/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Sikker opsætning af netværk?
Fra : Jaffe123
Vist : 889 gange
50 point
Dato : 29-08-06 14:06

Jeg er begynder mht. trådløst netværk og vil gerne have at vide trin for trin hvordan jeg opsætter et SIKKERT trådløst netværk?
Jesper

Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 29-08-06 16:11

hej jaffe der er mange forskellige måder at sætte netværk op afhængig af hvilken trådlås router du bruger men kan tilbyde dig at vi kan tage den over msn eller skype hvis du vil have det. jeg har sat mange netværks op med tiden det er det jeg bruger min fritid på så bor du i Kbh kan jeg komme og ordne det til en meget fair pris.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 16:21

Du køber en router, evt. D-link og så går det næsten af sig selv.
Med det indbyggede mac-adresse filter bestemmer du helt hvem der skal "lege" med i dit netværk.
Når du har din router, så vender du lige tilbage.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-08-06 16:29

Jeg har en router og forbindelsen er oprettet. Jeg vil gerne vide hvordan jeg gør så andre ikke kan bruge den?
Jaffe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 16:45

Du skal lave filter med mac-adresser.
Hvad er det for en router du har.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-08-06 17:37

1) Indstil dit MAC-filter
2) Kør med kryptering (WEP / WPA / WPA-PSK) alt efter hvad dit udstyr kan klare.
3) Ændre dit SSID og skjul det.
4) Indstil din firewall i routeren
5) Luk de porte du ikke har brug for.
6) Begræns din senders signal til hvad du har behov for.

Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 29-08-06 17:59

du sætter password på så det er et sikkert netværk og det kun er dem der har det password der kan være med på dit netværk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 19:09

Jaffe - fortæl lige hvilken router du har.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-08-06 19:32

Den hedder Zonet
Jaffe

Accepteret svar
Fra : fuldfart

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-06 19:50

Hej Jaffe,

Severino har skrevet det meste af det du skal gøre, dog bør du også
sætte et password på boksen og lave mac adresse filtrering på så det
umiddelbart kun er din(e) maskine(r) der kan kommunikere på nettet.

Det er meget vigtigt at du krypterer traffikken og helst med WPA
WEP kan knækkes uden de store problemer.
Se på http://www.zonetdanmark.dk/support.htm hvordan du gør lige netop på din boks.
Du skal også huske (som Severino skriver) at deaktivere/skjule SSID broadcast som er den funktion der får accesspointet til at "stå og råbe....her er jeg..."

Se evt. også http://www.kriminalitet.dk/wlan.pdf
hvor der ligger en gratis guide til Sikkerhed og Wlan(wireless lan)

Håber det hjælper dig på vej.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 14-09-06 17:01

Så har jeg fået lavet "låsningen". Jeg er dog ikke sikker på hvordan jeg skjuler SSID. Der er et sted hvor der står:
"Broadcast SSID Enable/Disable"
Er det der jeg skal gøre det?
Jaffe

Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 14-09-06 17:16

det lyder meget rigtigt

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 15-09-06 15:02

Ja... det er præcis det du skal gøre

Du kan evt. vente med at gøre det til du har set det virke....

God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : Jaffe123

Dato : 16-09-06 08:55

Tak for svaret fuldfart.
Nu er der styr på det. Tak allesammen
Jaffe