/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tysk vin
Fra : HoppeLarsen
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 13-08-06 21:58

Efter Graff Mathuska Greiffenclau's tragiske selvmord kunne jeg godt tænke mig at vide om hvad der er sket med Schloss Vollrads. Hven ejer stedet nu og hvordan drives stedet nu.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-08-06 22:16

Det kan du læse her.

http://www.schlossvollrads.de/index2.html
Citat
Das Geschlecht derer von Greiffenclau hat viele bedeutende Persönlichkeiten hervorgebracht, darunter Erzbischöfe und Kurfürsten von Mainz und Trier und Fürstbischöfe von Würzburg. Mit Erwein Graf Matuschka-Greiffenclau († 1997) ging die fast 800-jährige Familientradition des Weinbaus in Vollrads zu Ende; heute führt die Nassauische Sparkasse SCHLOSS VOLLRADS und die dazugehörigen Weinberge als historische Einheit fort.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 13-08-06 23:34

http://www.vinavisen.dk/vinavisen/website.nsf/pages/Nyheder_2005-36
Citat
Schloss Vollrads er ikke til salg
Det var en sørgelig historie med Schloss Vollrads. Det var siden 1200-tallet ejet af familien Greiffenclau, men den 29. generation, Erwein Graf Matuschka-Greiffenclau, knækkede desværre halsen på sin foretagsomhed.
Han gjorde en stor indsats for at overbevise verden om, at tysk vin i høj grad kan indgå i gastronomiske sammenhænge, og han var drivkraften i sammenslutningen "Charta" af 25 Rheingau-producenter.
I 1997 havde han opbygget en gæld på 20 millioner DM, og dagen før banken erklærede ham fallit, tog han sit eget liv.
Siden har Nassauische Sparkasse i Wiesbaden ejet det historiske slot, og i onsdags aflivede banken alle rygter ved at erklære, at Schloss Vollrads ikke er til salg. Slottet har faktisk siden 1999 givet overskud.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : HoppeLarsen

Dato : 14-08-06 09:53

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-08-06 10:29

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe