/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Firewall
Fra : okjk
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 19-08-06 15:28

Hej - Bruger denne gratis firewall: Sunbelt Kerio Personal Firewall - den er udmærket, men efter de 30 dages prøvetid kommer der dagligt en menu frem hvor man skal klikke på for at få den væk - nogen der ved om man kan undgå dette ( bortset fra at betale licens ).
Har tidligere anvendt Zonealarm, men den blev ustabil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 15:39

Tror du ikke at ZoneAlarm blev ustabil ved en lidt 'uheldig' opdatering?

For så findes svaret/løsningen på problemet her:

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27427

Ps. At omgå en en licensbetingelse er altså ulovligt og ulovlige spørgsmål på www.kandu.dk behandles således: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=78514

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-08-06 15:53

Det er på ingen måde fordi jeg er interesseret i at omgå en licensbetaling.
Jeg har blot flere steder læst at man sagtens kan anvende den omtalte firewall efter de 30 dage, det er kun nogen specielle muligheder man ikke får med, så troede jeg bare man slap for den menu, og at jeg måske bare skulle fjerne et "flueben" et sted
Der findes jo mange gratisprogrammer man kan anvende uden at skulle klikke noget væk - men jeg vil lige se på dit link om Zonealarm, for det var ganske rigtigt i forbindelse med en opdatering.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 16:19

Citat
Det er på ingen måde fordi jeg er interesseret i at omgå en licensbetaling.

Gu' er det sgu da så! Hvad tror du dette betyder?
Citat
Free download - full version 30-day trial

Det betyder at du må købe dig til servicen, når de 30 dages prøveperiode er udløbet.

Det er SHAREWARE: http://en.wikipedia.org/wiki/Shareware

Ydermere har du forpligtet dig til at overholde betingelserne ved brug: http://www.sunbelt-software.com/Terms-Of-Use.cfm

Hvorfor tror du at menuen minder dig om du skal betale for brug?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 16:21

Som sagt din firewall er gratis ...javel i 30 dage ...nichts weider

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 19-08-06 16:22

Comodo Personal Firewall er ganske gratis også...
http://www.personalfirewall.comodo.com

Jeg er skiftet til denne, fra ZoneAlarm, efter at stl_s skrev;
Citat
Firewall alternativet kan være Comodo. Efter min (og andres) mening, den bedste software firewall i øjeblikket. Prisen vil garanteret tiltale dig http://www.personalfirewall.comodo.com/
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=91784

Her er deres forum;
http://forums.comodo.com

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 16:23

Skal du bruge en gratis firewall eller andet program uden at betale, må du kigge dig om efter noget FREEWARE: http://da.wikipedia.org/wiki/Freeware

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 16:24

Comodo er et udmærket valg ..som Dr.Disco (..og stl_s) påpeger

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-06 16:37

Kerio fortsætter i en lettere neddroslet version efter de 30 dage, så den er god nok. "Tiggeriet" holder op igen af sig selv. Du må nok lige holde ud i nogle dage endnu.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 19-08-06 16:40

Herunder har jeg indsat teksten fra PC wordls side, hvorfra jeg har hentet programmet

Kerio Personal Firewall er en smart og let anvendelig personlig sikkerhedsforanstaltning, der helt og holdent beskytter computere mod hackere. Programmet er bygget over ICSA-certificeret sikkerhedsteknologi og virker både som firewall og IDS (Intrusion Detection System).
Note: Producenten angiver, at programmet er gratis, men det er faktisk shareware. Programmet virker fuldt funktionsdygtigt i 30 dage og derefter slukkes for nogle få af programmets funktioner, såsom web-filtrering og internet-gateway. Funktioner man godt kan leve foruden, hvis man kun leder efter en god firewall og IDS. Derfor kan programmet med en vis ret anses for at være freeware.
Til: molokyle Jeg vil klart anbefale dig at læse dine egne mails inden du sender dem afsted - de ligger langt fra den sobre tone man ellers finder herinde - det er muligt at du ikke har til hensigt at virke ubehagelig, men sådan opfattes din mail, når du kommer med insinuasioner - og belæringer hvis jeg havde til hensigt at omgå noget som helst, ville det vel være noget nær det dummeste at annoncere det offentligt.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 19-08-06 16:45

Tak for svaret stl_s. Lige hvad jeg havde brug for.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 17:00

Velbekomme , og tak for point.

Btw, PCWorld tager fejl. IDS´en forsvinder også efter 30 dage .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 17:16

okjk ->
Citat
Til: molokyle Jeg vil klart anbefale dig at læse dine egne mails inden du sender dem afsted - de ligger langt fra den sobre tone man ellers finder herinde - det er muligt at du ikke har til hensigt at virke ubehagelig, men sådan opfattes din mail, når du kommer med insinuasioner - og belæringer hvis jeg havde til hensigt at omgå noget som helst, ville det vel være noget nær det dummeste at annoncere det offentligt.

Læs hvad der står i mine indlæg ..og ikke hvad DU tror der står

..så lægge mavesyren sig sikkert igen og vi slipper for dine sure opstød

Det hele kom sig af jeg troede du ville beholde den fulde version du havde downloadet, grundet hvad du rent faktisk skrev i dit spørgsmål:

Citat
..men efter de 30 dages prøvetid kommer der dagligt en menu frem hvor man skal klikke på for at få den væk

Fej for egen dør.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-06 17:24

Jeg vil ikke blandes ind i jeres diskussion, men personligt så jeg ikke spørgsmålet som et forsøg på "omgåelse", men vi kan jo opfatte tingene forskelligt i "kampens hede".

Bare min tiøre .

Over and out fra mig, i denne tråd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 17:32

Ja ja, godt ord igen. Lad os bare være venner og tale pænt til hinanden. Om man insinuerer noget eller blot kommer med sin uforbeholdte mening er selvfølgelig til diskussion, men belæringer var faktisk noget jeg troede man ønskede ved at stille et spørgsmål på www.kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 20-08-06 09:23

Molokyle - som du selv skriver Citat: Det hele kom sig af jeg troede du ville beholde den fulde version du havde downloadet, grundet hvad du rent faktisk skrev i dit spørgsmål:

En ting er jo hvad du tror, det er ikke nødvendigvis ensbetydende med hvad der var min intention - heldigvis ser det jo ud som om andre godt kan opfatte et spørgsmål som et spørgsmål, uden at tro at man har skumle hensigter.

Ellers er jeg meget enig som vist også fremgår , at det er en god ide at tale pænt til hinanden.
Slut herfra