/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Linksys WRT54G driver og vejl
Fra : ferik
Vist : 4665 gange
100 point
Dato : 18-08-06 11:54

Jeg skal hjælpe en ven med at opsætte en Linksys WRT54G 2,4 GHz 54g router,
der er ingen vejledning eller driver,
på Linksys hjemmeside er der flere WRT54G modeller,
jeg ved ikke hvilken driver jeg skal bruge
enhedens serie nr: CDF103719815
på en lille seddel bag på routeren står der:
FCC ID: PKW-WM54G
og: IC ID: 3839A-WM54G

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Content_C1&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416835852&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
model v1,0 til v6,0, hviken kan mon bruges

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-08-06 12:11

Du skal ikke bruge nogen driver
Den skal bare sættes til.
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-08-06 12:17

Forbind den med det net stik der er alene til dit internet moden. Og tag et af de andre stik og sæt din PC til dette.
åben din browser
skiv i adresse linie 192.168.1.1
Så skulle du få adgang til din Router
Gennerelt er linksys router næsten helt ens i opsætningen - menuer og Navne på felter.
Så kan du bare bruge en af de Qvik-vejledninger der ligger for 54g
Der ligger en hel del på deres hjemmeside
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-08-06 12:26

På den CD der ligger i æsken til din router er der også vejledning til opsætning.
Den er der også på dansk.
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-08-06 12:38

foreløbig tak til Benjamin H
det lyder ret enkelt at få den at virke
min ven har ingen CD eller vejledning
jeg har kendskab til 2 forskelligere. der har opgivet at få Linksys routerer til at virke, og leveret dem tilbage til forretningen, så ligefrem nemt er det ikke altid
opsætningen vil ikke blive prøvet før i næste uge
computeren kører med Win XP pro
TDC internet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-08-06 12:59

Jeg har ikke haft problemer med at sætte WRT54G op.
Hvis du starter med at få adgang til nettet (som almindelig router)
[Internet] - - - - - Ind [Router] ud - - - - - - PC
Så kan du lave den trådløse sikkerhed bagefter.
TDC og XP skulle ikke give problemer.
Jeg må sige det er første gang jeg høre om at nogen opgiver Linksys. Men det kan så forekomme fair nok.
God fornøjelse
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-08-06 20:34

Som Benjamin skriver, bør der ikke være nogen ben i at få den til at køre med den firmware der ligger i routeren. - Du bør derfor også nemt kunne få kontakt til routerens opsætning, og se hvilken firmware version der ligger i den.
Der kan derfor kun blive tale om at skulle opdatere denne firmware.

Hvad angår forbindelse mellem internettet og routeren, kan godt kræve lidt fodarbejde, alt efter hvilken udbyder din ven benytter sig af. - Her kan der nemlig godt ligge en forskel.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-08-06 21:36

TDC er udbyder
hvordan kan jeg opgradere

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-06 22:19

På Linksys hjemmeside kan du finde de firmware der er nødvendigt, evt. også til dit eget netværk.
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Content_C1&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416835852&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper
Her er der flere versioner fra ver 1,0 til 6,0

Jeg har en undermappe i mine fortrukne, hvor der er links til alle de mærker, hvor en opdatering kan forkomme. - Hvis der er opdateringer, så bliver de hentet ned og lagt i en mappe for det enkelte produkt, hvor jeg gemmer alle firmware, instal'er og PDF filer med mere, samt opretter en TXT fil med de nødvendige oplysninger om de enkelte filer, størrelse og filenavn m.m. så jeg altid har fuld styr på, hvad det er jeg har hentet ned.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-08-06 22:45

Undskyld Erik, jeg overså lige at du selv havde nævnt samme link og alle de versioner der er.
Så prøv at se i routeren, hvilken version den har, og hent så den nyeste (6,0) hvis den er nyere end den der er i Routeren.
En generel mangel hos Linksys og de mange andre, som har firmware til download; er at de ikke nævner noget om hvad der er nyt i den nye version. - Derfor håber man på at den nyeste er bedre.

Jeg har selv lige opdateret min router, men den version har nu også en fejl, den laver kluder i dato og tiden i routeren, hvilket jeg også har skrevet både til den danske og den tyske support, men har ikke fået nogen reaktion.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 30-08-06 21:01

Tak for svaret severino.