/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Farsø, Hvam, Simested
Fra : ovehenry1
Vist : 471 gange
90 point
Dato : 22-08-06 18:56

Jeg har prøvet mange gange, men prøver igen. Her er en del 1, af mit spørgsmål
Afskrift fra Kirkebog.
Mads Poulsen.
Fra Simested kirkebog. Fødte mandkøn 1852.
Født 5 januar - Formedelst sygdom hjemmedøbt 8 Februar. Bragt i kirke den 8 April.
Forældre: Ugivte Else Jensdatter, opholdende sig hos faderen Husmand Jens Christian Christensen på Dalsgaard Mark.
Som Barnefader udlagt Poul Andersen, tjenestekarl i Brøndum Mølle,Hvornum sogn.
Faddere: Husmand Niels Lauges enke og pigen Ane Villumsdatter begge af Hvan.Husmand Jens Christian Christensen på Dalsgaard Mark.
Ungkarl Christian Jensen i Korsøe og Ungkarl Jens Olesen i Hverrestrup.
Moderen er 34 1/2 år.Moderen tjente paa Dalsgaard Mark 10 Måneder dagen før fødslen.

Er der nogen der forsker i samme person?

Mads Poulsen dør i Gjesing ved Auning i 1913 og var da arbejdsmand.
del 2
Aksel Emil Poulsen var søn af ham og det blev engang sagt at der var mange slægtninge omkring Strandby ved Løgstør. Er der nogen der har noget jeg kan bruge

O.Poulsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-06 19:33

Jeg husker ikke tidligere data, men her er han så igen:
"
Mads Poulsen
Birth: 6 Jan 1852 Place: Simested Parish, Rinds District, Viborg County, Denmark
Death: 4 Oct 1913 Place: Gjesing Parish, Soderhald District, Randers County, Denmark

Father: Poul Andersen
Mother: Else Jensdatter

Spouse: Anne Kathrine Nielsen
Marriage: 9 Sep 1885 Place:
"
Sønnen Aksel Emil er jo nok født så sent, at vi ikke kan finde ham på nettet
Ved vi hvor/ hvornår konen Anne Katrine er født?

Alt for almindelige navne. Det samme gælder bedsteforældrene...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : ovehenry1

Dato : 22-08-06 21:11

26 August 1863 Farsø Sogn,Gislum Herred

Hej Svend, jeg har haft besøg fra USA og de er meget intereseret i vores aner, på forhånd tak.