/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til hanDiCappeDE? HASTeR
Fra : mikk0077
Vist : 627 gange
89 point
Dato : 11-08-06 16:49

På en eller anden MÅde har vi fået SLået NOGEt der hedder "træger tASTEr" tiL. DEt medvirker aT Når vi SKRIVER en tekst bliVER nogle at BUKStaverne med STORT::..... HvoRDAN SlÅR JEG DeT FrA? jeg hAR vÆREt inde i "hJælP til haNDiCAppEDe" i kONtrolpanelET, men uden held.

Håber at DER er Nogle der kan hjæLPE mig...

MVH

MikKEL

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 11-08-06 16:56

Hej
Prøv at trykke på caps Lock til venstre på tastaturet.
Torben

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-06 16:59

Start > indstillinger > kontrolpanel > Hjælp til handicappede
Hjælp til handicappede > fanen tastatur ...............[ ] brug træge taster

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 11-08-06 17:03

Det virker iKKE at TRykke på Caps LOck...:
Og inde i Hjælp til handicappede > fanen tastatur ...............[ ] brug træge taster
er der ikke sat nogle FLueBEN...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-06 17:03

tryk to taster samtidig så slås træge taster fra
fem gange på skift så slås det til igen.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 99 point
Dato : 11-08-06 17:04

fanen tastatur > indstillinger

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-08-06 17:05

Du skal åbne kontrolpanelet og derefter åbner du "hjælp til handikappede" der går du til fanen tastatur og fjerner fluebenet ud for træge taster og så klikker du på "godkend"og derefter på OK, så lukker du vinduerne - nu er træge taster ikke længere aktive.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 11-08-06 17:06

Hmm.., prøv stille og roligt at følge denne trin for trin vejledning:

http://www.microsoft.com/danmark/om/tilgangelig/produkter/windowsxp/guides/winxp_tast_traegetaster.mspx

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 11-08-06 17:12

Har du husket at trykke "Anvend" og derefter "OK" i indstillingerne for træge taster?

Måske hjælper det at genstarte computeren.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 11-08-06 17:38

Nu har jeg FUNDet UD aF at slå den Fra:
SÅ eR Der bare det problem at det Slår sig selv til igen hver gang JEG fOREtager mIG NOGEt sOM f.eks at logge inD på min Hotmail:

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-06 17:53

gå evt. ind og sæt repeat hastigheden lavere i kontrolpanel > tastatur

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-08-06 19:44

Hvordan går det med det andet HASTER pørgsmål
http://www.kandu.dk/Spg86715.aspx
Du har da fået et nogenlunde svar inden for 26 min.

Så haster og haster er vel så meget sagt.................det skriver du måske bare for sjov.

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 13-08-06 18:43

Hej igen...
Jeg formaterede min computer. I første omgang var problemet der stadig, men så gik jeg ind og slog det til og fra igen... og siden har der ikke været nogle problemer.

Angående mit andet HASTER-spørgsmål så har jeg accepteret det nu.... beklager

tak for hjælpen...

Mikkel

Godkendelse af svar
Fra : mikk0077

Dato : 13-08-06 18:43

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-08-06 19:14

Ok ok -