/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ensomt træ
Fra : heyckendorff
Vist : 551 gange
140 point
Dato : 25-08-06 23:20

Jeg er fotograf og leder i forbindelse med et fotoprojekt efter et ensomtstående træ jeg må overhælde med brændbar væske og derefter brænde af.

Ideelt set skal jeg bruge et åbent minimalistisk landskab hvor der kun er kun er f.eks mark/eng/marsk/hede og så det her ensomme træ.

Nogle der har en sådan mark med et udgået træ der skal fældes anyway? Eller måske blot kender et sted.

Mvh.

Werner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 00:21

er det en ide at kontakte hjemmeværn/brandvæsen og måske få lov at stille et fældet træ op midlertidigt ??... så har de da lidt at øve sig på

Kommentar
Fra : heyckendorff

Dato : 26-08-06 06:35

miritdk...ja det er jo en mulighed. Men jeg vil absolut foretrække at det er et træ der allerede står på en given plads. Jeg vil have at der skal være så lidt arrangeret i billedet som muligt.
Men skulle det vise sig helt umuligt at finde sådan et træ er muligheden måske værd at overveje

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 19:25

Et levende træ overhældt med en brændbar væske vil sikkert "futte af" meget hurtigt. Afhængigt af træets fugtighed. Den brændbare væske vil meget hurtigt forbrænde, men et levende træ indeholder altså en meget stor vandmængde. Afhængig af træets art vil det også indeholde nogle brændbare olier. Men der er altså mange ubekendte i din ligning, og hvis du skal være sikker på at få det ønskede resultat er der mange ting du skal undersøge først, ellers risikerer du bare at brænde et træ af og dit billede bliver alt andet end hvad du havde tænkt dig. Også selv om du tager en hel serie.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 19:28

P.S.: Jeg forstår godt at du foretrækker så lidt arrangeret som muligt, men hvis du vil være sikker på at få det ønskede resultat, bliver du nødt til at foretage nogle forsøg først. De kan meget nemt blive såvel dyre som vanskelige.

Kommentar
Fra : heyckendorff

Dato : 27-08-06 10:05

Hej Arne.....du har ret i at der er en del ting at tage højde for.
Ideelt set skal det være et udgået træ der har ståer længe på rod således at det er tørt.
Dernæst har jeg tænkt at finde frem til en brandbar væske der har en god vedhæftningsevne, ikke er for flygtig, samt en der ikke udvikler for meget røg.

Eventuelt kunne jeg måske ansøge om hjælp fra hæren og en af deres flammekastere

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-08-06 17:48

Spørg Brandvæsenet om væsken osv.

Måske de har et træ på deres øvelsesområde - de vil garanteret gerne deltage med råd og dåd.

Hanne

Annuller spørgsmålet
Fra : heyckendorff

Dato : 17-09-06 17:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål