/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Transporter
Fra : jacoblauvring
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 24-08-06 13:13

Hej
Jeg har besluttet mig for at købe en VW Transporter
Det skal være en 2,4 D fra mellem 1990 til 1998 og til max 25.000 kroner, gerne lidt mindre.
Den skal være med splitbagdøre og træk, ellers er der ikke så store krav.
Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg skal kigge på ved denne model, når jeg skal ud at kigge efter en? Nogle der har prøvet den før som har nogle erfaringer/advarsler?
Med venlig hilsen
Jacob

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-06 14:53

Rust i skærmkanter og inderskærme og undervogn ved diverse ophæng.

Om den er med indbygget "swimmingpool" = utæt så den står fuld af vand, mest i varerummet men også under måtterne foran.

Om bremserne er i orden, de er ret dyre at skifte på den model.

Om tandremmen er skiftet ( skal skiftes for hver ca 60000 km)

Om hjullejerne er i orden.

Alt efter hvor meget den har kørt, om den bruger olie eller om motoren spilder olie.

Og så lige en oplysning: Hvis ikke den skal bruges som firmabil koster den 9200 om året i vægtafgift.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jacoblauvring

Dato : 07-09-06 13:29

Tak for svaret dova.
Jeg har nu købt en VW Transporter 2,4D, lang udgave med splitbagdøre og nyt træk.
Den er fra 1991 og har kørt 380.000 km.
Der er lidt overfladerust men intet i ophæng og inderskærme. Den har et stort stenslag i forruden men uden for synsfeltet, men ellers kører den skide godt med gode bremser. Der er 14 måneder til syn og jeg fik den presset ned i kr. 14.000,- hvilket jeg er godt tilfreds med.
Mvh
Jacob

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-06 14:02

Jamen med bilen, håber du bli'r glad for den, de kører nemlig godt som du også allerede har fundet ud af.

mvh dova