Men husk nu at gå ind og læg en vudering på http://www.campingland.dk/liste/info.aspx?ID=230

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-06 15:46

Jammen, her er gode badeforhold og køkken, gårdhave med grill og pavillion, mv.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 19-12-06 09:41

Tak for svaret jtlaursen.