/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ønsker kun at blive gældfri
Fra : antol
Vist : 3675 gange
20 point
Dato : 24-08-06 10:10

Hvem kan give mig svarret på dette spørgsmål:

Hvor går man hen, når man bare så meget ønsker at blive gældfri.

Jeg ved det var dumt, jeg har fortrudt så mange gange, men sket er sket, og nu hænger det mig bare ud af halsen. Jeg har en rimelig løn, og burde have råd til lige præcis, hvad jeg ønsker mig. Men det har jeg ikke, af den "gode" grund, at jeg har sat mig i et uoverskuelig gældshelvede. Nu er det jo ikke fordi jeg har oparbejdet gæld, pga. pitza og biografture. Jeg havde såmend bare 2 teenagere, som krævede lidt ekstra undervisning i folkeskolen (dansk og matematik). Da vi kom til at ungene skulle i 9. kl. mente folkeskolen ikke at de kunne bruge flere år på ekstra undervisning.
Kommunen ville kun hjælpe med efterskole, hvis ungerne blev anbragt. Det ville jeg af gode grunde ikke gå med til, så jeg måtte selv betale. Da det kostede 2.000,- om måneden pr. barn + det løse, gik der ikke lang tid, før den udgift løb op i 100.000,- Banken ville selvf. ikke hjælpe, da det ikke var nødvendigt at sende børn på efterskolen, når der er folkeskoletilbud i DK. Så ja, jeg gjorde det dummeste i hele verden, jeg lånte ved div. lånefirmaer. Alt i alt, kan jeg bare ikke følge med strømmen af girokort og renter. Min gæld er oppe på et fint 150.000-tal. Banken vil ikke hjælpe, da jeg nu står i ribers. Har jeg lært noget af dette, da mon ikke !!! Aldrig skal jeg så meget som låne en 25-øre mere. Og jeg har kun et eneste ønske til jul, at blive gældfri.
Er der nogle som kan svare på følgende, hvem kender til en bank, som har lyst at overtage en quinde i hendes bedste alder med en pæn gæld. Har prøvet at overbevise min bankrådgiver, om at jeg bedre kan betale, hvis min gæld er til små renter i en bank, end monster renter andre steder. Hun tror ikke rigtig på mig, hun ville bedre kunne tro mig, hvis jeg har fast ejendom, men det har jeg altså ikke. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, du får et kys, hvis du hjælper mig, med en løsning. P.s. jeg låner ikke penge hos kriminelle, orker ikke det bøvl

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 20 point
Dato : 24-08-06 10:15

Hej
Jeg skriver, fordi jeg er interesseret i at høre hvad der kommer af råd.
Torben

Godkendelse af svar
Fra : antol

Dato : 24-08-06 10:19

Tak for svaret bauchmann.

Ja tak, venter også spændt. Det kunne være, et af svarene kunne lette lidt af hovedpinen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-08-06 10:31

Det er meget svært at svare på ud fra de ting du skriver.
Det billigste ville selvfølgerlig være at få et banklån istedet for det grå marked.
Der er flere muligheder, men der skal flere oplysninger til. Ja, det spiller en lille rolle som banken "det er din egen skyld", men men det tror jeg ikke rigtig på.
Hvis du har fast arbejde og har penge til overs når din efaste udgifter er betalt, skulle der normalt ikke være de store problemer.
Jeg kan ikke komme med den ideele løsning da jeg ikke kender dine økonomiske forhold. Der er flere løsninger på dit problem.
Hvem skylder du pengene?

Du kan evt. kontakte mig via mail
hawaii snabel a sol punktum dk

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 24-08-06 10:54

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at gå i nogle andre banker og høre om de vil overtage gældsposten. Tag alle relevante papirer med og lav selv et budget hvor du opstiller din indtægt, dine udgifter og ikke mindst en post hvoraf det fremgår hvor meget du vil betale af på gælden hver måned.
Det vil virke troværdigt og vil vise at du virkelig ønsker at afdrage på din gæld.

Det der taler imod at en bank vil overtage din gældspost er selvfølgelig at du ikke har noget at stille i pant, fast ejendom, bil eller lign. samt det faktum at du står i Ribers.

Håber at det vil lykkes for dig.

Mvh.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 24-08-06 10:57

PS. Du har lukket spørgsmålet, så om lidt er der ingen der kan komme ind og se det.

Tag evt. og "kopier" hele dit spørgsmål over i et nyt.

Mvh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-08-06 11:04
Kommentar
Fra : gaeldfri

Dato : 12-09-08 15:25

Her kan du få hjælp med din gæld, råd og vejledning.
http://www.gaeldfri.dk/