/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
platty og Black Molly yngel?
Fra : Babe2009
Vist : 4038 gange
20 point
Dato : 22-12-02 13:33

Hvor lang er graviditeten hos Platty og Black Molly fiskene?? jeg har 2 par af hver, og alle hunnerne har været over tykke de sidste 2 måneder, men hvornår er det tid til at jeg flytter dem i fødekasser??

og hvor mange unger føder de normalt hver??

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 20 point
Dato : 22-12-02 16:40

Det lyder som de er gået langt over tid
Citat
All female Mollies are probably pregnant and will usually have babies every 3 or 4 weeks

A young female Mollie usually releases 12 to 30 babies in her first group of babies. Very large female Mollies can release hundreds of babies over a period of a few of hours

http://www.aquariumfish.net/information/raising_baby_fish.htm#top2

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 22-12-02 21:35

jamen... det kan da også godt være det bare er mig der ahr kigget lidt på dem på det forkerte tidspunkt! for er det ikke noget med at de "puster sig op" lige når de har spist??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 15:12

> Hvor lang er graviditeten hos Platty og Black Molly fiskene?? jeg har 2
> par af hver, og alle hunnerne har været over tykke de sidste 2 måneder,
> men hvornår er det tid til at jeg flytter dem i fødekasser??

I nabolaget af 4 uger. Måske har de allerede smidt unger, som bare er
blevet ædt ? Ellers har du måske hunner, der er for gamle, så kan de
sagtens være tykke uden at kunne føde unger.

> og hvor mange unger føder de normalt hver??

Det afhænger meget af størrelsen på hunnerne. Op til 50 stykker er meget
normalt for begge arter, men de kan få mange flere.

Plesner

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 23-12-02 11:09

mange tak for svaret... men en ing er sikkert... de er ikke for gamle..!!

men ja, det kan være de har fået dem...... men er der nogen måder man kan se på dem hvornår det er tid til at flytte dem i fødekasser..??
jeg mener... gør de noget specielt lige inden eller op til de skal føde??
for med 2 par af hver går der jo nok ikke lang tid før de er på´en igen..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 15:46

"Babe2009" <Babe2009.news@kandu.dk> wrote in message
news:HhiN9.11507$Hl6.1269810@news010.worldonline.dk...
> Hvor lang er graviditeten hos Platty og Black Molly fiskene?? jeg har 2
> par af hver, og alle hunnerne har været over tykke de sidste 2 måneder,
> men hvornår er det tid til at jeg flytter dem i fødekasser??
>

umulig å si. Ofte vil du forlenge fødselen med flere uker ved å putte dem i
en yngelkasse, fordi de ikke finner fred i den og blir stresset. Om du vil
ha moderfisken i en yngelkasse ville jeg ventet til du ser at den begynner å
føde.

> og hvor mange unger føder de normalt hver??

Selv pleier jeg bare å fange ynglene med håv og ha dem i yngelkasse, hvor
jeg har dem i en ukes tid før jeg flytter dem over til et eget kar.

Tall varierer mye, selv har jeg aldri sett mer enn 10 unger i én omgang.
(platy) Men en hunn kan lagre sperm og fortsette med å føde i månedsvis, for
ikke å si år.

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>