/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
lille eng. spg
Fra : Nik_
Vist : 274 gange
30 point
Dato : 28-08-06 17:59

Som overskrift på en stil, kan man godt der skrive "Im memory" eller skal det være "In memory of ..blabla" for at det giver mening?

Mvh. Nik_

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-06 18:01

"In memory of ..blabla" lyder rigtigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-06 18:04

I følge min Engelske stavekontrol findes ordet "im" slet ikke.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 28-08-06 18:04

I´m memory giver ingen mening........

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-06 18:19

In memory of.. er det korrekte ifølge Dansk/engelsk ordbog.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-08-06 19:10

Som de andre siger: "In memory of ....". Jeg tror du har Im fra det latinske Im Memoriam. Selv om meget engelsk sprog stammer fra latin skal du være påpasselig med at blande de to sprog sammen. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-08-06 19:31

P.S.: Im Memoriam ses ofte som overskrift på Nekrologer men også som en del af bogtitler. der findes også adskillige kunstværker, såvel malerier som skulpturer med netop denne titel.
Im memoriam betyder simpelt hen: Til minde om. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 28-08-06 21:30

Beklager!! Mente selvfølgelig IN

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 28-08-06 21:31

In memory

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-06 22:26

In memory = til minde............om hvad/ hvem
In memory of Jensen = til minde om Jensen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-08-06 23:10

OK NIk_

Men det var dig selv der skrev fejl og hvordan pokker skulle jeg og andre kunne vide det.

Som overskrift til din stil bør du skrive In memory of ....

Grunden er at en overskrift er den reklame der lokker folk til at læse videre. Hvis det f.eks. er
In memory of Juliane Jensen, er der ikke så mange der gider læse videre da de ikke kender kvinden. Skriver du derimod In memory of Julius Cæsar, vil mange flere gide at læse videre.
Om du vælger det ene eller det andet handler altså om REKLAME.

Jeg kan give dig et andet eksempel. Hvis jeg f.eks. indrykker en annonce i lokalbladet og skriver:

Tur på søndag. Er der ikke ret mange mennesker der gider at læse næste linie. For der er garanteret MANGE ture på søndag. Hvis jeg skriver Svampetur ved Lilleskoven på søndag, er der mange der læser videre: Alle der er interesseret i Svampe og alle der bor i nærheden af Lilleskoven.

Som det blev sagt i en Dirck Passer-sketch: "Det gælder om at få alle folk med med det samme".

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 08:38

Ja - så må det vist være besvaret.

Annuller spørgsmålet
Fra : Nik_

Dato : 09-09-06 15:10

.