/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
E-mails om nye kommentarer.
Fra : Birgitta
Vist : 413 gange
120 point
Dato : 22-12-02 16:37

Jeg abonnerer på et emne, og i dag var der 30!! e-mails til mig om nye kommentarer. "Aha, spændende" -tænkte jeg. "livlig debat"! stor var min skuffelse, da det viste sig, at der faktisk kun var 2 nye kommentarer. HVORFOR gør den sådan?? Og hvad kan jeg gøre for at undgå gentagelser?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-02 16:46

Hej Birgitta

Kandu har ind imellem problemer med mail-serveren.
Det kan du ikke gøre noget ved - men det kan kandu
forhåbentlig.

Så jeg vil foreslå, at du sender en mail til kandu om problemet. Så bliver de
gjort opmærksom på det, og min erfaring er, at man altid får et både hurtigt
og venligt svar.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-12-02 17:08

Det er da rart at se, at der er andre end mig der bliver "mailbombet" - Ikke fordi det bliver bedre at være 2, men så ved jeg da, at det ikke er mit udstyr, der er noget i vejen med.

Jeg har d.d. modtaget 229 mails fra Kandu. De fleste af dem kom parvis ens, og mange af dem var temmlig gamle. Alderen kan selvfølgelig være fordi DK.news er langsomme til at opdatere.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-02 17:17

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-12-02 17:22

Ja grin du bare Rellom - Det er mig der skal løbe dem igennem.

Ram2

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-12-02 17:42

Det sker også ind i mellem, at jeg modtager de samme mails flere gange; men jeg tror ikke at fejlen er hos Kandu i mit tilfælde. Men derimod mener jeg snarere, at det er hos Internetudbyderen man skal prøve at rette henvendelse til, fordi de gange jeg har modtaget mails dobbelt, viste det sig også, at jeg modtog mails dobbelt fra andre end Kandu.

Fejlen skyldes måske nok mest knas / støj på ens forbindelse, idet når mails sendes fra ens udbyder sendes der en automatisk kvittering retur til udbyderen når mails er modtaget, hvis der er støj / knas / afbrydelser på linien sender udbyderen mails igen!

Løsningen kan således også være at få en hurtigere og mere stabil forbindelse!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-12-02 17:51

Ja det ville være herligt at kunne afmelde e-mails der omhandler kommentarer eller svar fra bestemte personer!

Ingen nævnt - ingen glemt!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-12-02 17:53

Bjarne kræver det den store latter frem for at bruge indersiden ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-12-02 19:11

Latter og intelligens står nu på ingen måde i modsætning til hinanden, kære Zonker.
Tværtimod synes jeg, at dit formodede svar er rigtig sjovt - netop fordi jeg bruger
indersiden af hovedet.

Men okay, det skal selvfølgelig ikke være pjat det hele, så:

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-12-02 18:31

Zonkers "formodede svar" er ubrugeligt, men jeg ved ikke, hvordan man afviser det.....-kan kun se, hvordan man godkender det. -Zonker, jeg kunne jo undgå problemet ved at lade være med at bruge kandu..... -Men jeg spurgte efter en løsning. De andre kommentarer vil jeg forsøge og vende tilbage til efter jul. -Har lidt travlt lige nu. men tak for kommentarerne og god jul til alle.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-12-02 19:39

Hej Birgitta

Du klikker bare på "Accepter som svar" til højre over den kommentar, du vil acceptere.
Så bliver det formodede svar automatisk afvist.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-12-02 19:43

Og hvis du ikke vil acceptere noget som svar, så skulle det være muligt at rulle ned på siden og afvise det formodede svar dèr.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-12-02 20:15

Hej Birgitta.
Nu skal du altså være sød. Jeg er enig med dig i, at det er møg irriterende med alle disse mails, men det eneste _du_ kan gøre er, som zonker ganske rigtigt siger, at du afmelder dine abonneringer på så mange grupper. Det er ikke en tilfredsstillende løsning, men det kræver vist, at Kandu gør noget før det kan laves anderledes.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-12-02 17:29

mærkeligt... i går var der da kun 2 knapper forneden..."godkend svar" og "send indlæg".... Den lille accepter som svar-linie så jeg heller ikke i går... men den har jeg måske overset. Igen: jeg søger en løsning på problemet og har ikke fået nogen, jeg kan bruge. -Måske er det Bjarne, der har ret. Men hvor "får" man en hurtigere forbindelse??? jeg har modem og 10 timers nettid. Jeg har al´så ikke lige råd til bredbånd. Og jeg abonnerer kun på ganske få grupper. ALLE 30 e-mails var fra en bestemt gruppe, hvortil der var kommet 2 (TO) nye kommentarer! Men jeg vil undersøge forslagene fra

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-12-02 17:29

mærkeligt... i går var der da kun 2 knapper forneden..."godkend svar" og "send indlæg".... Den lille accepter som svar-linie så jeg heller ikke i går... men den har jeg måske overset. Igen: jeg søger en løsning på problemet og har ikke fået nogen, jeg kan bruge. -Måske er det Bjarne, der har ret. Men hvor "får" man en hurtigere forbindelse??? jeg har modem og 10 timers nettid. Jeg har al´så ikke lige råd til bredbånd. Og jeg abonnerer kun på ganske få grupper. ALLE 30 e-mails var fra en bestemt gruppe, hvortil der var kommet 2 (TO) nye kommentarer! Men jeg vil undersøge forslagene fra

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-12-02 17:48

NEJ, altså hvor irriterende!!! så sidder jeg her og skriver 2. halvdel af mit indlæg...-(kom til at trykke på knappen undervejs) -og så vil jeg lige forøge pointtallet for at få flere brugbare svar... Og VUPTI! så er mit andet indlæg pst væk!! Nu gider jeg ikke mere for i dag. Det er jo også juleaften. Men jeg undersøger senere svarene fra rellom og bjarne. Men som jeg også skrev i mit forsvundne delindlæg, så er der vist også "klumper i strømmen" den anden vej, for jeg var kun kommet til at trykke på send-knappen én gang i utide.Og indlægget er jo sat ind 2 gange. Når jeg nu sender dette her indlæg, så vil det ikke forbavse mig, om det forsvundne indlæg også dukker op. Men under alle omstændigheder gider jeg ikke mere i dag. God Jul til alle.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 120 point
Dato : 24-12-02 17:50

Hej igen Birgitta!

Noget tyder på, at du har en meget dårlig forbindelse! Prøv evtr. lige når du ikke bruger telefonen så at løfte røret og høre om der er støj og knas på linien, hvis der er der så prøv at fejlmeld linien. Det kan muligvis være årsagen!

Ellers kan det måske også være din modem-opsætning, der ikke er helt korrekt, du kan evt. prøve at tjekke via:
http://kundeservice.tdconline.dk/selvbetjening/artikel.php?index_id=31

En løsning der er mere driftsikker end almindeligt modem er "idsl" og det er noget billigere end bredbånd men mere driftsikker og hurtigere end almindeligt modem.

Mvh
Bjarne

og god jul til alle - julebordet venter - så foreløbig tak for i dag!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-02 01:32

Hej igen Birgitta

Har du prøvet at skrive til kandu?
Ellers kan du gøre det her: mailto:service@kandu.dk
Også jeg får ind imellem min post fra kandu med stærk forsinkelse. Men de øvrige
problemer, du nævner, har jeg ikke. Og min post alle andre steder fra modtager
jeg punktligt.
Så jeg tvivler på, at det kan forklares med en dårlig forbindelse.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-02 01:35

Nå, den kopierede genvej blev ikke klikbar, så du får det
sådan: http://www.kandu.dk/dk/kontakt.asp

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-12-02 02:50

Til Rellom m.fl.!

Det med den dårlige forbindelse, har ikke noget at gøre med manglende mails fra Kandu; men har efter min mening noget at gøre med at man modtager den samme mails flere gange!

Jeg oplever også forsinkelser m.m. ved modtagelse af mails fra Kandu; men at man modtager den samme mails flere gange har noget at gøre med en eventuel dårlig forbindelse og ens Internetudbyder.

Du kan konstatere dette ved at afbryde din PC midt under modtagelse af mails ved at lukke programmet eller afbryde din Internetfobindelse. Når man så starter mailprogrammet op igen vil man med stor sandsynlighed konstatere, at man får netop modtagene mails en gang mere - sådan er det hos mig!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-12-02 15:55

Hej Bjarne

Når jeg taler om "gamle mails", mener jeg mails, som ankommer efter at jeg har været inde på
kandu og læst de pågældende tråde. Jeg har aldrig været ude for at modtage den samme
mail to gange.

Så hvis det er dèt, Birgitta mener - ja, så er det højst sandsynligt dig, der har ret.

De bedste hilsner - og godt nytår
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 25-12-02 16:27

Tak for svaret Bjarne_H. Jeg har forsøgt at tjekke min modem-opsætning via dit link. Så de næste dage vil vise, om det har hjulpet noget, eller om jeg bare må leve med det til jeg bliver rig... -Fortsat god jul.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-12-02 20:49

Hej Birgitta!

Selv tak ja , så må vi håbe på, at det hjælper!

Også fortsat god jul til dig og øvrige samt selvfølgelig også et godt nytår!

Mvh
Bjarne