/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
fyldt postkasse
Fra : modersvilje
Vist : 3283 gange
100 point
Dato : 26-08-06 13:04

Det lader til at e-mail afsendere får besked om at min postkasse er fuld, hvordan kan jeg selv se om dette er tilfældet og hvordan udvider jeg kapaciteten?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 26-08-06 13:09

Har selv problemet til tider så jeg vil følge tråden med interesse.
Torben

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-06 13:12

Sæt dit E-mail program optil at slette E-mailen hos udbyderen, når du har hentet den. Der er jo ikke nogen grund til, at den ligger 2 steder. Så vil din postkasse - hos udbyderen - altid være tom efter du har hentet post, og du er ud over problemet.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-08-06 13:20

Det kan være du har emails liggende i din spam folder hos udbyderen....
Har du TDC skal de jævnligt slettes, hvis du får mange....

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-08-06 13:23

Bille1948 skriver "Sæt dit E-mail program optil at slette E-mailen hos udbyderen, når du har hentet den" vil du venligst fortælle hvordan jeg gør rent praktisk?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-06 13:34

Nu kender jeg ikke alle E-mail programmer, men i mit Outlook, skal du ind i Funkrioner, E-mail konti (det skal i øvrigt sættes op for hver konto hvis du har flere), marker den, det drejer sig om, Rediger, Flere indstillinger, faneblad Avanceret, fjernet hakket i Gem en kopi af meddelelserne på serveren. Det er nok noget lignende i de andre.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 26-08-06 13:40

Hej
Få dig en Gmail
Der er ikke noget loft.
IPM

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-08-06 14:01

der er ingen flueben i mit outlook express og afsenderene får til stadighed at vide at min postkasse er fuld

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-06 14:08

Hvis du lige har fjernet det, skal du hente post igen, for at det kan blive opdateret.

Nu ved jeg ikke hos hvilken udbyder, du har din konto, men nogle har også Web mail, så du kan komme til den den vej rubdt, og slette det, det ligger.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 15:00

det er rimelig vigtigt at få at vide hvem der er udbyder for at give dig hjælp.

Men....

er du for eks tdc kunde og tilknyttet webmail (hvad de fleste er uden at vide det) - skal du ind og rette på diverse indstillinger der - netop også i at der ikke skal gemmes kladder og sendt post - der er kun 10 mb plads til rådighed og det bliver hurtigt fyldt op hvis du modtager mange - og især tunge e-mails.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-08-06 17:00

min udbyder hedder tdc og jeg har ikke lige fjernet flueben, det lader til at jeg fjernede dem da jeg fik ny pc-er og alt skulle opsættes igen, det gør jo ikke problemet mindre. jeg kunne jo kontakte tdc men nu kontakter jeg altså kan.du oplyste medlemmer

Accepteret svar
Fra : surfsusan

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-06 17:39

Log in http://tdconline.dk

Klik på indbox

Klik på indstillinger

Vælg Centralt spamfilter og sæt dine indstillinger som du vil have det.
F.eks til at slette dine spam mail hver dag eller at få tilsendt mail en gang om ugen, om hvad der ligger i din spamfolder. Eller at funktionen ikke skal benyttes.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-08-06 18:05

Jeg er desværre ikke i stand til at afprøve dit forslag nu surfsusan men gør det når jeg kommer tilbage så hermed ønskes en god og rar lørdag aften til jer alle og jeg vender tilbage men det bliver nok søndag før jeg "kan.du"
mvh,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-06 18:26

Du kan læse og redigere (slette) dine mails, på TDC´s server fra en hvilken som helst computer med net forbindelse, du skal bruge dit brugernavn op password for at logge ind, den du fik da blev kunde hos TDC, og oprette dig selv som bruger

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-08-06 10:10

Det kan godt være at jeg ikke er vågen, men den indbox der tales om hvor er den jeg er logget ind men jeg kan ikke finde noget der hedder indbox??

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-08-06 10:31

Øverst i højre hjørne , lige under Login knappen står der mail - der kan du klikke eller lidt længere nede, hvor der står Indbakke .... der står ikke indbox nogen steder - min fejl...

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 27-08-06 11:11

Tak for svaret surfsusan. det går jo ikke hurtigt hos tdc, men nu lader det til at virke,

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-08-06 11:16

Selv tak, godt det virker for dig nu.

Jeg har været ansat i TDC i 33 år .... så jeg ved alt om hvordan der arbejdes, går ikke ud fra tingene har ændret sig de sidste par år ...