/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning Af Filer
Fra : Nukke
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 26-12-02 00:21

Når jeg prøver at slette enkelte filer skriver den at filen er i brug af et andet program og kan ikke slettes.Jeg kan ikke finde ud af hvilket program der skulle bruge dem. Det er for det meste film jeg ikke kan slette igen, efter at have set dem.Jeg har tjecket om det skulle være movieplayer de ligger i. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få dem slettet.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 00:25

prøv at lukke movieplayer ned, og så fjern dem

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-12-02 00:49

Og hvis Melanders forslag ikke hjælper, så prøv at slette filerne i fejlsikret tilstand.
(Du sætter computeren i fejlsikret tilstand ved at trykke f8 ned under opstart.)

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 26-12-02 01:23

Det er højest sandsynligt et fildelingsprogram (eller andet) som har lagt det i en mappe som rettighederne er lavet om på

højreklik på mappen som de er i ---> vælg egenskaber/properties ---> vælg fanebladet security/sikkerhed ---> marker everyone/all ---> check at der er flueben i full control ---> hvis der ikke er så lav det !!!!

Hvis der er, så tryk advanced/avanceret ---> marker brugeren alle/everyone ---> tryk "rediger" / "view/edit" ---> check så om der også her er flueben i allow/tillad (i alle kasser)

Det er et kendt problem med bl.a. fildelingsprogrammet DC++ samt andre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 02:04

"Nukke" <Nukke.news@kandu.dk> skrev :

>Når jeg prøver at slette enkelte filer skriver den at filen er i brug af
>et andet program og kan ikke slettes.

Det er som regel avifiler, der er problemer med.
Det skulle kunne klares ved en ændring, så man ikke får preview
af filmen ude i venstre side.
Husker ikke lige, hvor i regedit man skal ændre det.

Ellers kan man som regel gøre det erfter en genstart, men jeg gør
det på en anden måde.

Hvis du har Nero eller Windows-/Totalcommander, så kan man altid
gøre det uden problemer der.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Accepteret svar
Fra : mthaulow

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-02 09:22

Hej Nukke

Start XP op i fejlsikret tilstand, (tryk F8 når den booter) når din putter så er i luften, må du kunne slætte de filer.

Håber det hjælper

Hilsen
m.thaulow@edb.dk

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 26-12-02 23:32

mthaulow....
hvorfor skriver du nøjagtig det samme som der er skrevet en gang tidligere, og poster det som et formodet svar ??

http://www.kandu.dk/dk/tip/2484

Kommentar
Fra : Random

Dato : 27-12-02 00:06

Jeg har nøjagtigt samme problem med en divx fil på 900 Megs i XP/NTFS, jeg gerne ville have slettet. Det hjælper ikke at starte i fejlsikret-tilstand. Har også prøvet at slette filen via command promt'en, men der kan man slet ikke komme ind i den mappe filen ligger i.
Tror der er noget galt med filstrukturen på harddisken.

Man kan heller ikke hjøreklikke på filen og få nogle properties frem, så hænger explorer bare og tager alle resourser.

Andre forslag...?

Kommentar
Fra : Random

Dato : 27-12-02 01:16

Totalcommander, gjorde faktisk jobbet for mig. Tak til Knud
Nu kan jeg også komme ind i mappen via commando promt igen

Fik dog ikke de 900 Megs igen. Men det skyldes vel at den oprindelige fils navn blot har stået i en navnetabel. Hvorfor Windows ikke kunne finde selve fil-dataen og slette den, men i stedet givet en lidt skidt fejlmeddelelse, nemlig at filen var i brug.

Kommentar
Fra : ferling

Dato : 27-12-02 09:12

Jeg er bange for at det er så enkelt at filsystemerne er fulde af fejl.
Der er tit filer jeg ikke kan slette selv om jeg lukker alt jeg kan lukke. Så kan det være jeg kan et par minutter eller timer senere eller en anden dag og nogle kan ladrig slettes. Jeg havde 2-3 gb filer liggende fra et fildelingsprogram, men de var ikke synlige på nogen måde og pladsen kunen kun genvindes ved at formettere hele partitionen. Jeg har i øjeblikket 2-3 mb filer liggende i en nprotect-mappe (norton systemworks) og de kan bare ikke slettes - de findes ikke ifølge w2k.
Mvh. Søren