/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad sker der i deres hoveder?
Fra : Klumme
Vist : 1503 gange
200 point
Dato : 14-08-06 16:39

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=460398/

Hvis dette er sandt - det må man nødvendigvis spørge om, da der jo anmeldes et utal af fake overgreb - må jeg spørge hvad i himlens navn der dog sker i hovedet på disse mænd. Det er da fuldkommen grotesk, at nogle har så stærke drifter, at de ikke kan styre noget som helst.

Hvorfor pokker finder vi os i, at have den slags monstre rendende løst rundt iblandt os.

Jeg ved godt, at det har været diskuteret før, men jeg undres stadigvæk. Og alle disse "lillable og viskalallesammenværeher" kan lisså godt knytte sylten først som sidst. Her tolereres kun meninger der støtter min holdning "Af med klodserne - medicinsk eller kirurgisk - eller af med knoppen"

Har det mon altid været sådan, og er bare blevet mere synligt, eller er det et tidstypisk fænomen, som skyldes det enorme udbud af elektronisk medieformidling????

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 14-08-06 17:14

Hej Klumme

Jeg er helt enig med dig. Af med nosserne - helst kirurgisk da medicinsk af og til kan omgåes.
Jeg så helst at hovedet røg med ved samme lejlighed - men hvis jeg siger det for højt, får jeg af vide at "de jo osse er mennesker".
Godt så - men hvis man har et træ (samfundet) hvor der er syge grene, så bliver de kappet af. færdi...

Kan kun sige, at hvis det gik ud over nogle af mine unger - så skulle jeg nok gå i fængsel med oprejst pande, og tage min straf for "gren-beskæring"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 17:19

Citat
de jo osse er mennesker

Det er lige præcist her fejltagelsen sker Så fat du bare grensaksen LOOL

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 14-08-06 17:27

Hæ ,ja.

men til dit spørgsmål om det altid har været sådan.

Ja, det tror jeg faktisk. Men før i tiden har det været tabu. Det talte man ikke om. Højst blev der hvisket et par ord i ny og næ. Da jeg selv var barn hørte vi kun om "børnelokkere". Hvad det egentligt gik ud på anede vi ikke. det var noget med at lokke med slik. Og Uh ha da - det var da noget farligt noget.

Samtidig er det også blevet nemmere at få adgang til bl.a. internet sider med et sådant indhold. Nogle er måske nysgerrige i starten, og bliver så "hængende" i dyndet.

Uanset hvad det skyldes, så er de nogle svin og burde behandles som pariaer.

Py ha, det er rart at få luft engang imellem.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 17:33

Hmmmmm

paria -en, -er [paria] (ind.) i Sydindien person der tilhører den laveste kaste;
europ. betegn. for: inder uden for og under enhver kaste;
overf.: person der tilhører et samfunds laveste befolkningslag;
en udstødt

Ja... men bliv nu ikke svag LOOL . Man kastrerer og/eller afliver jo ikke pariaer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-08-06 17:45

Jeg lægger nu lige nu mere mærke til at der først er tale om en voldtægt,
Citat
på loftet i sit hus i en lille landsby havde voldtaget den ene af dem

Hvilket bliver til 2 længere nede.

Citat
Han sigtes nu for at have voldtaget begge piger.

Og så den sædvanlige uheldighed,
at afslutte artiklen med en reklame

Citat
ANNONCE:
Er du single? Find kærligheden med match.com

Det ligner en halv vind.!

Citat
- De to piger forekom absolut troværdige, noterede politiassistenten
.

Denne assistent noterede det, og ikke andre!

Citat
I går forsøgte den 63-årige mand forgæves at så tvivl om de to pigers udsagn

Vi "BT" vil gerne hjælpe jer med at få en mening !

--
Selfølgelig skal sådan noget ikke ske.
Men hvad laver 2 14årige da der ?
Er de nu troværdige eller var de bare sure over at de ikke kunne stjæle mede vodka.

Nej Lad sagen gå sin gang, og fordøm ikke på denne halve vind.

BT kalder ham også i overskriften for Bedstefar,, Det er igen et blikfang for "Køb BT"

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 14-08-06 17:53

Det kunne man så passende begynde på.....

Du er sgu hurtig med ordbogen

For 1 måneds tid siden havde jeg selv et indlæg og et tip angående underskriftsindsamling for højere domme. Der kom et par svar om at folk var trætte af at høre om pædofile hele tiden.

Hvis alle havde den indstilling, så ville det stadig være tabu. Samtidig ville der gøre det sværer for andre ofre at stå frem med en anmeldelse.

En af mine fjerne bekendte har selv været udsat for incest/pædofili. Hun siger at hun som barn troede
at sådan var livet bare. Der var nemlig kun børnelokkere den gang.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 14-08-06 18:04

Natmaden

Selvfølgelig vil BT sælge aviser, og laver derfor en overskrift der "oser" af skandale. Men ved du hvad? Det er det f..... også.

Om han er bedstefar er muligvis sagen uvedkommende. For forhåbentlig er hans børn kloge nok til at holde deres børn fra ham.

Uanset dit syn på BT, og uanset om andre medier beskriver sagen i andre vendinger - så ER han tidligere dømt for pædofili/incest. Så hvorfor skulle betjenten sige til en journalist at pigerne er fulde af løgn??

Om avisen skriver det på den ene eller den anden måde - så er sagen da lige grufuld.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 14-08-06 18:10

Iøvrigt er manden jo ikke dømt endnu.

Spørgsmålet refererede kun til denne sag. Det gælder pædifili i almindelighed, og ikke bare denne "bedstefar"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 18:24

Citat
Hvis dette er sandt

Jeg startede denne tråd med netop denne sætning, velvidende at der er mange fake anmeldelser, samt at pressen selvfølgelig - desværre - usmageligt slår et komma op til et 12 bindsværk for at få penge i kasse. Men men...... Jeg synes der er mange pædofilisager og min holdning til disse monstre er som ovenført nævnt.

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 14-08-06 18:45

ja jeg har ikke nok ord der beskriver min vrede over at saadanne maend og ikke mindst kvinder der laver det for dem en naturlig handling der paafoere boernene varige saar paa sjaelen og ja jeg taler af erfaring de svin grr "bider mig i laeben a arig skab" og hvilke straffe faar de faa politiet faar fat i hmm ja nada nul intet de kan gaa hr nabo men husk ikke mere boerne pillerri "griner min roev i laser" men hvis barnet havde bidt manden eller sparket ham saa fy da en skarns unge de skulle ha skaaret den a og saa stilles op midt i samtlige byer i dk bag efter en tur paa livstid bag trammer hvor de dagligt kan faa taesk haan og grrr naa lidt ord havde jeg aligevel

MVH Karina

ps hvis nogen roerte mine boern var de doede ikke uden et par dages tortur selvfoelgelig"her griner jeg faelt"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 19:35

Faktisk er rigtig mange af de pædofile "børn, der er blevet ældre". Hvornår skal man så bruge grensaksen? Når den pædofile er 13 og begynder at få fornemmelser, som det er naturligt for vedkommende at få tilfredsstillet ved hjælp af småbørn -som han/hun selv blev brugt som lille? Eller skal man vente til de er 15? Eller skal de være 18, 30 eller 60? Problemet er såmænd nok det samme. De har jo lært, at man kan bruge børn på den måde.

Selv om jeg ikke har nogen lilla ble, så vil jeg dog vove at sige, at vi kun får skåret ned på overgrebene med åbenhed og behandling af de børn, unge ---og voksne, der har været udsat for den slags ting!

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 14-08-06 19:55

Ja Birgitta. Åbenhed det kan jeg godt tilslutte mig.

Men til at give "syndsforladelse" overfor tidl. ofre - det får ingen mig til. Aldrig.

Bevarre - det er forfærdeligt det der er overgået dem, men det giver da ikke DEM ret til at påføre andre mennesker den sorg og smerte.

Et lille billede: Hvis jeg bliver udsat for f.eks. et røveri ( har prøvet det i min tid i en bank) så har jeg sgu da ikke automatisk ret til at røve andre.................eller hvad????

Hvor meget jeg end gerne ville fortsætte den debat lige nu, så har jeg altså ikke tid mere i dag. Skal være til fødselsdag kl. 20.

Go´aften til alle.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 20:09

Citat
Og alle disse "lillable og viskalallesammenværeher" kan lisså godt knytte sylten først som sidst. Her tolereres kun meninger der støtter min holdning "Af med klodserne - medicinsk eller kirurgisk - eller af med knoppen

Sig mig, "hører" du dårligt Birgitta. Det er muligt at du ikke bærer lilla ble, men din "viskalallesammenværeher" holdning gælder ikke på nogen måde for disse afstumpede monstre, som der her er tale om. BASTA

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 20:50

Hvornår skal grenen så cuttes??? Når ungen bliver 18?
Eller skal vi gøre kort proces og kastrere alle børn, der bliver udsat for overgreb, med det samme??

Når man snakker om, at et sexbrugt barn er "ødelagt for livet" så er det jo ikke kun en romantisk og sørgelig historie om manglende evne til at stifte familie som voksen... Det er DET HER der er tale om.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 20:53

Og forresten... Så længe jeg ikke er blacklistet, så er jeg heller ikke stum!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 20:57

Blackliste... LOOL

Det er sgu da kun smalsporede fjolser, der bruger dette tåbelige stunt. Du får da bare en endefuld lige her for åben skærm...... hvis det paser mig..... men det passer mig ikke lige nu. Vil hellere ha' min aftenkaffe.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 21:26

HiHiHi... jeg kunne da osse godt finde på at bruge blacklist....... Men nok ikke i smalltalk..

Men hvis en idiot bliver ved med at poppe op i et seriøst spørgsmål, så ville jeg synes, at jeg havde pligt til at ekskludere ham..
Men vi er da (gudskelov) forskellige..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 21:34

Mallorca.

Så må man da håbe for dig, hvis tragedien skulle overgå et af dine børn, at det sker mens du er hjemme på en lille ferie for at se til dine børn LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 21:42

Nååå det gir vist mere mening hvis dette link er med http://www.kandu.dk/Spg88015.aspx#964551

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-08-06 21:45

Birgitta
Citat
at jeg havde pligt til at ekskludere ham..

Ham....... Øhhhh lugter jeg lidt fordom? Men ja du har ret, vi er forskellige..... meget

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 15-08-06 11:15

Jeg kan tilslutte mig en kasterering af "Bedstefaren" - men hvorfor er der to 14-årige piger hos ham? Hvis jeg havde været udsat for overgreb af min far, ville jeg da ALDRIG lade mine børn være alene med sådan en stodder - hvis de overhovedet ville have samkvem overhovedet...

Ampere

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-08-06 11:38

Gu er jeg ikke til kirke og den slags.
Men et eller andet har jeg dog taget til mig.
Og juesus sagde " lad den kaste den første sten som har sin sti ren"
Eller der hen af.
Det er forkert at dømme nogen som helst, før sagen har været færdigbehandlet.
Loven er ikke altid retfærdig, men vi har alle været med til at den er sådan,
Har / havde forresten et par venner der gik igennem en låst hovededør.
Smaderede en person til indvalid, pga en falsk forudsigelse.
At deres straf lå mellem 3-20md, tja.
På 4.år kan denne person stadig dårligt kravle op på sin elkørestol.
Samfundet har belønnet ham med en hjemmehjælper!

Jeres meninger(ikke alle) ligner noget fra en gammel john waine film.

vi har en lov, den skal vi være stolte af.
Næ den trænger til en revudering, ja for samfundet spiller fallit,
Det ses jo bla her. hvor et par hurtig sammensatte linier (bt)
igen rammer klummes evner til at træde på folk der ligger ned.

ikke fordi at jeg på nogen måde har sympati for det skrevne(bt)
men fordi at jeg syntes at der er for mange(14årige) der udnytter situationer,
så igen hvad f..... laver de der ?????

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-06 11:43

Birgitta, mener du at min datter, der er blevet sexuelt misbrugt som 4- årig, vokser op og bliver pædofil??

Hvad med de kvinder der er pædofile? De har jo ingen gren at kappe af, men de skal vel for hleved også behandles (- tænker her, på de sager, der har været i USA om lærerinder, der forgrier sig på halvstore knægte)
Medicinsk katastration må være vejen frem, både for mandlige og kvindelige pædofile. Og så ellers livsvarig psykologisk støtte på sexologisk klinik.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 11:52

Citat
Hvis dette er sandt

Natmad for hulen..... læs denne sætning.

Ja det er forkasteligt, uacceptabelt, uforståeligt bla bla at disse snottøser opholder sig hos denne mand, og slet ikke kl. 2 om natten...... altså HVIS det er sandt, men er det sandt, så berettiger, legaliserer det ikke på nogen måde, at dette tidligere for pædofili dømte monster, så meget som at tænke på at røre ved en øreflip.

Og med hensyn til dit bibelske citat, så tør jeg, hvad pædofili angår, godt kaste den første sten!!!!!!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-08-06 11:58

dortehou -> undskyld jeg overså det indlæg
Natmaden

Citat
Selvfølgelig vil BT sælge aviser, og laver derfor en overskrift der "oser" af skandale. Men ved du hvad? Det er det f..... også.

Om han er bedstefar er muligvis sagen uvedkommende. For forhåbentlig er hans børn kloge nok til at holde deres børn fra ham.

Uanset dit syn på BT, og uanset om andre medier beskriver sagen i andre vendinger - så ER han tidligere dømt for pædofili/incest. Så hvorfor skulle betjenten sige til en journalist at pigerne er fulde af løgn??

Om avisen skriver det på den ene eller den anden måde - så er sagen da lige grufuld.

Ja sefølgelig er sagen grufuld, lige som så mange andre,
jeg har nu ikke noget betemt syn på bt, men synter selv at jeg kan sortere.
ja det er jo neop ligegyldigt om han er bestefar, og det er jo nok fordi at sagen i sig sel var for svag til en forside,
Havde der været flere 'retslige fakta' så havde den vel kunne skubbe ligegyldigt sport væk derfra.

Jeg har jo nok rodt mig ud i noget som jeg ikke lige ville ,
men i bund og grund mener jeg at.
1. offentlig hængning uden retssag ikke høre hjemme i dk.
2. At loven er vedtaget og symbloet er en dame med bind for øjene !

Fik jeg skrevet at det retfærdige ikke altid er det man ser den dag man sidder i det og mærker det !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-08-06 11:59

Klumme jeg overså det Undskyld

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 12:00

Calista...... du har vist ikke helt fattet metaforen med den afklippede gren LOOL

Kvindelige pædofile...... Tjaeee de findes jo, men udgør øjensynligt en absolut minoritet. Samtidig bilder jeg mig ind, at "halvstore" knægte ikke i samme grad som en lille/ung pige tager skade af en svingtur i høet med en moden kvinde..... lærerinde eller ej. Men bevars.... det er ulovligt, og så skal loven følges.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 12:01

Det er bare OK Natmad

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-06 12:03

Klumme, du kan da have ret i postulatet, at halvvoksne knægte ikke skades i samme omfang som de små piger!!
Men for hulan, der må sguda være noget galt i roen på den slags mennesker?!

Lige i pædofilisammenhænge, så går jeg vitterligt ind for øje for øje, tand for tand!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 12:18

Citat
der må sguda være noget galt i roen på den slags mennesker

Ja, det må man sige. Det er der nu så mange mennesker der trækkes med, men så længe de tuller rundt og bare er underlige, er det ok med mig. Filmen knækker bare med et brag i samme sekund det handler om pædofili.

Derfor spørger jeg i mit første indlæg: "Hvorfor pokker finder vi os i, at have den slags monstre rendende løst rundt iblandt os"?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-06 12:33

Citat
"Hvorfor pokker finder vi os i, at have den slags monstre rendende løst rundt iblandt os"?

Ved du hvad.. det spørger jeg mig selv om hver evigt eneste fucking dag, du!

Den "mand" der misbrugte min datter (- og formentligt andre) render stadig rundt et sted i det danske land, idet som det så smukt hedder "ikke kan antræffes på gader og stræder", så stævningen kan forkyndes. Ej heller kan han findes på personregistret. Men en eller anden dommer, der imho tænkte med røven, løslod ham.
Idag har han rendt rundt i 2 år, 2 mdr og 7 dage (- ikke at jeg tæller dage!)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 12:40

Tragisk..... men havde monsteret neglet 1.000,- kr. i en bank med en vandpistol, så ville der være 50 mand på sagen

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-06 12:55

Jo, eller havde personen undladt at betale skat/ lavet skattefusk, så skulle man bare se løjer.

Og ultimativt er straffen for fex økonomisk kriminalitet også langt højere end for fex pædofili

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-08-06 13:25

En weekend oplevelse:
Jeg bor i et boligkompleks, hvor husene danner en gård,
i et par weekender har området været plaget af 12-17åriges meget kraftige druk og om
dagen har mindst en moret sig med at lege likvidering af gårdens små børn,
På en måde der direkte afspejlede hans baggrung inden han havnade i dk.
uhyggekigt at kikke på, i løbet af lige den dag hvor jeg fik nok,
ja tiden gik og kl 02 gik jeg ned og prøvede at dæmpe de der 8-12 unge mennesker,
Resultat en pige løber spontant gennem gården og råbte hjælp han rager på mig !

Og så....!!

Ja mine venner stod og kikkede på fra mit køkkenvindue!
Ihh ja de er skønne i den alder.
Men klumme du startede , kunne du dog ikke finde noget dybteborende fakta

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-08-06 13:29

Ej . jeg melder fra !

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 13:57

Med fare for at bevæge mig ud i noget jeg ikke kan dokumentere, så mener jeg at have læst at al forskning tyder på at eksempelvis pædofile meget, meget sjældent helbredes -

Og at de i langt de fleste tilfælde begår eller forsøger at begå overgreb igen

Men når det er sagt, så har jeg altså også en fornemmelse af, at vi i Danmark dømmer alt for mange for seksuelle forbrydelser. Selvfølgelig skal man dømme den skyldige, men jeg synes - med mit sparsomme kendskab fra pressen - at det virker som om, at der er en del justitsmord imellem.

I et civiliseret samfund som det danske er det IMHO nu engang bedre at lade ti skyldige gå fremfor at dømme én uskyldig.. Den er svær, ik?!

Bliver jeg nu kylet ud herfra?!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-08-06 14:07

Nådadada!!! Der er gang i den!!
Calista, jeg mener IKKE, at din datter skal kastreres som 4-årig. Jeg spørger om Klumme og andre mener det.
Men JO. Hvis din datter ikke får den rigtige hjælp, så vil hun sandsynligvis føle trang til at misbruge børn selv, når hun bliver ældre. Og hun kan meget nemt gå hen og blive prostitueret og misbruger af spiritus eller piller eller stoffer ---hvis hun ikke bliver hjulpet.
--Det er ikke "kun" noget med, at hun ikke kan holde ud at en mand rører ved hende når hun bliver voksen... Det er noget med at skade sig selv -og andre.

---Mine to ældste søstre blev misbrugt af vores farfar. Familien blev splittet. Ja, min farmor og farfar blev faktisk skilt, selv om det var ret uhørt dengang, -omkring 1945-50. Og det til trods for, at der aldrig blev talt om det, og ingen troede på de to piger.
Den yngste af dem døde efter langvarigt misbrug af piller og alkohol som 39 årig. Den ældste døde for et par år siden, som 65-årig. Men hun holdt sig også hovedsageligt til alkohol.

Og, åhja. Begge var prostituerede i en meget stor del af deres liv.
Og nej, -min yngste søster og jeg selv har ingen problemer med misbrug. Og vi har aldrig været bare "fristet" af tanken om prostitution.

Tager en "halvstor" knægt så heller ikke særlig skade af et overgreb fra en MAND???

Overgreb er altid et spørgsmål om at den pædofile bruger et barn til at tilfredsstille sin egen sexuelle lyst. Og på grund af barnets umodenhed bliver forholdet i bedste fald et meget uligeværdigt forhold. I værste fald er der tale om tvang. Uanset kønnet på både pædofil og barn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 14:19

Øhhh synes tråden har taget en drejning som ikke rigtig har med sagen at gøre. Selvfølgelig skal ingen straffes for noget de ikke har gjort, og man skal lade folk smutte hvis man ikke er 200 % sikker på at de har gjort en forbrydelse, men det har jo ikke en skid med sagen at gøre. Jeg skriver netop, "Hvis dette er sandt", og her i ligger implicit, at personen selvfølgelig skal dømmes i en retsag. Som udgangspunkt blir vedkommende jo ikke dømt hvis han er uskyldig.

Men bliver det bevist, at denne tidligere dømte pædofilforbryder atter har begåat en tilsvarende forbrydelse, så er det jeg spør....."Hvorfor pokker finder vi os i, at have den slags monstre rendende løst rundt iblandt os"

Natmad.... du har lidt svært ved at skjule dine aversioner..... Men kan du ikke li emnet, min holdning til pædofile monstre, eller hvad jeg skriver, så må du jo bare holde dig væk. Jeg ved i øvrigt ikke hvilke dybdeborende fakta du vil ha??????

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 14:29

Citat
Men JO. Hvis din datter ikke får den rigtige hjælp, så vil hun sandsynligvis føle trang til at misbruge børn selv, når hun bliver ældre. Og hun kan meget nemt gå hen og blive prostitueret og misbruger af spiritus eller piller eller stoffer ---hvis hun ikke bliver hjulpet.
--Det er ikke "kun" noget med, at hun ikke kan holde ud at en mand rører ved hende når hun bliver

Du har dårlig mave, har du ikke?! ... sandsynligvis føle trang til at misbruge børn selv, når hun bliver ældre ... Og hun kan meget nemt gå hen og blive prostitueret og misbruger af spiritus eller piller eller stoffer

Dokumentation, tak!!! - men det bliver svært. Fordi netop det, at du skriver "sandsynligvis" og "kan meget nemt" gør dit udsagn til en gang subjektiv gisninger!

I øvrigt er det helt ude i hampen, at du bruger Calista's datter som eksempel på at kan ende sådan. I og med Calista VED, og har taget hånd om, at hun er blevet misbrugt giver fandme ikke sandsynlighed for at hun INGEN hjælp får..

Det er noget forbasket ævl!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 14:33

Og Klumme - at straffe overgreb med overgreb er ikke vejen frem i min opfattelse... og desuden er det uoprettelig skade, som man ikke kan rette op på i tilfælde af justitsmord.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 14:36

Ved du hvad Birgitta LOOL

Jeg så en profil for nogen tid siden, som skrev: Den der ingen pære har..... ævler. Den passer meget fint på dine indlæg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 14:43

Ja Creamy, men enhver dom indebærer en risiko for fejl, og vil i alle tilfælde medføre at en mister noget som ikke kan erstattes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 14:45

Forøvrigt skal du ikke betragte det som en straf, men en konstatering af, at vores samfund ikke vil have dem i blandt os. BASTA

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 14:49

Jeg får stadig kuldegysninger af at tænke tilbage på et dokumentar-program om alternative behandlingsmetoder i USA jeg så for flere år siden.

Forbryderne spændtes fast til stole med særlige anordninger til at sprøjte salmiak ind i næseborene og sensorer på svulmelegemet, mens man afspillede fingerede voldtægtsscener på video for dem. Rørte pikken sig den mindste smule, fik de et skud af det stærkeste shit lige op i næsen..

Er det sådanne afstraffelsesmetoder du eftersøger, Klumme?!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-08-06 14:49

Klumme, jeg er kollossalt duperet over udstrækningen af dine empatiske evner..

Creamygirl. Jeg skriver jo klart og tydeligt: Hvis calistas datter IKKE får hjælp!!! Og det var svar på et spørgsmål til mig fra calista.

Og jeg fortæller om egne erfaringer, når der IKKE bliver givet hjælp!

Heldigvis bliver der da givet hjælp i de fleste af de tilfælde, SOM MAN KENDER TIL i dag. Det er dog nok kun toppen af isbjerget. Børn bliver misbrugt fra før de kan tale. Så kan de ikke sladre. De ved ikke engang, hvad der er overgået dem.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 14:56

Yes Creamy.... Den kunne ikke engang jeg ha' opfundet, men den sidder lige i øjet...... LOOOL

Hvis Banditten så meget som skeler til venstre, så bare et ordentlig pust mere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 14:59

Ja det er fint med dig Birgitta LOOl Rappe rappe rap. Dine egne erfaringer skriver du.... skrev du ikke lige tidligere, at du hverken havde været prostitueret eller ude i misbrug.

Det første er nok forståeligt... det kræver dog en vis kundekreds LOOL Og de er jo ikke døve allesammen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-08-06 15:06

gudfader... Hvad HAR du dog oplevet i din barndom, Klumme......

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 15-08-06 15:16

Ej altså hold nu....

Det kan godt være at man er uskyldig indtil man er dømt. Men det er Kandu´ernes børn sgu osse. Birgitta fik du den??

Iøvrigt så vil jeg lige gøre opmærksom på at der findes noget der hedder DNA. Er der gyldigt DNA bevis - så bare "SNIPPE -SNIPPE"

Så for nogle år siden et tv program hvor indsatte fra en lukket anstalt fortalte at vedvarende onani ophævede kemisk kastration. En kvindelig overlæge mente ikke at det kunne være sandt. Men hvad hulen ved hun?? Hvis de dømte selv sagde det, må der jo være noget om det.................

Birgitta - hvad der skete med dine søstre kan altså ikke direkte overføres til andre. Mange ting kan spille ind. Da de var børn for snart mange år siden, blev der jo netop ikke talt om det. Ingen troede på dem o.s.v. Hvis den skyldige nu havde fået en straf - tror du så ikke at låget var hoppet af gryden?? Så ville de få talt om dette FY emne, og på den måde bearbejdet det.

Fyraften nu......vender tilbage om et par timer hvis tråden ikke er lukket.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 15:17

Jeg skal ærligt erkende, at jeg ikke ved hvor man skulle sætte ind for at minimere overgreb af denne slags, så jeg har svært ved at foreslå noget der bare ligner en passende behandling/straf.

Men hvor meget jeg end afskyr gerningsmændene ville jeg måske nærmere bruge kræfterne på at hjælpe ofrene og på oplysende arbejde såvel som styrkelse af de instanser der skal kontrollere at den slags ikke sker, end jeg ville bruge min energi på at råbe på hårdere straffe.

Og i hvert fald ved jeg, at det bliver en kold dag i helvede før jeg støtter kemisk kastration

Citat
gudfader... Hvad HAR du dog oplevet i din barndom, Klumme

Mit gæt! ... Ikke en skid. Klumme kan bare ikke lide overgreb på børn, og har en anden tilgangsvinke, samt opfattelse af l til tingene end dig! ... Det behøver jo ikke betyde, at man har oplevet noget fælt, eller anderledes end så mange andre..

Men så alligevel.. jo det gør det ..... i Birgittas verden

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 15:22

Ja DNA metoden er fjong - Hurra for teknologien

Og ganske skræmmende, at man i USA efter de er begyndt at bruge DNA aftryk på gamle sager, finder flere og flere uskyldige!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-08-06 15:24

Jammen dortehou, det er jo netop det, jeg skriver...

calista skal da bare være glad for, at hendes datter ikke er født for et halvt århundrede siden.

Men selv i dette århundrede er det de færreste overgreb, der bliver opdaget.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-06 15:34

Gid min verden også var så sort og hvid, som visses andre tilsyneladende er

Pædofili kan ikke kureres, for de kan vitterligt ikke se, at de gør noget forkert
Men deres trang KAN og SKAL holdes nede. Og de skal satme ikke have lov til at rende frit rundt uden opsyn, når man kender til deres tilbøjeligheder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 16:43

Citat
Gid min verden også var så sort og hvid, som visses andre tilsyneladende er

Det var nu ikke så heldigt formuleret, Calista - taget i betragtning at du forinden i tråden har ytret følgende:

Jeg kan tilslutte mig en kasterering af "Bedstefaren".

Lige i pædofilisammenhænge, så går jeg vitterligt ind for øje for øje, tand for tand!

Det synes for mig at være en MEGET sort/hvid indstilling at have - og især den med "øje for øje, tand for tand!" afspejler et inticament jeg slet ikke kan tilslutte mig, fordi det for mig at se, får os til at synke ned på ligeså lavt et plan, som den/de man har tænkt sig at udeøve den samme behandling man dybest set frastødes af..

Jeg kan dog sagtens følge, at man som offer besidder lysten og viljen til hævn/selvtægt - og tror det ligger dybt i os mennesker nærmest som et instinkt. Men det er godt nok utopi, at tro - det fører noget som helst godt med sig..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 17:04

Citat
Men det er godt nok utopi, at tro - det fører noget som helst godt med sig..

Så fandt du Utopia Creamy, *SS* idet den som kastreres, ikke forgriber sig på børn mere. Det må da kaldes, at have ført noget godt med sig. Det du måske mener er, at prisen for synderen er for høj - Hvis det er tilfældet, så er vi uenige.

Birgitta... du øffer bare med på sidelinjen..... det er okay med mig, men forvent ikke seriøse svar på dine tåbelige spørgsmål. Det er for meget Bon Bonland for mig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 17:18

Klumme, hvorfor ormer du dig udenom, at "øje for øje" tankegangen - i sandhed betyder at vi ikke er en skid bedre end den/dem vi praktiserer dette overfor?!

Det er sq da ikke en måde at løse problemer på

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-06 17:22

Creamydarling, det var nu ampere, der tilsluttede sig kastreringen af bedstefaderen, ikke mig.
Og det med øje for øje, tand for tand, udtrykker blot min egen personlige holdning, idet jeg jo har haft pædofili ganske tæt inden på livet. Velvidende at øje for øje, tand for tand mentaliteten lever efter bedste velgående i de danske fængsler, hvor pædofili er jaget vildt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 17:27

Jeg ormer mig ikke LOOL

Jeg kan ikke forstå, at du ikke kan forstå, at en kastration i en sådan sag skal ikke betragtes som straf, men som en forebyggelse mod, at det i den dømtes tilfælde kan gentage sig. Jeg er sikker på at det ikke engang virker forebyggende på andre potentielle pædofile, men man kan nu engang ikke behandle før man kender objektet der skal behandles, og det er en selvfølge, at der selvfølgelig er faldet en dom, som tillader dette indgreb.

I øvrigt er det ganske hypotetisk, idet vi, så vidt jeg ved, ikke har en lov som tillader kastration i forbindelse med en pædofilidom.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 17:28

Nå for dælen, jamen det må du undskylde, Calista...My bad ..

Men øje for øje metoden, er nu også den metode jeg frastødes mest af!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 17:30

Skulle vi i DK mod min viden ha' en lov, som tillader kastration i disse tilfælde, kan jeg kun beklage, at dommerne ikke bruger denne forebyggelse oftere

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-06 17:30

Jo, ok Creamydarling, så giver jeg mig... Den ER ikke skidesmart, med de øjne.. eller bisserne for den sags skyld, men jeg bliver eddersplitterrasende, når pædofile kan rende ustraffet rundt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-06 17:47

Render ustraffet rundt.... Ja da.. Det er helt uantageligt, men de skal jo fanges først.

Det jeg angriber er, at en pædofilidømt kan afsone sin straf og dermed ikke skylder staten noget og derefter kan fortsætte med sine overgreb. Dette kan gentage sig ganske mange gange, og bemærk....... han fængsles jo kun i de sager, hvor det bliver opdaget. Ved en kastration er dette gentagelsesmønster stoppet.

Det er muligt at denne mand kommer til at savne lidt vedhæng, men jeg ved lige så sikkert, at der i kølvandet på hans syge handlinger sidder mange smadrede sjæle, og så synes jeg egentlig at det er bedre at han - forbryderen - har afsavn, end at x antal unges liv måske bliver ødelagt. Så der er fra min side ikke tale om øje for øje og tand for tand, men udelukkende beskyttelse mod gentagelser.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 15-08-06 18:24

Klumme - du formulerer dig meget bedre end mig. Rart at have dig til at forsvare mine synspunkter.
P.t. render jeg mellem p.c. og komfur.

Jeg forbeholder mig ret til at mene DNA bevis = kastration. For snart mange år siden havde vi her i Randers en voldtægts straffet ( ikke pædofil) der var kemisk kastreret. Han "glemte" at komme til sygehuset for at få sit fix. Resultat: 1 stk mishandlet, voldtaget og dræbt ung pige. Ordet "mishandlet" skal ses i den aller værste betydning i kan forestille jer.

I øvrigt blev han sluppet fri i første omgang, da han fik alibi af sin kone.

Og jeg gentager for gud ved hvilken gang DNA=goddag grensaks

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-08-06 18:43

Og jeg forstår dig 100% Calista! ..Derom hersker der ingen tvivl. Jeg synes helt bestemt også, at pædofili er noget det mest frastødnde på denne jord

Jeg mener bare hverken at man skal kastrere folk medicinsk eller kirurgisk. Jeg tænker sådan umiddelbart - Smid dem i fængsel. Så gør de da i det mindste ikke nogen fortræd mens de sidder derinde...

Men det medfører også en række andre problemer, såsom at som det er nu, så straffes der alt for mildt i den slags sager. Voldtægt specielt, straffes end ikke tilnærmelsesvis så hårdt som økonomisk kriminalitet, hvilket - hvis man opererer med en forståelse af at antallet af år skal stå i mål med, hvad vi anser som mest respektløst (misbrug af børn) - er beskæmmende og uanstændigt.

Fængsling er jo også en midlertidig løsning - med mindre man burer dem inde for evigt, og så skal jeg da love for, at fængslerne hurtigt vil blive fyldte, hvilket medfører endnu et problem!!

Hmmm - Ved sq ikke... Jeg tror at man ved at straffe hårdere måske får tilfredsstillet sin egen hævnfølelse (hvilket selvfølgelig også er et stærkt incitament - specielt i sager med voldtægt af børn), men må samtidigt erkende, at tvivler på at det vil afskrække fremtidige gerningsmænd, hvilket er priority number one for mig.

Og konklusionen på ovenstående må være, at jeg er skide hamrende ambivalent

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-08-06 12:32

http://ekstrabladet.dk/112/article218830.ece

Hvis dette er sandt, så ville jeg, hvis ikke det var så tragisk, rulle rundt på gulvet af grin.

Hvis jeg læser og forstår artiklen ret, så har en psykopat begået 2 forbrydelser. 1 i Tyskland og 2 i Danmark. Tyskerne fangede ham først og han fik en tysk straf....Psykiatrisk behandling til han er rask og derefter 2 år i spjældet - Behandling og straf foregår i Tyskland

Efter løsladelse skal han dømmes i Danmark.... (han var sigtet før tyskerne anholdt ham) for de 2 forbrydelser han begik i Danmark, inden tyskerne anholdt ham.

Men da man synes at straffen i Tyskland var meget hård, overvejer man at give den "stakkels" mand tiltalefrafald for de danske forbrydelser.

NU MÅ DE KRAFTEDDEME TAGE SIG SAMMEN. ER DET DANSKE RETSVÆSEN BLEVET FULDSTÆNDIG RABLENDE VANVITTIGT

Kommentar
Fra : HoppeLarsen

Dato : 19-08-06 22:57

Start med at afskaffe Enhedslisten, SF og De Radikale, så kan vi få strammet lidt op på lovgivningen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-08-06 13:53

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=471724

Hvor det altså ondt og hvor er det fortvivlende, at se vores dommere kun mener, at disse mentale vanskabninger som har mishandlet et stakkels 11 årigt pigebarn i Tønder, får mellem 2 år og 3 år 6 mdr. når max. straframmen er 12 år. Altså den dømte maximum straf udgør kun 1/3 af det mulige. Guderne må vide hvad dommerne mener man skal udføre af bestialske, syge og umenneskelige handlinger, for bare at nærme sig den maximale straframme.

Det må være noget af en oplevelse for pigen at læse, hvad det danske retsvæsen mener hvad forbrydelserne imod hende er værd. Sammenligningen som står i skærende kontrast er, at man får mere i straf, hvis man røver en bank med en vandpistol. Et misforhold der skriger i øjnene - Penge skal beskyttes, men ikke mennesker

Den ene af de dømte udlændinge bliver ikke engang udvist, idet retten mente:

Citat
at han af familie- og uddannelsesmæssige grunde har mere tilknytning til Danmark end til Afghanistan

Og hvad rager hans tilknytning, uddannelse og familiemæssige relationer os, med den syge opførsel han udviser. Alt dette skulle han selv ha' beskyttet ved at styre sine syge drifter. Det svin nærer vi ved vores bryst - Det svin giver vi husly, fordi han er forfulgt i sit hjemland - Det svin giver vi en uddannelse.

Af med klodserne og udvisning for livstid, og hvert eneste familiemedlem der er utilfreds med dette, følger bare efter svinet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-08-06 14:19

Min slet skjulte vrede gælder selvfølgelig i lige så høj grad de indfødte danskere - ikke mindst pigens forældre - som har medvirket i denne bestialske og syge sag. Kunne de alle udvises.....efter de havde udstået deres latterlige straf, så hellere end gerne for min skyld...... efter de er blevet kirurgisk kastreret.

Men hvikken stat vil frivilligt modtage den slags menneskeligt affald

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 21:01

Tjae.... så så jeg lige BASTA på TV2.

Denne Rudi Frederiksen som blev afsløret af TV2 bekræfter min holdning.....

Kald det sygdom, det gør ingen forskel. Den slags monstersvin skal kirurgisk kastreres. For en i hede hule, hvor er han dog noget af det ledeste jeg har oplevet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-06 21:16

Hmmm ok - Jeg har ombestemt mig!

Sådan nogle som ham der Rudi, skal have pikken i en pålægsmaskine med aut. fremføring, og så skal der skæres så tynde skiver som muligt..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 21:19

Hvor er du ond hi hi men fuldt berettiget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 21:20

Klumme du så
Citat
20.00 Operation X - narret til porno
En verden af løgne og bedrag.

Jeg er dybt rystet over de kendsgerninger, der kom frem. Og så var han kommunalt ansat for at advare forældre om det deres "børn" kunne komme ud for at chatte på nettet.

Havde også i en TV udsendelsae fortalt om de farer, der kunne være.

At bure ham inde er ikke nok. Han skulle have "den" skåret af.

Jeg er så sur at jeg snart går i seng, som en anden Maude.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-06 21:21

Men jeg har en undskyldning for "ondskaben"

Det må være mine hormoner der raser, eller også er det vitaminet jern, der får mine holdninger til at svinge. Føj han er godt nok et svin!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-06 21:24

Uden overhovedet at have forudsætninger for at sætte en diagnose på manden - så er man i mit univers psykopat, når man som ham kan sidde helt roligt og tage imod så kvalmende en afsløring - UDEN tegn på anger!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 21:25

Nååå okay Sorry og tak Ans. LOOL

Det er ikke altid jeg ved hvad jeg ser... jeg ser bare.

Men det var dybt rystende at se - Jeg blev helt dårlig, parret med en forskrækkende vrede. Godt jeg ikke har fysisk kontakt med ham lige nu Uha uha.

Sov godt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 21:25

Se lige bort fra stavefejl. Men jeg er stadig rystet over de kendsgerninger, der kom frem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 21:26

Han bor i Herning. Eller var det der, han var ansat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 21:27

Yes Creamygirl, den diagnose er sikkert rigtig, men anyway.... sygdom eller ej, så er der efter min bedste overbevisning ikke plads til den slags i et samfund. UD AF KIOSKEN..... BASTA

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-06 21:29

... Han var rådgiver i Ringkøbing amt, ik?! .....Vel ikke her i Holstebro

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 21:33

Ja i Ringkøbing Amt. Men "vi" så da glimt fra Herning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 21:42

Han var på Amtsgården i Herning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 21:48

Jeg er stadig sur over at en person som Rudy Frederiksen kan råde og vejlede. Men det er der jo så mange, der mener de kan "offentligt"

Ja han var tilknyttet Herning

http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow.aspx?objectId=41683

Citat
Han siger hele tiden, det er forældrenes og lærernes ansvar, men han har også et", siger Rudy Frederiksen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 21:51
Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 21:59

Ham der Rudy har sikkert fået for mange svampe. De er jo let tilgængelige i Herning-området

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 22:16

Hørte lige i TV-2 nyhederne at politiet nu leder efter Rudy Frederiksen. Håber at de finder ham.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 22:19

Han hænger sikkert i et træ et eller andet sted

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-06 22:19

Citat
Yes Creamygirl, den diagnose er sikkert rigtig, men anyway.... sygdom eller ej, så er der efter min bedste overbevisning ikke plads til den slags i et samfund. UD AF KIOSKEN..... BASTA

Det virker åbenlyst at han er psykopat, men jeg er alligevel "fascineret" over, hvordan han håndterer at blive konfronteret med afsløringerne. Det er jo trods alt afsløringer, der ville kunne få selv den største kyniker til at bryde helt sammen. Rudy er derimod totalt cool, fortrækker dårligt nok en mine. Det er ikke så overraskende, at han ikke har medlidenhed med pigerne, men jeg havde dog regnet med at han ville have svært ved at styre sin vrede, da psykopater er kendt for dårlig impulskontrol. Men nej. Stoneface. Han er virkelig skræmmende..

Jeg må tilstå, at for første gang i hele mit liv - så føler jeg trang til at plette min straffeattest. ½ time sammen med Rudi - og jeg er bange for, at jeg kommer ind og ruske tremmer

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-09-06 23:32

Klumme: Var det ikke på Amtscentret for Undervisning han var ansat??

Sad i lang tid og tænkte: Det her er løgn og et eller andet "happening" - om lidt afslører de det og kommer med en morale.

Men det var altså det virkelige liv.

Alt Hvad jeg har lyst til at sige er sagt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-06 05:36

Jeg sidder med en fornemmelse af at hele udsendelsen er et stunt. Et stunt, der skal bevise hvor meget en tv udsendelse eller en avisartikel for den sags skyld kan piske en stemning op.

Jeg kan næsten ikke fatte, at noget menneske skulle kunne være så tvetunget, rumme så megen iskold kynisme, en så rådden mentalitet, og så fuldstændig iskoldt glide af på de facts om hans ugerninger, han tilsidst blev forelagt.

Det MÅ være en dårlig spøg.........

Kommentar
Fra : calista

Dato : 06-09-06 09:11

Kode
Det virker åbenlyst at han er psykopat, men jeg er alligevel "fascineret" over, hvordan han håndterer at blive konfronteret med afsløringerne. Det er jo trods alt afsløringer, der ville kunne få selv den største kyniker til at bryde helt sammen. Rudy er derimod totalt cool, fortrækker dårligt nok en mine

Creamy, tror du ikke han luller sig selv ind i den tro, at han er ufejbarlig? At HAN aldrig nogensinde vil blive knaldet, gav han jo med al tydelighed udtryk for, fordi han er sjo så skide snu
Jeg tror helt seriøst, at han selv tror, at det ER et komplot mod ham. Ihvertfald i det moment han blev afsløret.

/calista

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-09-06 09:12

Tjaa - hvis han bliver straffet i den sidste ende, er det nok for pengeafpresning af Arto og ikke for de seksuelle overgreb....håber at jeg tager fejl.....

Ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-06 11:30

Jeg er stadig rystet over den udsendelse.

Håber da at han melder sig til politiet, men tvivler. Han skal da ændre ikke bare lidt men meget på sit udseende hvis han vil gå rundt offentligt uden at blive overfaldet. Hvem ville respektere den mand, hvis de så ham på gaden?

http://ekstrabladet.dk/112/article222569.ece

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-06 12:13

Så er han blevet anholdt

Citat
Den tidligere chat-konsulent vil både blive sigtet for utugt mod yngre personer, både med og uden økonomisk vinding for øje, samt udnyttelse af sin offentlige stilling til afpresning.

http://ekstrabladet.dk/112/article222636.ece

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-09-06 12:23

Helt ærligt, så er der noget ved denne her historie der lugter fælt!!

Er det bare mig der undrer mig over, hvorfor disse journalister ikke SELV anmeldte manden og gav bevismaterialerne til politiet?! ..De sagde i slutningen af udsendelsen, at Rudi Frederiksen havde slettet alle spor og var gået under jorden. Hvorfor fanden lader man ham slette alle spor?!

Det var først i aftes EFTER at udsendelsen var blevet vist, at Herning politi bad om bevismaterialet og vil have manden anholdt. Og det er politiet selv som henvender sig. Hvorfor?! ... Det stinker altså!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-06 14:40

Ja det stinker en del. Mener at have opsnappet i løbet af aftenen eller fra en avis.... husker det ikke præcist, at udsendelsen i går aftes blev optaget for 3 uger siden.

Hvis der er gået 3 uger, siden TV holdet afslørede Rudi Frederiksen, som først idag førte til hans anholdelse, kan det da kun tolkes på den måde, at TV2 ønskede det sådan, for at bevare udsendelsens nyhedsværdi og aktualitet i stedet for som nu - hvis det er sandt - ren gyserunderholdning.

Lidt svinsk syns' jeg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-06 22:58

Genudsendes torsdag 7/9 nat kl.00.05

TV 2
00:05 Operation X - narret til porno (G)
En verden af løgne og bedrag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 21:46

Det er kl. 23:20 udsendelsen genudsendes.

Rudy Frederiksen havde sagt sit job, som "sikker chat konsulent" op før udsendelsen blev vist.

Som jeg har hørt det i medierne manglede politiet vidner. Vidnerne er så dukket op efter udsendelsen, derfor er han nu i varetægt, men kun 1 uge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 21:57

Og de IDIOTER på TV2 undlod at give politiet et praj, da de havde optaget udsendelsen, fordi det var vigtigere for dem, at folk så deres udsendelse inden lavinen rullede.

Nu risikerer politiet at have mistet masser af bevismateriale, som svinet har haft 3 uger til at "rydde" op i. Så får han 2 års fængsel.... minus prøvetid, så er han ude igen efter 16 mdr. i stedet for at man måske kunne have idømt ham 6 års fængsel( - prøvetid 23 mdr.)

Godt gået TV2

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 22:38

Det at han har haft tid til af fjerne bevismateriale fatter jeg heller ikke en skid af.

Jeg kunne nu godt tænke mig at TV-2 ville komme med en udtalelse om hvorfor de ikke meldte ham med det samme.

Har TV-2 måske haft en aftale med politiet om at Rudy Frederiksen først skulle anholdes efter udsendelsen.

Men jeg vil se udsendelsen igen, måske "hører" man noget mere denne gang. Nu ved jeg da hvad jeg vil lytte efter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 22:42

Det må jeg sige... vil du se den igen?? Jeg skal ikke nyde noget. Kvalmen første gang var overvældende.

I en radioavis i dag citeredes TV2 for en undskyldning for, at de ikke tidligere havde underrettet politiet. Men jeg hørte ikke, om der var nogen yderligere begrundelse. Jeg har faktisk i min vrede spurgt dem LOOL Men de har selvfølgelig ikke svaret..... endnu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 22:47

Ja, jeg ser udsendelsen igen.

Har du skrevet til TV-2 eller deltager du bare i debatten på deres side.

TV-2 skulle da også meldes til politiet for at have tilbageholdt de oplysninger.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-09-06 22:52

Jeg skal dælme også se det igen.. For som jeg skrev tidligere, så er Rudy klam, men der er sq også noget klamt over den måde TV2 har håndteret sagen på

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-09-06 22:54

Klumme, du har GARANTERET skrevet til TV2 LOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 22:55

Jeg har skrevet til dem. Jeg mener osse at de burde anmeldes. Der må findes en eller anden regel/lov, som gør det strafbart ikke at underrette politiet, når man ved at der foregår noget kriminelt.

Men jeg afstår lige fra at se ham igen. Jeg er osse stødt på Arnebræk i dag, foruden at jeg er forkølet, så jeg klarer ikke mere

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 22:56

Ja..... det da ved gud jeg har....... De skal sgu da ristes, hvis de har kvajet sig for at fremme egne interesser.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-09-06 22:57

Og efter at have tænkt nærmere over denne Rudy.. Hvor er forældrene til de unge piger i dette her?!

Han påstår på et tidspunkt i udsendelsen at have været igang med den her form for fritidsbeskæftigelse i 25 år..

Hvordan Hulan har han kunnet undgå, i så lang tid, at nogen forældre til de her piger ikke har reageret på at deres datter/døtre, er taget udenlands, med en fotograf, for at tage billeder til en kalender?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 22:59

Jeg er nødt til at se udsendelsen igen. Det er muligt at jeg husker forkert, men mener at Morten Spiegelhauer sidst i udsendelsen siger at Rudy Frederiksen nu har slettet "sine spor"

Hvis det er som jeg husker det, så er TV-2 medskyldig hvis bevismaterialet mangler.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-09-06 23:02

Og samme Morten Spiegelhauer siger også noget i retning af: " Nej Rudy, jeg har set nok af din pik"

Ups undskyld, jeg ved godt det IKKE er sjovt, men det lød skide åndssvagt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 23:02

Ja hvor er forældrene henne. Det gad jeg også godt vide.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 23:03

Yes Ans.

Det var noget i den retning MS sagde i udsendelsen. Egentlig ligemeget, hvis det ikke var fordi at politiet står meget svagere, og at han så måske slipper med en meget mindre straf på grund af manglende beviser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 23:04

Det tyder jo også på at han har set de optagelser.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 23:05

HEHEHE..... Han var sgu da gal, da han sagde det LOOOL

Ans du skrev "hvis bevismaterialet mangler".... hvordan beviser man at der har været noget bevis..... når det nu er væk LOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 23:08

Citat
Nej Rudy, jeg har set nok af din pik

Den blev ikke vist i udsendelsen

Gog bedring Klumme a.j har vel ikke slået dig ud p.g.a. en "oplukker"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-09-06 23:10

Hvad har du nu lavet Klumme?! ... Har du gemt Arnes oplukker

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-09-06 23:12

Har jeg fortalt, at jeg har weekend nu?! .... Fri i FEM dage..jubiii

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-09-06 23:14

Og heeey - tjek lige vejrudsigten for de næste 5 dage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 23:17

Tak Ans..... Rart at møde et forstående og medfølende menneske, som ikke håner en, fordi man er lidt sløj

Nej Arnebræk LOOOOL Han kan ikke slå en bule i et ½ kg. blødt smør, men hvis han var en kat ville han slikke sig selv ihjel. Har lige i dag set i et af hans yderst begavede tips, at han sidder og snuser til sin egen sperm. Det går jeg da ud fra, for ellerrs er det en andens han sniffer til LOOOL Fandme klamt, men han sniffer jo osse sine egne fimser

http://www.kandu.dk/tip14641.aspx 22.37
Citat
Jeg plejer at sige at de lugter af frisk sperm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 23:21

Du er bare heldig med 5 dages fri i godt vejr, så kan du jo nyde udendørslivet

Klumme og a.j er bare uenige om lighteren skal op eller ned når man skal ha' en kapsel af en flaske

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 23:22

Nææææ jeg belærte ham bare om, hvad der er opad og hvad der er nedad, hvilket han ikke vidste LOOOL http://www.kandu.dk/spg93362.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 23:28

Citat
arne.jakobsen

Dato : 01-09-06 22:16

--------------------------------------------------------------------------------
De fleste skriver af Inocybe lugter af Ræddike? Hvem fanden kender lugten?

Nogle siger så: De lugter sterilt!

Men når jeg siger til mit publikum: De lugter som frisk SPERM!

Så skal I bare se folks ansigtsudtryk: Ah ha!!! og så rødmen.!!!

Det ér sjovt at være Naturvejleder/Svampeekspert

http://www.kandu.dk/spg92907.aspx

Citat
Det ér sjovt at være Naturvejleder/Svampeekspert

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 23:31

Han er dælme klam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 23:39

Så er der operation-x .

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 07-09-06 23:43

Klumme

Er den her tråd ikke ved at være lidt gammel og laaaang. Får krampe i musefingeren når jeg skal rulle ned.

Så Klumme: Luk tråden og start på en frisk

Jeg forventer naturligvis de 200 point for et godt råd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-09-06 07:44

Nahhhh ikke lige nu Pirt. Du må træne din musehånd/finger LOOL

Jeg har lige læst den BLOG som kører på TV2, hvor deres direktør Per Mikael Jensen beklager at man ikke har tippet politiet tidligere. Ingen skal bilde mig ind, at der i redaktionsstaben ikke var bare et hovede med så meget mellem ørerne, at vedkommende kunne se, at dette var en sag der øjeblikkeligt skulle overdrages til politiet, selv om direktøren bedyrer, at man sandelig ikke havde intentioner om at tilbage holde oplysninger for at tjene udsendelsens sag.

CRAP CRAP og løgn i hans hals. Desværre udtaler politiet, at deres (bevidste) kæmpefadæse ikke direkte er ulovlig. Så storcharmøren Rudi tusindpik får nok rabat, fordi TVS's redaktion satte sig selv højere end det faktum, at et monster som Rudi Frederiksen skal knaldes hurtigst muligt, og med mest muligt belastende bevismateriale. Fy føj sir jeg bare. Den slags journalistik er kvalm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 09:46

Det forstår jeg heller ikke. Men forståeligt at så mange har reageret som de har.

Citat
Jeg har over for vores redaktører og samarbejdspartnere omkring Operation X sagt, at vi burde have tippet politiet i umiddelbar forlængelse af den optagelse, hvor Rudy konfronteres. Det skete desværre ikke, og det har muligvis svækket politiet i dets arbejde for at bekæmpe dette ubehagelige fænomen. Det ville måske også have givet politiet og misbrugte piger mulighed for at få opklaret endnu flere tilfælde af overgreb.

http://blog.tv2.dk/per.mikael.jensen/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-09-06 12:53

TV2 har svaret på min forespørgsel, (herunder citeret) om hvorfor de ikke anmeldte Rudy Frederiksen til politiet, da det gik op for dem, at hans handlinger var kriminelle. Deres svar efterlader stadig et spørgsmål hos mig. Direktør Per Mikael Jensen beklager nu, at der ikke blev rettet henvendelse til politiet. Inden udsendelsen kørte i onsdags havde han forelagt sin mening for redaktionen om at det burde politianmeldes.

Denne holdning var redaktionen angiveligt uenig med ham i, og udsendelsen kørte 2-3 uger senere uden at der foretoges en politianmeldelse. Dette siger mig, at man nøje har gjort sig overvejelser, om hvad der var vigtigst for dem........ en politianmeldelse og formentlig en anholdelse af Rudy Frederiksen og efterfølgende svækkelse af udsendelsens styrke, eller lade 2 og 5 være lige, og under påberåbelse af at ville beskytte deres kilder undlade politianmeldelse, lade udsendelsen køre og så se hvad der skete.

Jeg er ikke i tvivl om, at det korrekte og mest samfundstjenelige ville have været at politianmelde Rudi Frederiksen, så snart man under optagelserne blev klar over at hans handlinger var kriminelle, og så på korrekthedens alter ofre selve udsendelsens styrke.

Citat
Michael Hansen
R E D A K T Ø R
T V 2 | K o m m u n i k a t i o n

TV 2 | DANMARK A/S
Rugaardsvej 25, 5100 Odense C, Danmark
Phone [+ 45] 65 91 91 91
Email: miha@tv2.dk
Fax: [+ 45] 65 21 18 49

"Kære Klummel! (Rettet *S*)
Vi har fået flere tusinde reaktioner på e-mails og via telefon. Omkring 50.000 mennesker har deltaget i eller fulgt debatten på www.tv2.dk Hvis der ellers er noget at glæde sig over i denne sag, er det, at så mange har villet debattere alle tænkelige aspekter af sagen. Tak for det.
Langt hovedparten af seernes reaktioner har været positive. TV 2 og folkene bag produktionen med Morten Spiegelhauer i spidsen har igen præsteret et fantastisk flot program. Programmet havde enorm styrke og ekstrem væsentlighed. Det var en usædvanlig afsløring af noget, der for de fleste er helt ubegribeligt. Rudy Frederiksens adfærd og dobbeltrolle skræmmer os.
Der er nogle indlæg og mails, som skoser TV 2 og Easy Film, der er producenten af "Operation X", for at have overtrådt nogle etiske grænser. Jeg kan kun sige, at den slags findes der ingen eksakte svar på. Etik er ikke klare regler og grænser. Etik er holdninger, og det er min klare opfattelse, at vi har brugt de nødvendige metoder i tilblivelsen af dette program – uden at være gået over stregen.
Alt dette skriver jeg mere om i den blog, vi har i gangsat på tv2.dk (et direkte link til webloggen findes nedenfor).
Der er dog én ting, jeg ville ønske, vi havde gjort anderledes under produktionen af dette program - netop et forhold, som du er opmærksom på. Rudy Frederiksen skulle ikke have haft mulighed for at slette spor, som han muligvis gjorde, da han forlod studiet umiddelbart efter konfrontationen.
Jeg har over for vores redaktører og samarbejdspartnere omkring "Operation X" sagt, at vi burde have tippet politiet i umiddelbar forlængelse af den optagelse, hvor Rudy konfronteres. Det skete desværre ikke, og det har muligvis svækket politiet i dets arbejde for at bekæmpe dette ubehagelige fænomen. Det ville måske også have givet politiet og misbrugte piger mulighed for at få opklaret endnu flere tilfælde af overgreb.
Normalt bør journalister ikke gøre politiets arbejde og normalt derfor heller ikke tippe politiet. Det er ekstremt vigtigt, at alle kilder tør henvende sig til journalister - også i sager, hvor der måske er begået noget kriminelt - uden at skulle frygte, at vi videregiver informationer til politiet eller myndigheder. Sådan er journalisters arbejdsvilkår, og selv om det kan være svært at forstå for udenforstående, hvor vigtig kildebeskyttelsen er for os, bør vi som hovedregel aldrig udlevere kilder eller materiale til myndighederne.
Denne sag er dog efter min mening helt speciel, og derfor burde vi have sikret, at muligt bevismateriale ikke blev slettet.
I den førnævnte blog kommer jeg ind på en række andre programetiske emner. Du kan følge debatten her: http://blog.tv2.dk/per.mikael.jensen/
Endnu en gang tak for din interesse for TV 2 og for programmet. Det er dette store engagement fra seerne, som er med til at gøre TV 2 til en endnu bedre tv-kanal.
Med venlig hilsen
Per Mikael Jensen
CEO, adm. direktør
TV 2|DANMARK A/S"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 13:22

"Normalt bør journalister ikke gøre politiets arbejde", men når journalister finder noget, der er ulovligt, så bør de melde det til politiet.

Men nu fik journalisterne da mulighed for at se det "materiale" som Rudy havde sendt

Jeg så selv genudsendelsen. Mange ting undrede mig. Bl.a. at Morten Spigelhauer havde det samme tøj på hele tiden. Skifter den mand aldrig tøj?
Om det er væsentligt eller ej ved jeg ikke, men jeg fatter ikke, at der ikke bare har været en i den redaktion der har reageret på det ulovlige.

Nu er Rudys venner fra Herning måske taget på ferie. Der må være mange i Herning der har haft kendskab til det. De har jo mødt Rudy på gaden. Og så alle dem han har mødt via nettet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-09-06 14:23

Den pasus..... "Normalt bør journalister ikke gøre politiets arbejde" studsede jeg osse over, og specielt i denne sag.

Er der noget de gør i optagelserne til denne udsendelse, så er det da netop at udføre politiarbejde, og som en naturlig følge deraf, skulle de osse have overdraget deres materiale til politiet, senest da optagelserne var færdige.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 14:43

Jeg vil nu mene at de før optagelserne var færdige skulle have inddraget politiet, så politiet havde været indblandet og kunnet have anholdt Ruby Frederiksen i slutningen af udsendelsen.
TV-2 havde jo materialer nok til at politiet kunnet have været indblandet.
Udsendelsen er jo ikke optaget på en dag.
Samtidig stod det skrevet i medierne før udsendelsen blev vist på tv at RF havde taget sin afsked som "sikker chat konsulent" Der blev også skrevet om indholdet i udsendelsen.
Der er meget, der ikke stemmer.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-09-06 14:47

Citat
Jeg så selv genudsendelsen. Mange ting undrede mig. Bl.a. at Morten Spigelhauer havde det samme tøj på hele tiden. Skifter den mand aldrig tøj?
Om det er væsentligt eller ej ved jeg ikke, men jeg fatter ikke, at der ikke bare har været en i den redaktion der har reageret på det ulovlige.

LOOOL - jeg læste ovenstående, som at du sætter spørgsmålstegn ved, om det er lovligt at have det samme tøj på flere dage i træk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-09-06 14:48

Det tror jeg det er

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-09-06 14:50

Jeg så jo programmet igen i aftes - og for mig er det på en eller anden led mandens udseende, der er det mest chokerende. Det der tillidsvækkende gråhårede Poul Køller-pædagogagtige look...Bvaddrr.

Jeg har ikke noget billede af, hordan den pædofile type ser ud. Jeg er helt klar over, at den slags ikke kan ses på en menneske.

Men det var jeg så åbenbart ikke alligevel

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-06 14:54

Jeg gad godt vide mere om RF, hvordan udviklede han sig til et så grotesk menneske, der med et lille skævt smil pengeafpresser firmaer, taler om sine seksuelle lyser og taler om sin absurde rolle som beskytter og overgriber?!

Jeg kan stadigvæk ikke fatte det. Den måde hvorpå han har narret alt og alle. Den historie er så fantastisk at det er svært at tro på den..

I mine øjne minder han mest af alt en person med dyssocial personlighedsforstyrrelse. Primært fordi han udviser grov ligegyldighed overfor andres følelser uden at føle skyld og fordi han mangler ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-06 02:39

Tak for svaret creamygirl.