/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Bombada flåd ?
Fra : Begynder14år
Vist : 4003 gange
50 point
Dato : 20-08-06 17:07

Hvad er det helt precist og hvordan bruger man det ?

På forånd tak

Kommentar
Fra : janing

Dato : 20-08-06 17:22

Hejsa

Bombada flåd er bare en lidt mere udviklet form, for et almindelig boble flåd.

Bombada flåd har et lille plastrør i den ene ende til bedre at styre linien fri fra krogen når du kaster og så koster det ca. 25 - 30 kr. stykket

Men køb du bare de billige bobleflod til at fylde vand i, for de er altid på tilbud og virker fint nok, + at begge typer lige let går i stykker, hvis man taber dem lidt uheldigt.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : Begynder14år

Dato : 20-08-06 19:45

Nu var det fordi jeg havde fået 2 stk. af en ven ikke fordi jeg ville investere

kan du lidt mere precist fortælle hvad der er bedre ved det ? Tak

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 21-08-06 10:21

Gutten spørger om noget spændende, jeg har også et men aner sku ikke hvordan den virker fordi når du fører linen gennem røret og der kommer bly på går blyet til bunds der er jo ikke pind til

Accepteret svar
Fra : biotopp

Modtaget 50 point
Dato : 29-08-06 13:57

Hej
Bombaba flådet kan man benytte når man fisker med spinnestang og vil bade en flue, orm mm.
Man monterer bombadaen på linen, derefter binder man en "stopklods" på linen feks. en svirvel. I den anden ende af svivlen binder man så en linetjavs/forfang på 3-6 m. alt afhængig af hvormeget man kan styre. En stanglængde er normalt til at styre både når man skal kaste samt når man skal lande en fisk. Hvis forfanget bliver for langt kan det blive besværligt at lande en fisk med mindre man kan kane den ind. I enden af forfanget monterer man en flue eller to.
Svivlen forhindrer flådet i at glide ned til fluen samtidig med at den giver fisken mulighed for at tage line så den ikke kan bruge flådet til at rive fluen ud af dens kroghold.

Læs evt. mere her
http://www.fynfisker.dk/bombardafiskeri.asp
http://www.vakringer.net/bobleflod.htm
http://www.lystfiskernet.dk/spinnefiskeri.asp?SideID=37

MVH
Topper

Godkendelse af svar
Fra : Begynder14år

Dato : 18-09-06 00:29

Tak for svaret biotopp, det hjalp en del