/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hotmail og Mozilla Thunderbird
Fra : Tine21
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 09-08-06 15:17

Goddag, jeg har downloadet og vil bruge Mozilla Thunderbird. Programmet importerede selv adressebog og konti fra Outlook Express, kun tog den ikke min hotmail med. Er det noget den ikke vil? Jeg ville prøve at oprette den, men kunne kun vælge mellem POP og IMAP og jeg synes at kunne huske det skal være HTML (selvom jeg ikke forstår overhovedet hvad alt det betyder, og evt tager jeg ganske fejl) Kan det så ikke lade sig gøre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 15:35

Hotmail er en vanskelig lille fyr....................når man bruger den gratis version.
Derfor er mange gået over til gmail, som kan bruges alle steder.
www.google.dk
klik på log ind og du får muligheden for at lave en gmail.

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 09-08-06 15:45

ok e.c. men jeg tror ikke man kan få en gmail konto lige nu. Jeg er glad for min hotmail, har haft den i MANGE år...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 15:49

gmail kan du få gratis ved at gå ind på www.google.dk og klikke på login foroven tv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 15:51

du har jo altid tilgang til din hotmail ved at gå ind på www.hotmail.com

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 15:58

Jeg har også en gammel hotmail som stadig bruges med Outlook Express.
Men den kan ikke flyttes over på min nye comp - desværre.

Prøv at følge mit link og se.
www.google.dk
klik på log ind og du får muligheden for at lave en gmail.
Du kan jo bare kigge.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-06 16:01

tror ikke du kan da hotmail er windows og dermed er mozilla thunderbird "fjenden" (konkurrenten)

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 09-08-06 16:02

Har kigget e.c. og Miritdk. Der står, der er begrænset tilgang, at man skal inviteres, så det er jo ikke bare lige sådan. Men det er jo heller ikke præcis det jeg vil.

Jeg ved godt hvor jeg kan checke min hotmail, det var der jeg i sin tid fik min konto Miritdk

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 09-08-06 16:04

Jeg har også tænkt på det med Moz og MSN, men måske var der en der vidste noget helt bestemt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 16:16

Enten har du ikke kigget eller også er det kun dem som har en konto i forvejen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 16:32

http://webmail.mozdev.org/setup.html sådan burde det lade sig gøre - jeg har ikke prøvet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 16:35

http://webmail.mozdev.org/ igen - men jeg vil da gerne vide om det kun er pro versionen der kan

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 09-08-06 16:39

Jo det har jeg e.c.

Mirit.dk, ja det ligner noget, jeg kan bare ikke vælge SMTP (før skrev jeg HTML
)
Jeg læser det lige igen...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 16:41

Det ser fikst ud Mi#itdk
Så køres alle webmail på een gang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 16:41

ærlig talt tror jeg ikke at der pludselig skulle være en understøttelse på pop´en ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 16:42

ok - virkede det ?? (bruger ikke selv integrationen)

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 09-08-06 16:46

Citat
Can I access my Netscape WebMail or Hotmail accounts through Thunderbird?

No. Netscape WebMail and Hotmail use proprietary protocols. To access WebMail directly through an e-mail client requires you to use Netscape 6+ with AIM; to do so with Hotmail requires either Microsoft Outlook or Outlook Express. Of course, you can access your WebMail account on the Web at http://webmail.netscape.com/, or Hotmail at http://www.hotmail.com/.

Godkendelse af svar
Fra : Tine21

Dato : 09-08-06 16:49

Tak for svaret miritdk.
det kan så vist ikke lade sig gøre. du får point for din tid miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 17:01

måske er du for tidligt ude - førhen var der også problemer som løste sig henad vejen

e.c ???????

faldt over den her men glemte den : http://kb.mozillazine.org/Using_webmail_with_your_email_client

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 17:19

Miritdk - bare en lille finte fra et andet spørgsmål.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-06 17:38

arrrrggghhh e.c man skal da også af og til være vågen