/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Alletiders.. skyd bare en til
Fra : Klumme
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 19-08-06 18:25

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=471776

Hvor er det befriende godt, at læse om en handlekraftig betjent. Det kunne være, at der belv dæmmet op for den slags kriminalitet, hvis lidt flere betjente (og systemet) turde skride ind overfor den slags rå bøller. Skulle dette ikke være tilfældet, så er der i det mindste en mindre af denne ækle kromosomanomali

Nå man samtidig læser, at den ene i bilen, som er efterlyst for et værtshusmord (hvis dette er sandt) skal ha' psykologisk krisehjælp, fordi en af hans rådne "kammerater" er blevet skudt af en sej betjent, som satte sit liv og vores højere end den parasit som førte bilen, så er det til at TRPGOBSAG (Trille rundt på gulvet og brække sig af grin)

Må han, den seje betjent, få en STOR medalje

Hvad sp. var.... Det er ikke noget spørgsmål LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-08-06 18:42

Synes at det ville være passende, at man på begravelsesdagen kørte de 2 som var med i bilen til stedet hvor ceremonien skulle foregå. Der kunne man sætte dem i et bur, så de kunne få sagt ordentlig farvel til deres kammerat.

Vedbæk garden skulle trække op, og børn, unge og gamle skulle inviteres til en festlig dag, med tombola, amerikansk lotteri, Bjørn Tidemand, kaffeboder, pandekager og små hjemmebagte "Såkandelæredet" kager. Højdepunktet skulle være overrækkelsen af en medalje til dagens helt af Politidirektøren, mens hele det officielle København så på og klappede.

Der må naturligvis ikke spyttes på fangerne, som skal behandles med respekt.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-08-06 18:52

hvis beskrivelsen passer til hændelsen, så giver jeg dig ret.

mht. straf, er jeg meget usikker, da barske fængselsdomme tilsyneladende ikke afskrækker menneskeheden i alverdens stater.

vi behandler generelt hinanden for dårligt og er for egoistiske, men det er en anden historie.
et par strøtanker en stille lørdag aften...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-08-06 18:55

Selvfølgelig er der en masse "hvisser" Aase, men hvis man tager udgangspunkt i, hvad der er refereret i avisen, så har betjenten min klare sympati for hans handling.

Den efterfølgende seance LOOOL...... ja ja det mener jeg sgu seriøst

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-08-06 19:06

gabestokken frem igen?
den er jeg ikke helt med på, tror ikke på den med respekten men tværtimod vil de fleste tilskuere føle en berettiget vrede, som ikke kan styres, når vi er i flok

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-08-06 19:10

Jo jo.... der jo buret inde, så ingen lægger hånd på dem... De skal jo være pæne og hele, når de skal stilles for en dommer LOOOL Retssagen foregår jo først senere

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-08-06 20:28

langskytterne - har du tænkt på dem? æg, sten, å sår'n

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-08-06 20:39

den slags burde politiet have lov til , uden de risikere en større undersøgelse , forbryderne er i dag bedre beskyttet af loven end alle andre
hvis politiet fik lov at skyde noget tidligere , kunne vi nok undgå at flere sager udviklede sig så meget , og de idioter der laver så grove ting , at der er behov for at bruge våben , er selv ude om det , dem har jeg intet tilovers for

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-08-06 07:05

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=462532/

2 Alen af et stykke. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige Hvor er det tragisk

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 20-08-06 10:11

uhhmm, jeg vil gerne ha sådan en "såkandelæredetkagea"

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-06 10:59

Så indlægget på Tv, og kan da egentlig godt forstå handlingen.
Men hvad bliver det næste, at skyde unge knallert kørere der ikke vil stoppe, for at få deres bøde, for at køre for hurtigt.
De skulle hellere tage at gøre noget ved disse indvandrere, der overhovedet ingen respekt har for noget, eller nogen, her i Danmark.
Men gør de det, så kommer hele den pædagogiske HÆR løbende, og råber op, at sådan kan man ikke behandle mennesker.
Straffe der kan mærkes, ikke noget med disse moderne fængsler, der har bedre komfort, end mange ungdomsboliger.
Indsatte har efterhånden flere rettigheder end almindelige mennesker, dog uden at vide, men ???

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-06 11:34

Sæt de gamle i fængsel og de indsatte på plejehjem.

De gamle vil i fængslerne opleve at komme i bad hver dag - få maden serveret på værelset - komme på gårdtur tre gange om dagen - blive underholdt hver aften i opholdsstuen - og blive tilbudt Gudstjeneste hver Søndag!

De indsatte kunne så passende sidde og forsumpe på 8 kvadratmeter i deres eget skidt med et "kig ind" to gange om dagen, for lige at tjekke de er levende..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-08-06 11:52

Disken

Mon ikke du lige skulle se et indslag en gang til?? Det er nok lidet sandsynligt, at en betjents liv er på spil ved standsning af en knallert, men hvis..... ja så for mig ingen alarm. Skyd!!!!

Det kan jo være at rygtet breder sig, og at de måske så kan forstå, at når en betjent ber' dem standse.... betyder det at de skal standse. Og så er det for øvrigt fløjtende ligegyldigt hvad kulør de har.

Så afgjort nej til din mening om, at de HELLERE skulle gøre noget ved indvandrernes manglende respekt.... De skal gøre noget ved dem alle.

Brand go ide Creamy.... så kan de osse få en liggedag ind i mellem LOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-08-06 07:57

bredker

Selvfølgelig skal der en undersøgelse til, når en betjent har skudt, og politiet bør lige så selvfølgeligt ikke undersøge sig selv.

I mellemtiden har sagen taget en interesant udvikling.... http://ekstrabladet.dk/ekstraBladet/112/article219273.ece

Godt nok mener jeg stadig, at forbrydere skal have en helt anderledes hårdere og kontant behandling, men vi skal ikke ende som en Saddam Husseinsk politistat.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 22-08-06 00:27

Citat
Sæt de gamle i fængsel og de indsatte på plejehjem.

De gamle vil i fængslerne opleve at komme i bad hver dag - få maden serveret på værelset - komme på gårdtur tre gange om dagen - blive underholdt hver aften i opholdsstuen - og blive tilbudt Gudstjeneste hver Søndag!

De indsatte kunne så passende sidde og forsumpe på 8 kvadratmeter i deres eget skidt med et "kig ind" to gange om dagen, for lige at tjekke de er levende..

Det er den bedste ide jeg endnu har set, og hvor har du ret.

I vores område skal man betale over 5oo kr. i timen for at få slået græs/fjernet sne - for bare 2-3 år siden kostede det 150 kr. om måneden.
Jeg HAR spurgt på teknisk forvaltnig hvorfor? Svaret var det er prisen nu - sådan - godt svar ikke?

Vores netop afdøde kusine havde en snerydningsordning til kr. 1.260,00 i vinterperioden, det synes jeg er en fremragende ide, især hvis man ikke kan selv/gerne vil rejse sydpå i vinterhalvåret.

Og apropos snakken om alle ledige, er det jo en oplagt ide, det kræver jo ikke den store akademiske eksamen eller sprogkundskaber, det kan kun være meget meningsfyldt at hjælpe pensionister, der ikke kan klare de tunge opgaver, men gerne vil blive i eget hjem, som alle kommuner jo bræger om er det, der giver livskvalitet, og det er jeg også enig i, hvis altså man kunne få lidt hjælp til en rimelig pris.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 08-09-06 05:23

Tak for svaret creamygirl.