/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min Dell har kørt hurtigere
Fra : koko3
Vist : 756 gange
84 point
Dato : 08-08-06 16:11

Heiii.

Synes at min Dell er blevet lidt sløv i det, tror jeg har for mange processer kørende.
Her er min log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:57:19, on 08-08-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Program Files\NavNT\defwatch.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
C:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe
C:\Program Files\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\PRISMSVR.EXE
C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel(R) Quick Resume Technology\ELService.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\DOCUME~1\AnD\LOCALS~1\Temp\clclean.0001
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\NavNT\vptray.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Dell Wireless\PRISMCFG.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\system32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Hijack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/ig?hl=da
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MBMon] Rundll32 CTMBHA.DLL,MBMon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Program Files\NavNT\vptray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SetDefaultMIDI] MIDIDef.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LoadWatcher] Test
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Wireless USB 2.0 WLAN Card Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\npjpi150_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\system32\NavLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: PRISMAPI.DLL - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PRISMAPI.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\Program Files\NavNT\defwatch.exe
O23 - Service: Intel® Quick Resume Technology Drivers (ELService) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel(R) Quick Resume Technology\ELService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMon) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
O23 - Service: LckFldService - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\Program Files\NavNT\rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PRISMSVC - Conexant Systems, Inc. - C:\WINDOWS\system32\PRISMSVC.EXE

Nogen der kan hjælpe mig lidt???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-06 18:12

Jeg er IKKE ekspert, men tjek selv hér: http://hjt.iamnotageek.com/

..fra: http://startup.networktechs.com/

..indtil en nørd med forstand på 'de' ting , så prøv liiiige til da:

1.) START->PROGRAMMER->TILBEHØR->SYSTEMVÆRKTØJER->DISKOPRYDNING ( ...vælg evt. fanen: 'Flere indstillinger' og tryk [Ryd op...] ved: 'Systemgendannelse' nederst )

2.) START->PROGRAMMER->TILBEHØR->SYSTEMVÆRKTØJER->DISKFRAGMENTERING

3.) Hent/installér/kør dette lille program: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

...og/eller hent hjælp på http://www.spywarefri.dk , hvis alt andet kikser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-08-06 18:16

Ps. Slet også lige 'Midlertidige Internet Filer' (..sæt evt. dit diskforbrug ned til 65Mb. under 'Indtillinger') og slet Cookies i din browsermenu:

FUNKTIONER->INTERNETINDSTILLINGER... fanen 'Generelt'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 08-08-06 18:28

Hvis det var mig, ville jeg holde mig fra de der automatiske tjek-log-sider.

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24831&SearchTerms=automatisk,tjek,log
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21274

Det er ikke for at irettesætte. Kom bare i tanke om disse tråde på spywarefri.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-08-06 19:01

Jeg syntes ikke der rigtigt er noget som kan deaktiveres, så det batter noget.

Disse to kan du roligt deaktivere i MSCONFIG, men jeg tror ikke det giver så meget.

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

Prøv at følge Molo´s udmærkede råd, og suppler evt med disse råd (nogle af dem har Molo nævnt)
http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/langsom-op-og-nedlukning-xp.htm

Btw, Norton gavner IKKE hastigheden. Tværtimod. En mulighed var at fjerne det, og så hente dette antivirus i stedet http://www.kandu.dk/Tip14497.aspx http://www.kandu.dk/Tip14500.aspx

Hvis du vil af med Norton, kan det være lidt besværligt. Efter afinstallation og genstart, så kør disse tre værktøjer http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/docid/2006031710323113?Open&src=&docid=2005033108162039&nsf=tsgeninfo.nsf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=&seg

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 08-08-06 23:09

Jeg har prøvet alle de gode råd før jeg skrev indlæget, men det kunne i ikke vide .
Nå men jeg har deaktiveret jushed.exe og nerocheck.exe.

Efter det prøvede jeg at køre sfc /scannow.

Jeg får denne meddelse "Filer som er nødvendige, for at Windows kan køre korrekt, skal kopieres til DLL-cachen"

"Indsæt Windows XP Professional CD-ROM nu"

2 problemer.

1. Jeg har windows xp mce

2. Jeg har ikke nogen CD-ROM til windows, fordi jeg har købt min pc hos dell med symantec system restore uden cd... DUMME MIG!!!

Nogen der kan hjælpe med det??

Men 1000 tak for hjælpen indtil videre.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 08-08-06 23:29

Forresten vi har en anden dell i huset, som kører Windows XP Professional.

Til den anden pc fulgte der en cd med. På cd'en står det følgende

"Gen-installations CD
Microsoft Windows XP Professional"

Kan jeg bruge den og kan det skade, da jeg har media center??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-08-06 23:59

Du kan godt prøve XP Pro CD´en fra den anden maskine, men jeg tror ikke det vil virke.

Dette plejer at virke http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#Geninstaller

OG, inden du kører sfc /scannow, så gå lige i start/kør og kør denne kommando, som sikrer at filkontrollen kører optimalt sfc /purgecache.

Prøv så bagefter at hente Dial-a-fix her http://djlizard.net/software/Dial-a-fix.exe Sæt flueben i alle fem muligheder i kategori 5 "Registration center" og klik GO. Kryds fingre for at tingene er lidt bedre efter en genstart

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 09-08-06 00:49

Hvorfor skal jeg ikke sætte flueben i de nadre muligheder??

Er bare nysgerrig.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 09-08-06 00:51

Og lige en sidste ting.

Er det andet antivirus program lige så godt til at finde vira??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-08-06 01:16

De andre ting skal man kun køre hvis der er specifikke problemer med dem, og de har ikke noget med hastigheden at gøre. Den andre genregistrerer nogle ting, som måske kan have betydning.

Kaspersky er et bedre antivirus end Norton. Det vinder stort set alle de test det er med i. Det opdaterer også meget mere end noget andet antivirus. 5-7 gange om dagen for det meste. Det søger automatisk efter opdateringer en gang i timen.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 09-08-06 13:26

sfc /scannow virker fint med windows cd'en fra den anden pc.

Lige indtil jeg bliver bedt om at indsætte Windows XP Professional Service Pack 2-cd nu.

Hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-08-06 15:29

Har du ikke gjort dette ? http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#Geninstaller

Så burde det virke, formentlig uden CD. Prøv det .

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 09-08-06 21:22

Det virker ikke uden cd

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-08-06 22:12

Prøv at se her hvordan du kan få den til det http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 10-08-06 16:49

Det har jeg prøvet men nu spørger den kun efter windows xp professional cd-2

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-08-06 17:35

Spugtre den førs om Windows CD'en og nu om Windows XP Professional Service Pack 2-cd
Er det så ikke fordi Service Pack'en ikke findes på den pågældende CD.
SP2 kan hentes separat på Microsofts hjemmeside

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-06 17:56

et lille ps - hvis det er windows xp servicepack 2 kan den hentes her - det er ofte man ikke kan hente den på windows update
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

det har intet med cd-2 at gøre !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-06 18:00

BTW...

Citat
2. Jeg har ikke nogen CD-ROM til windows, fordi jeg har købt min pc hos dell med symantec system restore uden cd... DUMME MIG!!!

enten ligger de restore filer tilgængelige på din pc -eller også kan du få dem tilsendt - har du forsøgt det ????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-08-06 20:40

Din HJT log viser at du har Servicepack 2, så du behøver ikke at hente den igen. Jeg vender tilbage senere med et løsningsforslag.

Iøvrigt er det ikke sikkert at sfc ændrer så meget ved din hastighed. Jeg tror mere at dit problem er at du skal have nogle flere RAM i maskinen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-06 07:09

Nu er jeg som sagt ikke sikkerhedsekspert, men jeg ved dog at din Java version kunne trænge til en update. Du bruger JRE (Java Runtime Eviroment) version 1.5.0_03. Denne udgør en risiko ifølge Sun, som anbefaler man opgraderer til version 1.5.0_06. JRE er en komponent af JVM (Java Virtual Machine), som gør at du kan køre applets i din browser.

Opdateringen hentes hér: http://java.com/en/download/index.jsp

Der kunne også ligge et problem med din Bluetooth her:
Citat
Description:

BTNtService.exe is a process which belongs to the IVT Corporation BlueSoleil Module. This program is non-essential process to the running of the system, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.

Normalt vil en maskine køre langsommere hvis også den skal trække et trådløst netværk. Er hastigheds 'problemet' opstået efter du koblede dette på ...er det derfor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 11-08-06 19:13

Jeg prøvede at deaktivere BTNtService.exe for et par dage siden og det har kørt fint siden.

Er ALLE mine kørende processer nødvendige?? Det eneste der skal starte op er mit trådløse net og anti-virus.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 84 point
Dato : 11-08-06 21:22

Der er selvfølgelig mediecenteret og Messenger, hvis du ikke vil have dem til at starte automatisk:

O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

Den gamle Messenger kan du fjerne helt, hvis du vil http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

Hvis du vil prøve med sfc /scannow igen, så prøv dette gratis program http://www.litepc.com/download.html

Under Windows file protection kan du prøve at skifte stien til filerne. Programmet kan også bruges til at tweake Windows, og få det til at køre lidt hurtigere. Vær forsigtig med hvad du gør

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-08-06 21:25

Her kan du finde mangt og meget om de processer du har kørende: http://www.processlibrary.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : koko3

Dato : 12-08-06 12:47

Tak for alle svarende.

Lige en sidste ting. Er det muligt at fjerne folder access. Jeg har koden osv. men kan ikke finde afinstallationsfilen. har kigget i start og i stifinder og i tilføj/fjern programmer.