/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
KeyLogger
Fra : refi
Vist : 734 gange
50 point
Dato : 25-08-06 14:44

Vi kan hurtigt blive enige om at en keylogger er spyware.

Spørgsmålet er om det er SKADELIGT spyware når man bevidst selv har installeret den ?

Alle programmer kører upåklageligt men scanner jeg komputeren viser den 4 spyware-filer - alle relateret til keylogger (2 .ink filer - 1 .exe fil og 1 .backup fil ).

Egentlig var programmet (KGB KeyLogger) kun installeret for sjovt (maskinen bliver KUN brugt af mig) men det kan faktisk også være en hjælp til at finde pasword/koder man hen af vejen glemmer.

Kan man forvente at det kun er mig der "spyer" min komputer - ELLER ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-06 17:42

en keylogger kan så nemt som ingenting være en bagdør til for eks trojanere (ved du sq da godt nå !)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-06 17:47

afluringsværktøj for en hacker der liiiiiiiiiiiiige skal - grim ting i de forkerte hænder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 17:48

Det kræver vel trojaneren kommer ind i maskinen først.

Der er jo ikke tale om at keylogger åbner andre porte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 17:58

Nu har jeg jo ikke så meget glæde af at hacke min egen maskine

Jeg ved da flere der bruger dem for at kontrollere deres børn (sågar en bekendt der ligger i skilsmisse og vil kontrollere sin kone)

Problemet er om det letter adgangen for udefrakommende.

HVIS man får den slags udefra har den vel sin egen keylogger med - den kan vel ikke få adgang til min.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 18:29

Hvor har du hentet programmet???

Copy
(KGB Keylogger to send the activity logs using FTP delivery, although it requires an additional download)

http://www.download.com/KGB-Keylogger/3003-2092_4-10473526.html?tag=tab_rev

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 18:34
Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 18:36

Det er hentet på deres egen hjemmeside.

Den tekst du henviser til har jo ikke noget med sagen at gøre.

Det er jo ikke en fremmed maskine - så den skal ikke sende til nogen.

Jeg er udmærket klar over at man kan installere den på andre maskiner og få den til at sende til en selv, men det er jo ikke det den bliver brugt til eller er sat op til.

Den laver blot en tekstfil (jeg selv bestemmer hvor).

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 18:36
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 18:37

Spørgsmålet er om det er SKADELIGT spyware når man bevidst selv har installeret den

NEJ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-06 18:39

Citat
sågar en bekendt der ligger i skilsmisse og vil kontrollere sin kone)
... se det er jo en helt anden sag - nemlig noget med privatlivets fred og lovgivningen - man må ikke overvåge uden at oplyse om det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 18:47

"miritdk"

Hvis jeg vil "overvåge" min kone eller småbørn (det sidste har vi ikke) så spørger jeg da ikke om lov inden

"manse9933"

Se nu nærmer vi os sagens kerne - det var det jeg var i tvivl om....

Programmet kender jeg udmærket - det var kun et spørgsmål om det lettede adgangen for andre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-06 18:59

refi din nød jeg citerede hvad du selv havde skrevet og gjorde opmærksom på lovligheden i det

aner ikke om den letter adgangen - følger med og ser om nogen har de vise ord/beviser

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-06 19:00

Hvorfor jeg ikke kunne svare på det direkte var fordi
jeg ikke vidste hvor du havde hentet det(der er mange skumle sider out there)
Jeg har selv leget med forskellige kyeloggere for at
finde ud af hvordan af disse programmer virker(forebyggende),jeg er skide bange for at få sådan noget skidt ind på min pc uden min viden.
Derfor disse link,så regnede jeg med at du kunne indse at der ikke er nogen fare ved at installer programmet,
når man har det under kontrol.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 19:14

Tak for svaret Manse9933.

Det var lige præcist det jeg var i tvivl om.

Men jeg mente også selv at det er sikkert sålænge man selv sidder med kontrollen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 19:18

Jeg henter de fleste programmer på denne side>
http://www.snapfiles.com/adware_spyware_concerns.html
Fordi>
http://www.snapfiles.com/Freeware/security/fwaccessmonitoring.html
Og selvfølig andre sider der har deres sikkerhed i orden.

Kommentar
Fra : Manse9933