/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows update
Fra : claire
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 19-08-06 22:49

Jeg tror jeg har en windows update problem. Automatiske opdateringer er slået til. Så undre det mig at jeg i lang tid ikke har fået opdateringer. Jeg går på windows update, og forsøger manuelt, får følgende fejl meddelse:

Filer, der kræves for at bruge Microsoft Update, er ikke registreret eller installeret på computeren længere. Sådan fortsætter du:

Registrer eller installer filerne igen for mig (Anbefales)
Giv mig mulighed for at læse om flere trin, der muligvis kræves for at løse problemet

Jeg har en orginal xp version, som fulgte med min pc, og har ikke rette på indstillinger...... fejlmeddelsen kommer frem hele tiden og starter "forfra" når jeg klikker på det igen?

Hvad kan der være galt? jeg har norton på pcen?

På forhånd tak

Claire

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:03

Prøv at hente/installere og køre dette program for at rense din registreringsdatabase:

Fjern kun efter en scanning med programmet, alt hvad der er mærket som:

"Safe to delete"

Klik på : 'View details'

..og i vinduet vælger du øverst; menupunktet: Delete

Afslut og GENSTART din computer.

Opdatér så fra Microsoft igen.

Måske det afhjælper dit problem?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 23:10

Hov... linket til programmet manglede jo :

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 23:16

har du forsøgt at registrere igen - oplysningerne kan jo være gået tabt så du ikke kendes igen

ps..har du sp2 på maskinen ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 23:18

ovenstående kom jeg i tanke om pga denne artikel:
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=3898802/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-06 23:22

du kan prøve at køre denne - den burde rette problemerne

http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 20-08-06 00:33

prøv at installere internet explore 6 igen det retter mange gange op på de problemmer der nogle gange kommer når man skal køre windows update.

Kommentar
Fra : claire

Dato : 20-08-06 00:48

Mmmhhh jeg har prøvet at kører regcleaner og genstart, uden held. Jeg har sp2 på pcen. Jeg det lige som om at, når jeg vil opdatere pc, at den bare bliver med at "prøve".

hvis jeg skal geninstallere explore, hvad skal jeg vælge? Jeg har scannet med Norton og der kommer ingen problemer frem, og pc kører også helt fint, så jeg tror absolut ikke der er virus eller andet i den.

jeg overvejer at ringe til Bill Gates.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-06 00:50

Den miritdk linker til burde klare problemet.

Klik "Flush Softwaredistribution" -> Sæt flue i "Fix Windows update" -> klik GO. Lad den køre færdig. Måske skal der en genstart til.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 01:30

Prøv at gå ind på denne side, og søg efter opdateringer. Starter automatisk.
Slå din Firewall fra, og lad den scanne din pc.
Tror du mangler et axtivt x, der sørger for opdateringer.
Bliver du bedt om at installere et aktivt x, siger du ja.
Og har du en lovlig XP, går opdateringerne igang, med det samme.
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 01:32

Glemte at skrive, når du først er godkendt, starter alle opdateringer normalt igen.

Kommentar
Fra : claire

Dato : 20-08-06 11:05

hejsa

http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix jeg er noget på bar bund, efter jeg har downloadet dettet?
sJeg har også prøvet at slåp firewall fra og prøve igen, det er rigtig nok jeg mangler et axtivt x, men det kommer ikke op og spørger om jeg vil installere dettet.

claire

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 11:25

Prøv at gå ind på linket jeg gav.
Eller opdater din pc manuelt, bare en enkelt gang.
Så skulle det gå af sig selv, da du mangler noget fra MS side Aktiv X/ Vallidering af din XP, der gør at du kan få vist meddelelsen, (der er nye opdateringer).
Og det kan du ikke hente andre steder end hos MS.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 11:27

Det kunne jo være at dine sikkerhedsindstillinger er for 'strenge'? Dvs. at du ikke tillader de nødvendige ActiveX komponenter der kræves for at opdatere? Prøv derfor at sætte dine sikkerheds indstillinger tilbage til 'Standard' i din browsers menu:

Funktioner->Internetindstillinger... fanen 'Sikkerhed'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 11:29

Ps. Det kunne også være at du er 'kommet til' at blokere for omtalte ActiveX komponenter et eller andet sted i Norton.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 11:33

Kan kun blokkeres af en firewall.
Men det kunne tænkes, at du har slettet det, ved en diskoprydning eller du har ryddet op med et Regcleaner program.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 11:36

Men det er meget nemt, bare at gå ind på MS´s hjemmeside, under opdateringer, så finder du ud af det med det samme, da de begynder at lede efter opdateringer med det samme.
Elle beder dig installere aktivt x, eller andet plugin.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-06 12:39

disken ->
Citat
Men det er meget nemt, bare at gå ind på MS´s hjemmeside, under opdateringer, så finder du ud af det med det samme, da de begynder at lede efter opdateringer med det samme.
Elle beder dig installere aktivt x, eller andet plugin.

Nixen bixen. Ikke hvis man under sikkerhedsinstillingerne har blokeret for at køre ActiveX komponenter af div. slags.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 13:11

molokyle -
Det har jeg nævnt, at han skal slå sin Firewall fra.
Nu har jeg et virusprogram (Norman), der ikke kan lukke for kørsel af Aktive X, men en Firewall (Norman) der lukker for disse ting og sager.
Og går ud fra, at sådan er det med de fleste Firewall´s, ikke selve virusscanneren.

Kommentar
Fra : claire

Dato : 20-08-06 16:45

>jeg kan simpelhen ikke får opdateringer fra windows, det starter bare igen, igen, ingen ingen. Jeg har slået MS firewall fra. Norton fra, sikkerheds instillingerne er mellem. Active-x kommer stadig ikke som en pop-up jeg skal sige ja til at installere. Jeg har intet at vælge imellem når jeg prøver at opdatere.

Claire

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 17:57

Har du været inde på MS´s side og søge.
Hvad sker der.
Får du ikke nogle fejlmeldinger = ??? du har ikke ret til - eller din Pc er fuldt opdateret
Står den bare og tænker i en ½ time eller ?

Så er der kun #det sorte markede tilbage#

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-06 19:22

Prøv lige med Dial-A-Fix igen. Den SKAL virke, og det er ikke så svært.

Hent filen her http://djlizard.net/software/Dial-a-fix.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.

2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"

3. Sæt flueben i "Fix Windows update"

4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.

5. Lad den køre færdig.

6. Genstart maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 20-08-06 20:11

Tak for svaret stl_s.

SUPER det virker endelig, der var lige 15 opdateringer......sikke noget bøvl. Håber det holder. jeg har som sagt aldrig oplevet det før.

Mange tak.

Mvh
Claire

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-06 20:31

Godt det lykkedes dig at få opdateret .

Det holder forhåbentligt i et stykke tid, men man ved jo aldrig hvornår Windows finder på at drille igen .